Kropshævninger og dips i lille lejlighed?


the-box
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at basser alt min træning på hjemmetræning, så hvilke muligheder findes der for at lave kropshævninger og dips i en normal lille lejlighed?

Du kan købe en klatrebjælke på abekatten.dk. Jeg kan anbefale denner her :smile: De er rigtige fede og giver en god grebstræning. Dips kan du evt. lave mellem 2 stole.... Ellers er der one arm pushups, som (udført korrekt) er en endnu hårdere overkropsøvelse!

Enjoy! :superman:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hmm ved ikke om det ville være bedre med en lidt mere almindelig krophævnings bar. Ved ikke om det måske ville være en god ide med en i dør åbningen, da man her får plads til andre øvelser i baren også. Problemet er så selvfølgelig at man ikke kan lave ret brede kropshævninger. Synes aldrig dips har fungeret ordentlig mellem to stole, men kan være jeg skal have det som et krav når jeg skal ud og købe stole :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm ved ikke om det ville være bedre med en lidt mere almindelig krophævnings bar. Ved ikke om det måske ville være en god ide med en i dør åbningen, da man her får plads til andre øvelser i baren også. Problemet er så selvfølgelig at man ikke kan lave ret brede kropshævninger. Synes aldrig dips har fungeret ordentlig mellem to stole, men kan være jeg skal have det som et krav når jeg skal ud og købe stole :)

Du kan selvfølgelig lave fx. hanging leg raises i en alm. pullupbar, men du kan jo lave masser af andre maveøvelser på stuegulvet. Køb dig fx et evil wheel. Du kan få det billigt i de fleste sportsforretninger, da ingen gider købe dem. De er alt for hårde!! Det er stort set ligegyldigt, hvor bredt du holder - det flytter ikke stresset nævneværdigt.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

virker www.abekatten.dk for alle andre en mig?

har privat, en dørrippe købt i stadium, en hvid tynd stang. virker rigtig godt for mig.

har også et "dips-bælte" og nogle vægtskiver, så jeg kan tage chin-ups med ekstra vægt på.

har også lidt håndvægte, men bruger dem aldrig. laver privat, kun arm-/hævninger/strækninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share