Jeg er forvirret!


mallam
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har lavet styrketræning i ca. ½ år nu. I starten fik jeg lavet et program og det har jeg så fulgt nogenlunde, dog tager jeg nu 3 sæt mod 2 sæt i starten.

Men jeg er meget i tvivl om hvornår man er klar til at fylde mere vægt på.

Jeg læste et sted at Chris McDonald sagde, at vægten passede når man kunne tage 10-12 gentagelser korrekt.

I mit styrketræningscenter siger de det modsatte: At man, hvis man kan tage de 10-12 gentagelser uden problemer, skal putte mere vægt på, ellers er det ikke hårdt nok.

Nu er jeg forvirret, for jeg synes at de to udsagn modsiger hinanden.

Hvad er rigtigt?

Venlig hilsen

Maria

Link to comment
Share on other sites

Chris MacD's udtalelse er fin til begyndere. Når man kommer lidt videre er der ikke et bestemt antal reps der er det rigtige. Ikke at der som sådan er det i starten, men dér virker næsten alt, og det vil ofte være problematisk at gå tungere.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg fik lavet program af en medarbejder i Fitness World, hvor jeg træner. Jeg startede i januar og var som sagt absolut nybegynder. Jeg ved ikke hvad de forskellige maskiner hedder og det står ikke på den oversigt jeg fik fra dem. Maskinerne står bare som numre. Men måske kan du alligevel få noget ud af følgende:

Forside lår 10-12 rep 60 kg

Bagside lår 10-12 rep 15 kg

Baller 10-12 rep 45 kg

Bred ryg 10-12 rep 20 kg

Øvre ryg 10-12 rep 15 kg

Bryst 10-12 rep 10 kg

Skulder 10-12 rep 5 kg

Triceps 10-12 rep 20 kg

Biceps 10-12 rep 7,5 kg

Lænd

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg fik lavet program af en medarbejder i Fitness World, hvor jeg træner. Jeg startede i januar og var som sagt absolut nybegynder. Jeg ved ikke hvad de forskellige maskiner hedder og det står ikke på den oversigt jeg fik fra dem. Maskinerne står bare som numre. Men måske kan du alligevel få noget ud af følgende:

Forside lår 10-12 rep 60 kg

Bagside lår 10-12 rep 15 kg

Baller 10-12 rep 45 kg

Bred ryg 10-12 rep 20 kg

Øvre ryg 10-12 rep 15 kg

Bryst 10-12 rep 10 kg

Skulder 10-12 rep 5 kg

Triceps 10-12 rep 20 kg

Biceps 10-12 rep 7,5 kg

Lænd 10-12 rep

Mave 10-12 rep 20 kg

Jeg tager så 2 sæt.

Vh.

Maria

Link to comment
Share on other sites

Hej Eruption,

Det der er forvirrende er hvor længe "man" skal blive ved med at udføre det samme program, og hvornår man evt. skal putte mere vægt på og/eller lave flere sæt og/eller flere gentagelser.

Men der er åbenbart ikke noget enkelt svar på det...

Vh.

Maria

Link to comment
Share on other sites

Møgkedeligt program hvis du spørger mig. Det er der ikke meget sjov og motivation ved.

Du skal hele tiden søge at læsse mere vægt på dine øvelser - hvis der er overskud skal der mere vægt på næste gang! Mere vanskeligt er det ikke.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share