Er dette måske kompartment-syndrom?


myomax
 Share

Recommended Posts

Den sidste måned har jeg døjet med en underlig venstre læg, og jeg har en mistanke om, at det kunne være kompartment-syndrom. Det slår til, når jeg løber eller stepper (ikke dans, men karate). Først føles venstre læg ekstremt afslappet, nærmest som om den slasker på bagbenet, så bliver den stram og kompakt (den indre del, vel at mærke), men det føles ikke som krampe. Det er inderste lægmuskel, flynderen, der er tale om. Det slår til efter nogle få hundrede meters løb eller måske efter et minut eller to med frikamp. Jeg kan sagtens støtte på benet og fx kæmpe med venstre ben forrest, men der er ikke så meget bevægelse i mig.

Jeg har trænet en del med vægt de sidste måneder, både isoleret lægge og eksplosivt med kast og spring samt fx lunges, så jeg tror, at læggene har været godt ristede flere gang. Det er derfor muligt, at de er vokset en hel del på kort tid (jeg måler ikke), og det kunne naturligvis være årsagen. Men jeg undrer mig lidt over det med den blafrende læg, det har jeg ikke læst om andre steder, heller ikke her, så jeg vil gerne lige høre lidt om andres erfaringer.

Myomax

Link to comment
Share on other sites

ALtså det er så vidt jeg ved uhyre sjældent at kompartment syndrom opstår i andre af underbenets muskler end i m. anterior tibia, Men det kan forkommer. Tag til læge og bed ham/hende om at sende dig til at blive undersøgt for det på et af syg husene. Der for du sat en tryk måler ind i musklen og så måler det trykket under arbejde. og det tager ikke særlig lang tid. 20 min ca. Ikke mere...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, der er nok ikke noget at gøre ved det, jeg må til bartskæreren. Jeg tager lige en løbetur for at se, om jeg kan fremprovokere det igen.

mvh Myomax

Edit: Det kunne jeg så godt, men pudsigt nok forsvandt stivheden lige med ét for at komme igen med fuld styrke et minut efter. Spooky. Jeg tror sgu, jeg tager direkte til en sportsklinik.

Edited by myomax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share