At blive markeret


ArkiL
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Først vil jeg lige sige at jeg er temlig ny i faget, så bær over med mig :smile:

Jeg har prøvet at søge, uden at finde nogle rigtige svar.

Mit spørgsmål er om man kan få en markeret krop, hvis man i forvejen er overvægtig? Eller skal man først igang med noget cardio træning?

Jeg er knap 180cm høj, og vejer lige knap 90 kilo. Skal jeg starte med cykel og løbetræning eller hvordan?

Iøvrigt er jeg ikke i den bedste form. :innocent:

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL.

Først vil jeg lige sige at jeg er temlig ny i faget, så bær over med mig :smile:

Jeg har prøvet at søge, uden at finde nogle rigtige svar.

Mit spørgsmål er om man kan få en markeret krop, hvis man i forvejen er overvægtig? Eller skal man først igang med noget cardio træning?

Jeg er knap 180cm høj, og vejer lige knap 90 kilo. Skal jeg starte med cykel og løbetræning eller hvordan?

Iøvrigt er jeg ikke i den bedste form. :innocent:

På forhånd tak.

Søgeord som burde give held: "cut", "cutte"

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg også været lidt inde på, men har ikke rigtig forstået hvad det er, og hvordan det virker. Efter min opfattelse er det noget man gør for at mindske ens fedtprocent for at få musklerne frem, hvilket man jo også bliver markeret af. Men at cutte, er det ikke noget man i en periode gør, efter man har trænet, eller er jeg helt galt på den ?

Jeg har temlig meget fedt på maven, hvilket jeg erne vil have væk. Kan det alt sammen gøres ved at "cutte"? For så er det da noget af det jeg skal ind på.

Har set et par artikler her, getbig osv., men har aldrig rigtig taget mig sammen til at læse dem helt, da de ofte er ret lange, og har troet det ikke rigtig har været noget jeg kunne bruge. Er heller ikke den store læsehest :innocent::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at du ikke træner på nuværende tidspunkt.

Hvis jeg var dig ville jeg gå på slankekur for få smidt en masse kilo. Når du så har smidt en del kilo, kan du begynde at opbygge musklerne.

Du har sikkert læst, at skal du opbygge muskler skal du være i kalorieoverskud, og skal du tabe dig, skal du være i kalorieunderskud.

Det er ikke let at få til at hænge sammen, men det kan dog lade sig gøre. Blandt andet med hjælp fra GI-index som du kan læse en masse om ved at søge på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er overvægtig skal du jo tabe dig. Hvis du agter, at gå i gang med styrketræning, så ville det nok være smart at tabe dig inden du går i gang med det. Cutte = tabe sig.

Det er da under alle omstændigheder en god idé at styrketræne, OGSÅ under cutting... Ellers bliver hans udgangspunkt bare mere ynkeligt når han endelig skal igang med at rive vægtene rundt.

Og ja, du skal smide nogle kg for at blive markeret.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Thorhauge - dog er det vigtigt at du ikke bliver fikseret på din vægt. Da muskler vejer mere end fedt kan vægten godt enten øge eller stå i stampe - mål hellere forskellige områder på kroppen: overarm, brystkasse, talje, hofte, lår for at se det bedste resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med de to sidste postere :wink:

Eftersom styrketræning hjælper til med at holde på muskelmassen mens man cutter, så kan jeg ikke se idéen i først at begynde på styrketræningen efter et vægttab. Men ellers er vægttab helt klart vejen frem, hvis du vil have, at musklerne skal være mere "tydelige".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har formået at tabe 20 kg siden januar. Jeg har trænet lige siden også, dog kun intensivt i 3 måneder. Det er nu begyndt at give pote. Men hvis jeg ikke havde trænet, så er jeg sikker på, at min muskelmasse ville have svundet ind.

Husk at få rigeligt med proteiner når du cutter og træner, hvis du kører i et okay stort kalorie underskud kan jeg anbefale proteinpulver efter træning. Men så heller ikke på andre tidspunkter. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har formået at tabe 20 kg siden januar. Jeg har trænet lige siden også, dog kun intensivt i 3 måneder. Det er nu begyndt at give pote. Men hvis jeg ikke havde trænet, så er jeg sikker på, at min muskelmasse ville have svundet ind.

Husk at få rigeligt med proteiner når du cutter og træner, hvis du kører i et okay stort kalorie underskud kan jeg anbefale proteinpulver efter træning. Men så heller ikke på andre tidspunkter. :-)

Protein Pulver bruges da typisk i en cutteperiode?

Der er næsten ingen kcal'er i (pr shake), og man har jo brug for de proteiner når man træner :).

Men ja, hvis man lever af Kylling og Roastbeef på knækbrød, "behøves" der nok ikke protein pulver på andre tidspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Protein Pulver bruges da typisk i en cutteperiode?

Det kan man godt - lige så vel som det kan bruges når man bulker.

Der er næsten ingen kcal'er i (pr shake), og man har jo brug for de proteiner når man træner :).

Små 400kcal pr 100g er da ikke småting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share