Kraftig nedsætning kalorie indtag


2635
 Share

Recommended Posts

Nogle af jer der har erfaring med et kalorier underskud, på Ca. 2500-3000 kalorier om dagen ?

Har kørt det nu i lidt over det i 10 dage, og der er røget 3.5 kg, hvilket jo er ok hehe.

Har trænet i 5 år, med pause her det sidste års tid. Har spillet en del håndbold , men har ikke spillet i 2 år. Så gik fra en rigtig god fysik, på 110 kg, med en fedt % på omkring 15. op til 150 kg, på 1½ år. hehe, og det er jo ikke for godt . det har skyldes min inaktivitet.

Nu har jeg endelig fået lysten tilbage.

Træner 6 gange om ugen, 2-3 muskler grupper pr. gang, og så 20 min powerwalk med en hældning på 10 %

ligger CA. på 2000 kalorier p.t

Morgen. 30 grams protein shake. plus et æble. ca. 150 kalorier.

Frokost, 1 stk rugbrød med pålæg. 175 kalorier.

Middag. (træning fra 15.15-16.15 ca.) en smoothie. 30 gram pulver, 300ml skummetmælk, 2 bananer eller 200 g. jordbær. så en 400 kalorier.

Aftensmad, enten ris m kylling og lidt grønt (400kalorier) ellers 300g kød med Salat . (tomat , rukula, agurk osv.) (600-700) kalorier.

Godnat, en protein shake , 30 g. 130 kalorier.

Ud over det , 3 æbler , eller pærer. så jeg får 6 stk om dagen.

For nogle lyder det ikke af meget, men er faktisk mæt.

Går ca. 12-14000 skridt om dagen, inkl. de 20-30 min powerwalk ca. 2 km.

Nogle der har erfaring med så stort et kalorie reducering ?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt nok hidsigt at ligge 2500 kcal under ligevægtsindtaget.

Jeg har selv kørt en periode hvor jeg også lå i et kæmpe underskud og det resulterede da også i et hurtigt vægttab, men der var da også nogle bivirkninger ved projektet, bl.a. træthed og dårligt humør (irritabel), har du oplevet dette?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Har ikke selv nogen erfaring omkring store kalorie underskud. Men jeg kan ikke tro på at det kan være sundt. Din krop producerer jo også hormoner svarende til din størrelse og skal nok venne sig til en lavede vægt stille og roligt i stedet for en meget kraftigt vægttab. Du har brugt 1½ år på at tage på, du må nok regne med at bruge mere end et par uger på at tabe det igen. Men når det er sagt; hvis du føler dig mæt og ikke kan mærke nogen skavanker ved at spise så lidt kan det godt være du kan tåle det.

Kan du mærke nogen videre forskel på din hverdag efter du er begyndt at spise så lidt?

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

har i dag spist.

Morgen. en 30 g. shake. 1 stk frugt

formiddag, 2 stk fiskefilet med et stk, rugbrød. og en ostemad.

kl. 16 dvs nu, efter en hård træning . 400 ml. vand, 1 stor is klump ( vand is klump ) 60 g. protein pulver. 2 bananer, ned i blænderen. den bliver delt op i 2, så drikker jeg den med 1 times mellemrum.

i aften står den på en 30 g. protein pulver, 1 banan. og 300 ml. skummetmælk.

Har trænet bryst , biceps mave i dag, plus 30 min på løbebåndet med en hældning på 10% med 5.0 km/t.

Er p.t op på 16.300 skridt i dag. Regner med at nå op på 18.000 skridt, efter en tur med hunden, og en tur over og handle.

I morgen der har jeg fri fra arbejde. så der når jeg nok kun op på en 8000 skridt.

Link to comment
Share on other sites

har i dag spist.

Morgen. en 30 g. shake. 1 stk frugt

formiddag, 2 stk fiskefilet med et stk, rugbrød. og en ostemad.

kl. 16 dvs nu, efter en hård træning . 400 ml. vand, 1 stor is klump ( vand is klump ) 60 g. protein pulver. 2 bananer, ned i blænderen. den bliver delt op i 2, så drikker jeg den med 1 times mellemrum.

i aften står den på en 30 g. protein pulver, 1 banan. og 300 ml. skummetmælk.

Har trænet bryst , biceps mave i dag, plus 30 min på løbebåndet med en hældning på 10% med 5.0 km/t.

Er p.t op på 16.300 skridt i dag. Regner med at nå op på 18.000 skridt, efter en tur med hunden, og en tur over og handle.

I morgen der har jeg fri fra arbejde. så der når jeg nok kun op på en 8000 skridt.

Sorry, men det der lyder nærmest absurd.

Du får på én dag:

  • 2 fiskefileter, rugbrød og en ostemad
  • 4 stk frugt
  • Proteinpulver

Hvorfor lever du af pulver? Hvorfor vil du at underskuddet skal være SÅ ekstremt?

Jeg vil mene at du sagtens kan smide 1000kcal oveni - gerne rigtig mad - og samtidig tabe dig tilfredsstillende! Du vejer 150 kg - tænk på hvor meget energi det kræver bare at holde dig kørende uden al din aktivitet (hvilket i øvrigt er fremragende at du laver). Mon ikke chancen for at det holder er større hvis du lever af mad ikke dræner din krop i så stor en grad som det er tilfældet nu? Det skal jo ikke være endnu en diæt, vel?

Hvis du alligevel mener at du vil starte med at være i 2000 kcal underskud for virkelig at kickstarte diæten og højne motivationen (det er jo forskelligt fra person til person - det vigtigste er at du finder ud af hvad der virker for dig), vil jeg anbefale dig ikke at køre med så stort et underskud i længere end 6-8 uger alt efter hvordan kroppen reagerer. Herefter mener jeg du bør opjustere så livsstilen virker mere realistisk jf. ovenstående.

Link to comment
Share on other sites

Kunne i øvrigt være du skulle starte en log herinde :smile:

Så kan vi følge dit vægttab (motivere og evt. give et spark i numsen hvis det skulle blive nødvendigt :tongue: ) - og du kan selv notere hvordan det skrider frem med kost, træning og fedttabet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey :)

Jeg faldte igennem her til aften, fik besøg og de havde pizza med, lol, så fik lige de 1000 kalorier ekstra. hehe.

så lidt ekstra løb imorgen :P

Har os tænkt på at hæve mit daglige indtag, så det ligger på ca. 3000-måske 3500 kalorier så er jeg stadig 2000 kalorier i underskud, da mit ligevægts indtag, burde ligge på 5500.

Jeg elsker protein pulver, det er den primære grund. nr. 2 er, at jeg har lidt svært ved at nå de 250 g. protein om dagen, så det lidt nemmere med en shake. hehe. Men ja, skal se om jeg få planlagt det, så jeg får lidt mere rigtig mad :)

Men ja, vil da se om jeg kan finde ud af hvor jeg laver en log. Er jo helt ny herinde :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker protein pulver, det er den primære grund. nr. 2 er, at jeg har lidt svært ved at nå de 250 g. protein om dagen, så det lidt nemmere med en shake. hehe. Men ja, skal se om jeg få planlagt det, så jeg får lidt mere rigtig mad :)

250 gr protein om dagen :crazy: , dvs du har en fedtfri masse på 125-175 kg ???

Link to comment
Share on other sites

Hey :)

Jeg faldte igennem her til aften, fik besøg og de havde pizza med, lol, så fik lige de 1000 kalorier ekstra. hehe.

så lidt ekstra løb imorgen :P

Har os tænkt på at hæve mit daglige indtag, så det ligger på ca. 3000-måske 3500 kalorier så er jeg stadig 2000 kalorier i underskud, da mit ligevægts indtag, burde ligge på 5500.

Jeg elsker protein pulver, det er den primære grund. nr. 2 er, at jeg har lidt svært ved at nå de 250 g. protein om dagen, så det lidt nemmere med en shake. hehe. Men ja, skal se om jeg få planlagt det, så jeg får lidt mere rigtig mad :)

Men ja, vil da se om jeg kan finde ud af hvor jeg laver en log. Er jo helt ny herinde :)

Husk nu på at du ikke behøver at dække dit proteinbehov gennem pulver. Der er mange fornuftige og sunde fødevarer med højt proteinindhold. Se protein FAQ'en.

Fornuftigt at hæve indtaget - det andet virkede imo alt for uholdbart.

Har du fået tjek på hvordan man laver en log?

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart synes jeg at et ligevægtsindtag på 5500kcal er ret højt? Eller er det bare mig?

Har du reelt målt dig frem til ved afvejning af mad og holde øje med din vægt eller hvordan er du kommet frem til det?

Enig, men gutten vejer 150 kg så mon ikke det alligevel er deroppe af? Der er jo også godt gang i motionen :smile:

Link to comment
Share on other sites

sys 5500 Virker ok.

Det er skudt til 5700-5800 på div. udregnere på nettet.

Og ja, det må passe sådan nogenlunde, efter som kampvægten i dag var 146 inkl. sko , og tøj. det er 2 kg om ugen. selv om det kun har været sund kost i 5 dage ;)

Har fri fra arbejde i dag, da jeg skal på arbejde i weekenden. men har stadig gået / powerwalket, 7500 skridt i dag. og burde runde de 10.000 selv om jeg ikke har været på arbejde hvor jeg går ca. 8000.

Tog op og trænede på tom mave, havde en ok energi. startede med 20min med 5 km/t , med en hældning på plus 10 % det river dobbelt så mange kalorier næsten som alm uden nogle hældning. så trænede jeg masser af triceps og ben. plus mave på maskine.

Spiste til morgenmad (efter træningen) en smoothie med 300 g. friske jordbær, 350 ml skummetmælk , og 45 g. protein pulver :) plus en Bolle med Salat , kalkun og et stk bacon. Sådan en bolle tog jeg os til "frokost" her nu. de indenholder ca. 400 kalorier stk. hehe.

Aftensmaden er på ca. 300kalorier. den bliver skyllet ned med en shake, på 30 g. så den kommer til at være på 430kalorer. aftensmaden.

Inden senge tid, Spiser jeg så et æble eller to. plus en Shake . så ja, lige under 2000 kalorier. Måske smider jeg en færdig ret ind, har fundet nogle på 280kalorier i alt. hehe. Så kommer jeg lige over 2000, og kommer til at være helt mæt.

Jeg er begyndt at tage de Chrome der, for ikke at få lyst til en masse sjovt. :)

Link to comment
Share on other sites

Enig, men gutten vejer 150 kg så mon ikke det alligevel er deroppe af? Der er jo også godt gang i motionen :smile:

Arbejder 7.5 time om dagen, og det er hovedsagelig stående arbejde, hvor jeg går ca. 8000 skridt. ud over det, står den på 1 times Cardio/Træning 5-6 gange om ugen. og ja, Det kræver LIIIIIIIDT energi at flytte på et 150 kg korpus.

Spurgte i dag, 5 personer hvad de vil skyde på jeg vejede , 105- 110 :D haha .må være de kæmpe skuldre der gør det. :D

Link to comment
Share on other sites

Tog op og trænede på tom mave, havde en ok energi. startede med 20min med 5 km/t , med en hældning på plus 10 % det river dobbelt så mange kalorier næsten som alm uden nogle hældning.

Hvorfra har du hørt at en hældning på 10% øger forbrændingen med næsten 100%? Det afhænger af pulsen og tror ikke du får dobbelt puls pga. 10% hældning. correct me if im wrong :innocent:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

De der mærkelige maskiner , hvor man putter sådan et puls bånd rundt om brystet mm. Så kan du indtaste vægt mm. med en hældning på 10% tog det mig 5 skridt med den hastighed og forbrænde 1 kalorie, og det tog mig 9 skridt da den var flad.

Så om maskinen er helt galt på den ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

uha, har ikke spist overdrevet sundt på det sidste. men Vægten sagde i dag. 143.5 :) Så samlet vægttab på 6.5 kg indtil videre, så det køre.

min fedt % er på 31% Regner med at køre den ned på 20% over de næste 3 - 4 mdr.

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad så kan man sige at din fokus på kalorierne alene er fin og du finder ud af hvad der er i maden og du træner godt og på den måde vil du sikkert af dig selv begynde at vælge det sunde til, når du engang mener at denne diæt du er på nu bliver for skrap. Jeg følger spændt med i dit forsøg....

Jeg har dog den bekymring at man får indstillet sit stofskifte efter indtaget og det vil sige at, du på den måde får skruet dit stofskifte ned ved denne skrappe diæt. Jeg har læst flere eksempler og førstehåndserfaringer der siger at, det kan være en fordel at mikse det med fridage hvor man spiser normalt og gerne lidt mere end man skal for at snyde stofskiftet til at være som tidligere.

Jeg ved ikke hvad de andre debattører siger om den strategi... ?

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad så kan man sige at din fokus på kalorierne alene er fin og du finder ud af hvad der er i maden og du træner godt og på den måde vil du sikkert af dig selv begynde at vælge det sunde til, når du engang mener at denne diæt du er på nu bliver for skrap. Jeg følger spændt med i dit forsøg....

Jeg har dog den bekymring at man får indstillet sit stofskifte efter indtaget og det vil sige at, du på den måde får skruet dit stofskifte ned ved denne skrappe diæt. Jeg har læst flere eksempler og førstehåndserfaringer der siger at, det kan være en fordel at mikse det med fridage hvor man spiser normalt og gerne lidt mere end man skal for at snyde stofskiftet til at være som tidligere.

Jeg ved ikke hvad de andre debattører siger om den strategi... ?

Der er, mig bekendt, ikke nogen faglig belæg for denne strategi, selvom mange sværger til den. Det er dog klart at det kan give et psykisk boost for nogle og det nærmere er den effekt som man er glad for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share