KB øvelser til en spændt/træt ryg?


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Nu sidder jeg ualmindelig meget for at få skrevet mit speciale færdig, og mange timer foran computeren betyder spændinger i hele ryggen (specielt øverste del omkring og i mellem skulderbladene og nakken).

Jeg synes ikke der er nogen stræk øvelser der hjælper, og det der plejer at hjælpe mig med at fjerne spændinger i ryggen er en ordentlig omgang træning hvor jeg får brugt musklerne, så er det som om de kommer tilbage på plads. Men disse dage har jeg hverken tid/energi/overskud til at lave vild meget med mine KB'er, og den halve time det bliver til en gang i mellem har ikke været nok ift de 16 timer siddende... :crazy: :crazy:

Er der nogen der kan anbefale nogen KB øvelser som jeg kunne lave i 5 min hver 2. eller 3. time, og som måske ville hjælpe med at løsne lidt op for spændinger i ryggen?

Link to comment
Share on other sites

Mht. diverse udstrækning og spændinger i kroppen, vil jeg anbefale 'Relax Into Stretching' af Pavel Tsatsouline. Det er desværre ikke meget, jeg har praktiseret det, men synes det virker rigtig godt. Ved ikke hvor godt det er i forhold til alm. yoga mm. - men et kig værd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share