Regelsæt Miss & Mr. Fitness


angel
 Share

Recommended Posts

Blev lige gjort opmærksom på (af min lækre træningsmakker :wub: ) at årets regelsæt var kommet på gaden...

...og der ligges godt nok op til nogle ændringer!!!

MISS FITNESS

MR FITNESS

Jeg citerer:

9. Indfarvning af kroppen er forbudt og vil medføre bortvisning. Selvbruner og solarium er tilladt i et begrænset omfang, der ikke overskrider naturlig sommerkulør. Olie og lotion kan anvendes, dog i et begrænset omfang da det har en tendens til at løbe ned på gulvet og derfor udgøre en fare under afviklingen af styrke- og opvisningsrunden.

Tror de kommer til at tabe RIGTIGT mange mulige atleter på baggrund af dette!! Bare tanken om at stå halvbleg i hvide spots... huuuuu :crazy:

... og hvad er naturlig sommerkulør egentligt?? Naturlig sommerkulør for en neger er jo ret mørk mens en albino i den grad vil være udsat... heldigvis står der jo ikke noget om at det skal være DIN EGEN sommerkulør :wink:

FYSIKRUNDEN:.....

Formen må ikke være opnået ved overdrevet diæt.

... og hvad dækker det her over???

Og er det her overhovedet lovligt?? De har end ikke sat tidsbegrænsning på denne periode dvs. at du reelt skriver under på noget de kan holde dig ansvarlig for resten af livet???

Jeg tror rent faktisk det er forbudt at binde folk på den måde!!

3. En atlet, der ønsker at bruge sin person, navn, rutine eller anden Miss Fitness karateristik i annoncer eller anden markedsføring, skal først indhente tilladelse fra Mediactive. Medvirken i ikke godkendt publicity eller annoncering kan resultere i udelukkelse fra konkurrencen.

.. og så er der den nye poseringsmåde... kæft det blive røvsygt at kigge på... specielt hvis kuløren på billederne er gældende!!

post-363-1181063884_thumb.jpg

Så er det vist på tide at DBFF begynder at arrangere FITNESS igen!!!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad betyder "overdreven diæt" :unsure: at man ikke må se afpillet ud? eller at man ikke må være for muskuløs?? :unsure:

M :elvis:

Generelt syntes jeg, som Angel også er inde på, at mange af reglerne er mulige at fortolke en hel del på...

Så ja hvad er 'overdreven diæt' eller 'naturlig sommerkulør' ... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Folk kommer jo til at suntanne helt absurd op til konkurrencen - welcome malignt melanom :crazy::laugh:

hæhæ... jeg du har ret ... har sgu ikke meget med sundhed at gøre - og jeg som troede at miss fitness handlede om en sund krop :wink:

Link to comment
Share on other sites

"overdrevet diæt" - er det ikke bare en bagvendt måde at sige de ikke vil have personer med for lav fedtprocent?

Paragraf 3 lugter lidt af det samme som tv-stationerne har gang i med diverse reality-shows, hvor tilfældige mennesker pludselig bliver berømte, og tv-stationerne vil have en del af den kage. Den slags gælder dog naturligvis kun efter programmet og i en nærmere angivet periode. Miss Fitness konkurrencen lader til at have rimelig store tanker om sig selv - og dårligt styr på juraen - når de kan formulere den slags.

Link to comment
Share on other sites

Havde ellers høje forventninger til mr/miss fitness efter de flere gange har sagt de vil skille sig af med som de selv kalder mini bodybuildere.. men dette er da helt hen i vejret.. Det er at skyde sig selv i foden med et reglsæt som dette..

Bliver sjovt at se hvordan athleterne kommer til at se ud.. lyder ikke til at der bliver nolge super athleter..

Link to comment
Share on other sites

Desuden udpensler de, at man på ingen måde må spænde, flexe eller andet under poseringen og armene skal holdes helt ind til kroppen - samtidig kræver de en tydelig V-form af ryggen, YAH! :nonono:

Og hvordan får du tydelige, markerede mavemuskler når du 1. ikke må være for hakket og 2. ikke må spænde det mindste!?

Link to comment
Share on other sites

.... og såfremt der afholdes et NM i DK i år i BB, CB, BF og AF er det samme weekend som miss og mr. fitness!!

Tror godt jeg ved hvilket show folk vil sætte deres penge på :wink:

... seriøst - hvem gider sidde i flere timer og se på "slappe" atleter :blink:

Link to comment
Share on other sites

.... og såfremt der afholdes et NM i DK i år i BB, CB, BF og AF er det samme weekend som miss og mr. fitness!!

Tror godt jeg ved hvilket show folk vil sætte deres penge på :wink:

... seriøst - hvem gider sidde i flere timer og se på "slappe" atleter :blink:

Sidder med en lidt ambivalent følelse over de nye regler :dry: Skal for første gang stille op til miss fitness og giver den max gas med træning og diæt. Men synes sgu det falder lidt til jorden, pga de nye regler... :unhappy: Jeg har tænkt mig at blive ved med min "hårde" diæt og vil stadig give den max gas i træningscenteret og opnå en lav fedtprocent :superman: Det er vel også udfordringen i hele konkurrencen. Selve forløbet og de forberedelser man går igennem. Man kæmper for at komme i sit livs form og så siger reglerne, at man "kun" skal gøre det halvhjertet. Holder bare ikke :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Sidder med en lidt ambivalent følelse over de nye regler :dry: Skal for første gang stille op til miss fitness og giver den max gas med træning og diæt. Men synes sgu det falder lidt til jorden, pga de nye regler... :unhappy: Jeg har tænkt mig at blive ved med min "hårde" diæt og vil stadig give den max gas i træningscenteret og opnå en lav fedtprocent :superman: Det er vel også udfordringen i hele konkurrencen. Selve forløbet og de forberedelser man går igennem. Man kæmper for at komme i sit livs form og så siger reglerne, at man "kun" skal gøre det halvhjertet. Holder bare ikke :nonono:

Hej Conne

Kan godt forstå dig!! Det må sgu være en træls fornemmelse at sidde med....

... man kunne jo have lov at håbe at DBFF kunne være åben for forslag om at tage fitness med på programmet igen - hermed ville det også åbne muligheden for at både de kvindelige og mandlige fitness atleterne kan konkurrere til NM, EM og måske enda VM :smile:

Fitness som det kendes under IFBB er jo i den grad præget af at muskeltonus skal vises frem ... fitnesspigerne er i følge de gældende regelsæt dem som skal være størst og mest hakket af alle fitnessgrenene :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share