Træthed i lænd


Triple T
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg ville prøve at udføre dødløft i mit program, men under øvelsen oplevede jeg en stor "træthed" i lænd-regionen. Jeg har fået megen instruktion omkring øvelsen, og jeg har kigget på mange øvelses-analyser rundt omkring på nettet; hold ryggen ret, armene strakt, kig op osv. Det kunne også være erector spinae der ikke er stærk nok, men tror det ikke. Så også på T-nation, noget om kroppens led, og hvordan manglen på fleksibilitet/stabilitet hos disse kunne resultere i skader andre steder. Jeg har søgt mange steder, og jeg kan se, at mange inde fra dette forum har haft samme problem(er), og jeg ville sætte pris på, at I kunne dele jeres erfaringer.

Skal jeg ultimativt droppe dødløft, eller forsøge øvelsen igen med mindre vægt, eventuelt optræne de involverede muskler? Jeg har ingen problemer med squat, selvom jeg naturligt læner mig en del fremad i bunden.

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hej

At efter hvor tit du træner dødløft lyder det umiddelbart som almidelig doms, så ingen grund til at droppe den.

Dogkan det være du burde strække lidt ud, siden du skal læne dig frem i bunden i squat. det kunne være det hænger lidt sammen med overdrevet ømhed/træthed i lænden efter dødløft, altså manglende smidighed, men det er dog lidt et skud i tågen :wink:

olesen

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at lade være med at dødløfte i en uge eller to om nødvendigt. I det tidsrum, burde ømheden forsvinde. Det er heller ikke nødvendigvis smart at dødløfte hver uge eller dødløfte tungt hver uge. Det afhænger af hvordan det øvrige program ser ud osv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Triple T

Det kunne også være at du køre for mange gentagelser pr sæt ? ... hvormange kører du ?

Personlig køre jeg 2-4 gent pr sæt og så fx 5 sæt sæt ... nemlig for at undgå at blive træt i lænden ... :) ... det synes jeg virker ok ... min lænd er blevet meget stærkere efter jeg er begyndt på DL ... :)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med DL. så gjorde jeg som razor siger - tog mange reps i 3 sæt ca. Så skiftede jeg over til at køre 5x5 og det virker fint for mig! Udover så vil det nok som tidligere nævnt ik være nogen dårlig ide at tage lidt udspænding efter endt træning. Det hjalp i mit tilfælde, men det kan selvfølgelig være individuelt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share