Interrail i 1 måned - træningprogram ?


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

Hey alle. Jeg skal på interrail i en måned, og så skulle jeg jo gerne vedligeholde træningen en lille smule. . . .

Har selv gået og tænkt på et træningsprogram med en masse frivægts/egenvægts-øvelser, men jeg sys det er svært at finde nogen gode øvelser. . . .

Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der har erfaring med et sådant program, evt. bare enkelte øvelser som er gode. . .

Vil meget gerne have lavet et fornuftigt program til turen. . .

Til rådighed har jeg: Et styk backpack ~ mellem 10-15kg, og ellers er det nok muligt at finde en stang i toget i

til at lave chin og lign . . .

Havde selv tænkt at:

Ben = squat med rygsæk på (evt. med min kæreste på nakken :4thumbup: ), et-bens squat

Ryg = chinups/pullups

Bryst = armstrækkere med vægt

Skuldre = Handstand pushups, taske-skulderpres, kæreste-skulderpres ( :4thumbup: ), laterals med rygsækken.

Læg = tja... det må give lidt at vade alle de km. . . ?

Arme = ... rygsæk (og chinups) til biceps, small armstrækker til triceps

Som i nok kan se mangler jeg en del inspiration . . . HJÆLP!

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nyd da din ferie uden at stresse over træning. 1 måned fra eller til betyder jo intet i det store billede. Synes de her "hjælp, jeg skal på ferie, hvad skal jeg gøre" tyder på er usundt forhold til træning.

K

Link to comment
Share on other sites

Nyd da din ferie uden at stresse over træning. 1 måned fra eller til betyder jo intet i det store billede. Synes de her "hjælp, jeg skal på ferie, hvad skal jeg gøre" tyder på er usundt forhold til træning.

K

Enig, og hvis det endelig skal være, så besøg da en jernhule, der hvor du nu er i verden...

Ellers er der masser af øvelser i den pinned tråd om BW træning

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

ja netop, det behøves ikke være så programfast, når du er på ferie - lav nogle armbøjninger, kropshævninger ol. hvor du nu kan komme til det - og hvis du kommer nær havet, så svøm nogle gode ture, det brænder godt, når man ikke er vant til det, og det er den absolut mest lækre form for motion der findes :smile:

så er det nok begrænset, hvor meget, du har mistet, når du kommer hjem - måske du endda får lidt fornyet overskud af det

k

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. . . :smile:

Jeg havde heller ikke tænkt at det skulle være det helt vilde, havde lidt regnet med man kunne lave lidt i toget . . . Der kommer bl.a. en god 22timers tog tur . . . Der ku man jo lave lidt for ikke at kede sig ihjel . . . :smile:

Det bliver bare engang i mellem hvis jeg får lyst. . .

Tak for linket, der er helt sikkert noget der kan bruges . . .

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. . . :smile:

Jeg havde heller ikke tænkt at det skulle være det helt vilde, havde lidt regnet med man kunne lave lidt i toget . . . Der kommer bl.a. en god 22timers tog tur . . . Der ku man jo lave lidt for ikke at kede sig ihjel . . . :smile:

Det bliver bare engang i mellem hvis jeg får lyst. . .

Tak for linket, der er helt sikkert noget der kan bruges . . .

Man, - det er folk som dig der gør det sjovt at rejse i tog.

Jeg har taget nattoget et par gange fra Bukarest (Rumænien) til Chisinau (Moldavien). Og det er en oplevelse i sig selv (togene er meget gamle, toiletterne er en oplevelse omend ikke nødvendigvis specielt behagelig, toget skal have skiftet hjul undervejs (fordi det 'russiske' system er andeledes end de 'europæiske')) men denne oplevelse bliver altid krydret med nogle sjove folk. Både grænsevagter og medpassagere. Togpersonalet er som oftest de mest 'neutrale'.

Jeg har dog ikke mødt nogen endnu der lige trækker ud på gangen (der er ikke plads i coupeerne) og begynder at lave gymnastik med deres kæreste på ryggen - og i et tog der bevæger sig. Men det fremkalder sjove billeder i mit hoved!

Jeg synes du skal gøre det :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nyd da din ferie uden at stresse over træning. 1 måned fra eller til betyder jo intet i det store billede. Synes de her "hjælp, jeg skal på ferie, hvad skal jeg gøre" tyder på er usundt forhold til træning.

K

/Trivielt udtryk for dovne folks stigmatisering af energiske folk.

Link to comment
Share on other sites

Triviel undskyldning fra folk der er mere eller mindre afhængige af deres træning. :tongue:

/backfire failure

Hvis manden har lyst til at være aktiv og at forsøge at holde på noget af det han har arbejdet hårdt for, kan jeg ikke se noget sygeligt ved at spørge efter inspiration på et træningsforum. Hvis det stod til alle dem der aldrig opnår resultater skulle alle jo sidde i en rundkreds og meditere en gang hver anden måned når alle var enige om at have lyst til det samme. Det er jo sygeligt at dyrke sport 3 gange om ugen - specielt hvis en del af formålet er æstetik. Ikke?

Link to comment
Share on other sites

/backfire failure

Hvis manden har lyst til at være aktiv og at forsøge at holde på noget af det han har arbejdet hårdt for, kan jeg ikke se noget sygeligt ved at spørge efter inspiration på et træningsforum. Hvis det stod til alle dem der aldrig opnår resultater skulle alle jo sidde i en rundkreds og meditere en gang hver anden måned når alle var enige om at have lyst til det samme. Det er jo sygeligt at dyrke sport 3 gange om ugen - specielt hvis en del af formålet er æstetik. Ikke?

Tak fordi du holder diskussionen på så højt et niveau. :sneaky2:

Imponerende, som du med dette lille eksempel får flyttet problemet til at det er os der er noget galt med. Det er noget lettere at modargumentere, når man selv definerer hvad modparten mener, ikke? :wink:

På trods af dit oplæg vil jeg prøve med et seriøst svar.

Mit svar i denne tråd er formentlig en smule påvirket af de mange tidligere spørgsmål om samme emne, hvor der for mig at se har været en lettere sygelig angst for at alt skulle tabes på gulvet pga et par ugers ferie. Det er korrekt at det nok er en overfortolkning ud fra første indlæg, men det kan stadig være tilfældet.

Jeg gav ham min mening og derefter et - synes jeg selv - glimrende link hvor han kan søge inspiration.

Link to comment
Share on other sites

Tak fordi du holder diskussionen på så højt et niveau. :sneaky2:

Imponerende, som du med dette lille eksempel får flyttet problemet til at det er os der er noget galt med. Det er noget lettere at modargumentere, når man selv definerer hvad modparten mener, ikke? :wink:

På trods af dit oplæg vil jeg prøve med et seriøst svar.

Mit svar i denne tråd er formentlig en smule påvirket af de mange tidligere spørgsmål om samme emne, hvor der for mig at se har været en lettere sygelig angst for at alt skulle tabes på gulvet pga et par ugers ferie. Det er korrekt at det nok er en overfortolkning ud fra første indlæg, men det kan stadig være tilfældet.

Jeg gav ham min mening og derefter et - synes jeg selv - glimrende link hvor han kan søge inspiration.

Mig bekendt var mit første svar ikke rettet på dig...? Din første post var god IMO... Og så føler du dig pludselig truffet fordi jeg kommenterer på Kalkunens indlæg :crazy: Mit svar var bare et udtryk for irritation over folk der evig og altid skal stigmatisere folk der går lidt op i det de laver. Og jeg har da på intet tidspunkt skrevet at der var noget galt med nogen? Hvor får du det fra?

Du mener jeg bringer diskussionen ned på et lavere niveau? I forhold til hvad?

Forklar venligst hvorfor trådstarteren skal beskyldes for at have et sygeligt forhold til træning (hvilket i øvrigt er en kvalmende floskel blandt en stor gruppe "alvidende" MOLer)...? Manden beder om inspiration til nogle øvelser man kan lave på farten!? Det kunne være han nød at holde sig igang og ikke nødvendigvis er besat af træning med delvist æstetiske formål (den store djævel). Og hvem skal definere hvad et sundt forhold til træning er? En moderator på et dansk sportsforum?

Du mener jeg "definerer" hvad du/i mener? Det vil jeg også gerne have forklaret egentlig...?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
/backfire failure

Hvis manden har lyst til at være aktiv og at forsøge at holde på noget af det han har arbejdet hårdt for, kan jeg ikke se noget sygeligt ved at spørge efter inspiration på et træningsforum. Hvis det stod til alle dem der aldrig opnår resultater skulle alle jo sidde i en rundkreds og meditere en gang hver anden måned når alle var enige om at have lyst til det samme. Det er jo sygeligt at dyrke sport 3 gange om ugen - specielt hvis en del af formålet er æstetik. Ikke?

Cry me a fucking river hvor er folk pirreligepå MOL for tiden. "Alle dem der ikke får resultater", jesus kom da ud og lav noget mere konstruktivt med dit liv end at træne konstant.

K

Link to comment
Share on other sites

Cry me a fucking river hvor er folk pirreligepå MOL for tiden. "Alle dem der ikke får resultater", jesus kom da ud og lav noget mere konstruktivt med dit liv end at træne konstant.

K

Jeg laver masser af konstruktive ting... Jeg træner 3 gange om ugen fordi jeg kan lide det. Det er en hobby og den tager ikke ret meget af min tid. Den tager lige præcis den mængde af min tid JEG synes er passende. Om du synes det er passende er jeg fløjtende ligeglad med, hvilket er min pointe med indlægene. Og hvem er det i øvrigt der tuder?

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte er nemmere at få trænet på sådan en tur end det er at få spist. Så hvis du ønsker at holde på massen så husk virkelig at få spist noget andet en Cup Noodles og franske hot dogs og hvis det ikke kan lade sig gøre så indtag ovenstående i rigelige mængder.

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte er nemmere at få trænet på sådan en tur end det er at få spist. Så hvis du ønsker at holde på massen så husk virkelig at få spist noget andet en Cup Noodles og franske hot dogs og hvis det ikke kan lade sig gøre så indtag ovenstående i rigelige mængder.

Ja det er nok det værste. . . Har tænkt på at tage én scoop prot.-pulver med pr. dag . . . Men det er jo også lidt besværligt, jeg må se om der bliver plads til det i tasken . . . Men jeg tror ikke der bliver råd til det store æde-gilde - Det var jo også lidt ideén at leve skrabet når nu man er på interrail :smile:

Mht. til træning synes jeg ikke det er specielt sygeligt at ville små-træne lidt undervejs. Det er trodsalt en måned. . . Normalt siger jeg også bare "nyd ferien og tag en slapper", men når det er over 2 uger, synes jeg man skylder sig selv at gøre en lille indsats når nu man har kæmpet i så mange år . . .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share