QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag

Træning mandag blev til 2 timers BJJ, med rigtig meget sparring. Synes ikke det gik specielt godt for mig, jeg blev kørt lidt for meget rundt og var også fuldstændig kvæstet bagefter - men det er ikke uforventet når jeg ikke har grapplet så meget og så hårdt de sidste to måneder. Men nu er jeg i gang igen!

I går tog jeg nede i IK for en rigtig god omgang styrketræning.

Dødløft - skiftevis alm/sumo

45kg, 5

75kg, 3, 2 sæt

85kg, 3, 4 sæt

90kg, 3, 4 sæt

Pullups m. band

6, 4 sæt

5, 4 sæt

60 sek pause :rudolph:

Back squat

35kg, 8

45kg, 5, 5 sæt

MP

25kg, 6

30kg, 5, 4 sæt

Kroppen har vænnet sig til styrketræning igen tror jeg, den er i hvert fald ikke så mærket i dag. Har også skåret kraftigt nede i kcal de sidste par dage i forsøg på at komme af med lidt julebloat og komme ind i en kjole i aften. Det er også lykkedes, er kommet af med 2kg.

Det er også sidste post på loggen i år!! :nissecool::nissetunge:

Rigtig Godt Nytår!!!

Og mange tak til dem der har læste med, postet her, og støttet med i løbet af året. :Mrs_Claus: :Mrs_Claus: :inlove:

(næste år bliver endnu mere sindssygt!)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag

Stadig for sent ud af døren ift FDKs åbningstider i disse juledage...!! Skulle lige nå at se det fjernsynsprogram som Ida og jeg var med i og blev optaget for nogle uger siden - "Hvem kan slå..." på TV2, og vores "episode" blev vist i dag. Krummede selvfølgelig stadig tæer over et par dumme ting jeg gjorde, men synes at det var i det mindst blevet klippet fornuftigt sammen. Bagefter lidt hyggesten på sofaen, noget mad, og så ud af doren.

Tænker du på prim- tallene? :) (ja, det var faktisk lidt sjovt)

I resten af disciplinerne gjorde du det godt....

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - første træning i 2009

Efter en fin fin nytårsaften med dejligt selskab og heldigvis ikke alt for mange procenter, så blev dagen brugt i går på ren sofa hygge. Det må have gjort noget ved restitutionen, styrken var i hvert fald helt i top i dag! :nissegrin::nissecool:

Low-carb mad inden træning (billede taget med ny C902 tlf :santa2: )

post-15080-1230936985_thumb.jpg

75g 6% ost

2 meget store tomater

Lille håndfuld valnødder

Lidt olivenolie

Basilikum, salt og peber

Dødløft - sumo + alm

60kg, 5, 2 sæt (s+a)

80kg, 5, 2 sæt

85kg, 4, 2 sæt (a)

85kg, 5, 2 sæt (s)

90kg, 3 (a)

90kg, 4 (s)

95kg, 2, 2 sæt (a)

95kg, 4 (s)

95kg, 6 (s) (PR)

Weehaaa! Sumo dødløft er åbenbart en hel del nemmere end almindelig. Potentialet for flere kg'er er der i hvert fald.

Back Squat

40kg, 5

45kg, 5

50kg, 5, 5 sæt (PR)

...og det føltes faktisk ikke så hårdt

Bænkpres

20kg, 5

30kg, 5

35kg, 5

40kg, 5, 4 sæt

supersættet med

Pullups

bw, 3, 5 sæt

Push press

30kg, 4

35kg, 4

40kg, 2, 2 sæt (PR)

failet ved både forsøg på 3. rep og 3. sæt

Transportcykling: næsten 20km

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag - første træning i 2009

Efter en fin fin nytårsaften med dejligt selskab og heldigvis ikke alt for mange procenter, så blev dagen brugt i går på ren sofa hygge. Det må have gjort noget ved restitutionen, styrken var i hvert fald helt i top i dag! :nissegrin::nissecool:

Low-carb mad inden træning (billede taget med ny C902 tlf :santa2: )

post-15080-1230936985_thumb.jpg

75kg 6% ost

2 meget store tomater

Lille håndfuld valnødder

Lidt olivenolie

Basilikum, salt og peber

jeg har lige spist 150g ost sammen med noget kyllingebryst. 75kg ost på en gang er satme massivt. Respekt! :yo:

Link to comment
Share on other sites

Tænker du på prim- tallene? :) (ja, det var faktisk lidt sjovt)

I resten af disciplinerne gjorde du det godt....

Nej, jeg mentalt stod af til sidst i en del af disciplinerne - bl.a. selvfølgelig primtallet (ja, jeg ved godt hvad et primtal er - hjernen slog bare over og den tænkte bare på noget helt helt andet).

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Lagde godt ud kl10 om morgenen med 2 timers kamptræning, ren sparring! Styrketræningen kunne mærkes på både den gode og dårlige måde - god fordi jeg var stærk, dårlig fordi udholdenhed var elendigt. Så det var mega hårdt og jeg var helt færdig bagefter. Af en eller anden grund fik Bogs dog overtalt mig til at tage ned til IK og træne :santa2: men det blev ikke nogen vild omgang, der var ikke meget tilbage i mig!

OH squat

15kg, 5

25kg, 5

30kg, 5, 4 sæt

Legede lidt med nogle hanging cleans og styrketræk, men måtte erfare at eksplosivitetstræning er nok ikke liiiige det man skal lave når man allerede er træt.

KB MP

12kg, 9/9 - 8/8 - 7/7 - 6/6 - 5/5 - 4/4 - 3/3 - 2/2 - 1/1

Få korte pauser imellem

Bulgarian split squat

bw, 8/8, 3 sæt

Oh the buuurrrn - første gang jeg prøver

Snatch-grip DL

55kg, 5, 3 sæt

Laaaangsom på vej ned

Og så var der virkelig ikke noget tilbage i mig. Overhovedet.

Transportcykling: 12km

Skriver lidt om træningsmål og -metode for 2009 i dag eller i morgen.

Link to comment
Share on other sites

2009 Mål/ambitioner og tanker

Ja...et par ord for tankerne om dette nye år! Træningen bliver centreret omkring no-gi ADCC VM til august, stort set alt andet skal bygge op til det. Det betyder også at over på gi-siden bliver EM droppet, og sandsynligvis VM, og generelt får jeg færre stævner i år. Planen er at jeg skal til august ramme den sygeste bedste stærkeste form nogensinde!!! Det bliver gjort ved at køre lidt forskellieg cyklus-agtig med fokus på enten basisstyrke, udholdenhed, kondi osv. Vil også gerne smide ca. 2kg nu, og kommer muligvis til at skulle cutte til -60kg igen (håber i hvert fald på det).

Udgangspunktet er at styrken lige nu efter 2 ugers god juletræning er oppe på hvad det var for nogle måneder siden og måske lidt over, og jeg kommer til at køre 4x styrke om ugen den næste måned oveni 4x grappling. "Core"-styrken er god, men i forhold til min kampsport og noget af det stående brydning mangler jeg mere overkropsstyrke specielt i skuldre, så det skal jeg fokusere på lige nu. Det koster lidt på udholdenshedssiden kan jeg mærke, men det må jeg leve med i lidt tid indtil jeg går over til at køre lidt mere kondi og den slags. Men regner nok med at smide 1xkondi/udholdenhed et-eller-andet en gang om ugen.

BJJ/SW

Placering til Pan-Ams eller VM i brun/sortbælte -64kg

Placering til ADCC VM

Styrke m.v.

Dødløft 125kg (næsten 2xbw)

Squat 10x65kg (bw)

Bænk 60kg

MP 40kg

10x bw pullups

5km under 23min

Krop

Stabilt på 63,5-64,5kg

Færre skader og småskavanke

Overordnet fokus for kommende måneder

Januar - styrke (tunge basisøvelser + lidt BB)

Februar - eksplosionstræning + udholdenhed

Marts - udholdenhed + kondi (stævneforberedelser)

April starter jeg nok forfra med ovenstående

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Puha det var hårdt at komme i gang igen i dag efter ferien...da vækkeuret ringede kl06 var jeg slet slet ikke klar til at stå op. Følt at jeg halv-sov hele dagen på arbejde, og da jeg skulle til HD forelæsning bagefter, ja, da sov jeg faktisk! Kunne slet ikke holde mig vågen første time... :blink: :blink:

Smuttede over til FDK bagefter for en lille omgang.

Squat

40kg, 7, 2 sæt

50kg, 4

55kg, 3

60kg, 3

50kg, 4

DB Rows

24kg, 8/8, 2 sæt

28kg, 6/6

28kg, 8/8

Grebet svigter lidt på 28'en...

DB Skulder pres

13kg, 6/6, 3 sæt

13kg, 7/7

Svaaaaaaagggt

Løb

2,5km v. 11,5km/t

200m v. 14km/t x 3

200m v. 14,5km/t x 2

200m v. 15km/t

200m v. 15,5km/t

Mega dårlig kondi!!

:Mrs_Claus::nissecool::Mrs_Claus:

Styrketræningsplanen den næste måneds tid vil jeg forsøge at køre sådan her:

Onsdag morgen, BB/Let

DB Rows

DB Skulder pres

Lunges

Dips

Pullups

C2 intervaller

Torsdag aften, Styrke/tungt

Dødløft, almindeligt

Front squat

Military Press

Fredag morgen, BB/Let

Seated rows

DB Incline bænkpres

DB OL-DL

Dips

Pullups

C2 intervaller

Søndag, Styrke/tungt

Dødløft, Sumo

Back squat

Bænkpres

Kommentarer/forslag modtages gerne! :bigsmile: :bigsmile: Kommer nok til at rykke en smule rundt specielt på nogle af de mindre øvelser.

Det er ikke super optimalt at tre af styrketræningspas ligger tre dage i træk, men jeg kan ikke helt få det til at passe ind på andre måder med grappling. Måske kan onsdag morgen ligge tirsdag, men det må jeg se.

Link to comment
Share on other sites

Hey sveske :Mrs_Claus:

Forslag fra Hulks til dit squat: rest-pause træning vil hurtigt bringe dig hen imod dit mål :superman:

(Lidt à la 15 reps no matter what, eller breathing squats, eller måske 10 reps med 65 med en 5 RM :wink: Den er rimelig hurtigt klaret, tror jeg :4thumbup:)

Link to comment
Share on other sites

@Bogs

Tak, det vil jeg prøve :4winkkiss:

@ptpoul

Pt er styrken prioriteret så højt som den nogensinde kan blive. Dvs at jeg tager ikke hensyn til om jeg skal være frisk og fuldt restitueret til grappling, så jeg kan presse mig selv en tand mere til styrketræning. Og jeg er nede på 4xgrappling om ugen. Sådan kan jeg køre jan-feb.

Link to comment
Share on other sites

Hej og tak for sidst! :smile:

Husker jeg helt forkert, eller stod du ikke og reppede derudaf med 60kg den gang vi ind i mellem trænede sammen i FitDK Nbro? Så skulle jo 65kg @ 10 ikke være langt væk, tænker jeg :smile:

Neeeeej...blev lige i tvivl men kiggede tilbage i loggen, jeg lavede 3x3 PR på 55kg i sommers så det er ikke meget jeg har reppet på 60kg...men det kommer nu :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Tirsdage er planlagt som hviledag efter mit nyt træningsskema, men skal til føsdag tamtam fredag og har ikke mulighed for at morgentræne i morgen så jeg tog lidt KB træning herhjemme.

TGU

16kg, 1/1, x5 B2B

KB Swings

16kg, 50

Floor presses - bredt

2x10kg, 15, 5 sæt

supersættet med

OH Walking lunges

2x10kg, 10 skridt, 5 sæt

45sek pause

KB Alternating rows

10kg + 16kg, 10, 10 sæt

20 sek pause hveranden

KB MP

16kg, ladder 1-2-3 til hver side, 3 sæt

16kg, ladder 3-2-1 til hver side, 2 sæt

1 minuts pause

KB Front squat

2x10kg, 10, 3 sæt

KB snatch

16kg, 10/10, 7 sæt

20sek pause

Venstre greb failet totalt under snatches, forstår ikke helt hvorfor - altså det var hårdt, men mit greb plejer ikke at gå helt død!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Onsdag blev det til 2 timers BJJ, synes endnu en gang at det ikke gik specielt godt pga formen. Æv. Mere cardio!

I går tog jeg nede i Novo's fitness lokaler for lidt træning direkte efter arbejde - egentlig meget rart ikke at have noget transporttid der!

Dødløft

60kg, 6

80kg, 2+4

80kg, 5

85kg, 5

87,5kg, 5

100kg, 1 (uuups - kom for meget på! :innocent: )

90kg, 3, 3 sæt

95kg, 1

Back squat

40kg, 5, 2 sæt

45kg, 5

50kg, 5, 2 sæt

55kg, 4, 3 sæt

50kg, 8

Var begyndt at løbe tør for tid, så jeg supersættet med DB rows og så DB BP.

DB Rows

24kg, 8/8

26kg, 8/8

28kg, 8/8

28kg, 6/6

Incline DB BP

14kg, 9/9

14kg, 10/10

16kg, 7/7

Military press

30kg, 4, 3 sæt

Jeg har tænkt mig at bytte rundt på rækkefølgen i øvelsen så jeg ikke ligger DL ind først, fordi jeg ender altid med at være i tidspres til sidst. Det er bare så hyggeligt at stå og køre dødløft at jeg ikke kan lade være med at køre en masse sæt :wub: :wub: Men hvis den ikke skal være prioritet et så må jeg skubbe den til senere.

Synes allerede nu min plan om morgentræningen halter, intentionerne er der men indtil videre kommer der bare ting i vejen!!

I dag var ikke mening jeg skulle træne, men tog tidlig fri og var med til brun/sortbælte sparring i Malmø - super fed træning, dejligt at rulle med nogle gode folk man ikke er vant til! Det blev vist til sammenlagt 1 times hård sparring.

Så har jeg også været lidt på diæt denne uge. Faktisk ret meget. Det er lidt interessant hvordan kroppen reagerer på forskellige mængder mad og hvordan sultfornemmelsen er. Over jul kunne jeg mærke at fordi jeg ikke var på diæt men (udover nogle få dage) bare spist igennem med sund mad, så var jeg faktisk ret sulten hele tiden, specielt efter de tunge træningspas, og spist for i hvert fald 2500kcal og lidt over. Denne uge har jeg skåret ned og havde tre-fire dage med omkring 1700kcal. Men jeg har ikke været mere sulten, næsten tværtimod. Men vægten er heller ikke gået ned (ret underligt). Har en teori om at min krop har svært ved at være i ligevægt - enten vil den bygge op (som over jul) eller må den vænne sig til at være i underskud og tabe.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Weekendens træningsplaner blev forstyrret af at jeg til træning i fredags fik et knæ i øjet, som fandt på først at hæve vild meget op 3 timer efter mens jeg stod i bad - lige pludselig fra det ene øjeblik til den anden!

post-15080-1231787198.jpg

Heldigvis var der nogle veninder på vej og den ene er læge. Hun fik tjekket det, kom frem til at der nok ikke være noget brækket, men at en omgang røntgen på skadestuen ville være godt. Jeg besluttet mig for at skubbe skadestuen til lørdag morgen (fredag aften er jo som regel travlt). Hun foreslog at hun kunne prøve at tømme/dræne det for at lette trykket, så vi fandt en kanyle frem fra en first-aid kit, noget sprit, osv. Jeg fik fornøjelsen af at blive stukket tre gange med kanylen, men der var ikke noget der vil ud, kanylen var åbenbart for lille! Senere på aften blev det ret meget værre, så jeg endt alligevel på skadestuen. Ventede ikke længe heldigvis. De tog røntgen, der var ikke noget. Men det var nogle halvsure læger og sygeplejerske tilstedet - de nægtede at tømme det og vil sende mig hjem uden ikke engang at give mig lidt at rense øjet med.

Nå, men jeg har så ikke kunne åbne øjet rigtig før i dag, så det blev ikke til nogen træning, men til gengæld til en masse mad, og ikke altsammen sund!

Blev rådet til ikke at lave for meget for trykket kan stige (f.eks. tung træning), så i dag tog jeg en let og meget snakkesaglig træning bare for at komme lidt i gang.

DB Rows

24kg, 8/8

26kg, 8/8

28kg, 8/8

DB Skulder pres

14kg, 8

14kg, 6

16kg - niks

14kg, 5

DB Incline BP

14kg, 9/9

16kg, 7/7

16kg, 6/6

Snatch-grip DL

50kg, 5

60kg, 5

60kg, 5

Planche

bw+20kg, 20-30sek, 3 sæt

C2-helvede

Lidt opvarmning

5x 500m intervaller (tid: 1.53-2.03) med ca. 1-1,5 minuts pause

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Øjet har det meget meget bedre, kan se helt nu.

Var til HardCore time op i FDK ABC. Følte mig mega svag og ustabil! Fandt også ud af at jeg var rimelig træt halvvejs i timen, selvom energiniveauet i løbet af dagen synes jeg har været udemærket.

Runde 1 - Kettlebells

Step-up på bænk (2x8kg) x 5/5

High pulls (8kg+12kg) x10

Front squat (8kg+12kg) x10

4 runder

Ingen 16'er og kun en 12'er tilbage så måtte køre med 8'er

Runde 2 - Sandsæk

Renegade squats 15kg x10

Pushups x10

Good mornings/stræk

Kan ikke huske hvor mange jeg nåede igennem på de 10min

Runde 3 - Andet

Superman walkouts

Sandsæk situps

Knees to elbows

nu er det tid til ZzzzzZzZzZZZZZZZ....

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

"Kom til" at springe grappling over i det og tog nede i FDK Falkoner Alle sammen med Bogs - godt at have en der kan presse en lidt!

Back squat

30kg, 6

40kg, 5

50kg, 3

50kg, 4, 2 sæt

60kg, 2

65kg, singles, 11 sæt (på 15 min) (PR)

Må være en eller anden form for PR på 65kg!

Military pres

30kg, 4, 2 sæt

32,5kg, 3, 4 sæt

35kg, 2

supersættet med

Pullups

1

2, 4 sæt

+ en masse skulder rehab tam-tam.

Var ret stolt af at jeg fik prioriteret rigtig denne gang - nåede mine squats og presses og skulder tam-tam, på bekostning af DL og cardio-helvede.

Link to comment
Share on other sites

Aj, med det øje! :crazy: Godt at hævelsen er på vej ned igen :smile: Heldigvis plejer sådan noget med skader omkring øjet se meget værre ud end hvad det er, så mon ikke du føler dig helt ovenpå snart!

Øjet er næsten 100% igen, og der er næsten ingen farve, så jeg tror det har været hævet med væske og ikke blod. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Snuppet en omgang let morgentræning på arbejde! Det føltes ok, men jeg kan slet ikke køre så tungt om morgenen.

Military press

30kg, 4

30kg, 5

30kg, 4

30kg, 5

30kg, 4

supersættet med

Front squat

30kg, 5

30kg, 5

30kg, 7

30kg, 8

30kg, 8

Meget let omgang squat, bare for at få rørt benene lidt..

Bænkpres

30kg, 8, 3 sæt

35kg, 8, 2 sæt

supersættet med

DB Lunges

2x14kg, 5/5, 3 sæt

DB Rows

24kg, 9/9

26kg, 8/8, 2 sæt

plastik-håndtag på technogym DB!! Arrrgghhh! :crazy::nonono:

C2

500m, 1:55

1min pause

500m, 1:57

Tid: 40 min

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Fredag aften blev det til 1,5 times SW og i går til 2 timers ren SW kampsparring. Dem der var med var lidt tunge - to på 85kg og en på 120kg :crazy: men det gik ok. Har tøvet lidt med at finde ud af om jeg skulle med til et stævne på lørdag men besluttet mig for at det skal jeg - skal være i hjørnet og coache de andre fra klubben og så kan jeg lige så godt også kæmpe. Desværre er der ingen piger der har meldt sig til, så jeg stiller kun op mod mændene, så jeg har ikke de store forventninger - skal bare give den gas!

I dag tog jeg nede til open gym i Crossfit lokalerne, og havde bare overdrevet meget lyst til at dødløft - TUUUNGT! :tongue: :tongue: :tongue:

Sumo DL

55kg, 5

85kg, 3

95kg, 3

100kg, 2

105kg, 1

110kg, 1

115kg, 1 (PR)

120kg, 0 - miss! nok mest psykisk

118kg, 1 (PR) :superman: :superman:

Der har helt sikkert været til 120kg når 115kg kom op med oveskud, men jeg vil hellere være lidt fornuftige med mine maks'er og når jeg nu misset de 120kg er det bedre at gå bare en smule ned og prøve igen. :cool:

Hanging cleans

15kg, ca. 10

20kg, ca. 10

25kg, ca. 5

20kg, ca. 5

Mest tekniktræning..går lidt bedre, men tror jeg snart skal have det på video så jeg kan se hvad jeg laver

Bagefter blev det til lidt leg på pullupbar og med ringe, men jeg var kommet sent derover og de skulle i gang med en WOD-time så det blev ikke til meget.

Hjem igen og leg videre med lidt kettlebell cardio:

KB 16kg, 10min cardio

Snatch, 20s venstre/20s højre/20s pause, x6

Swing, 40s/20s pause, x4

Pushups

bw, 7, 3 sæt

Transportcyling-i-modvind-æh-hvor-det-bare-er-ikke-sjovt: 10km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share