Hvordan kommer man videre?


MiroX
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg har i længe tid lagt mærke til at flere, der går i motionscenter aldrig kommer igang med andre

øvelser end dem man fik præsenteret i den første øvelsestime. Og dette har også været tilfældet for mig selv. Det er gået fint, men jeg er sikker på at der findes mere effektive træningsøvelser. Mit mål og nok også mange af de andre som jeg har set er at få maksimal muskelvækst.

Jeg træner 3 gange om ugen: Mandag, Onsdag og Fredag. Jeg har i snart et års tid eller lidt mindre måske kørt samme rutine. Nu føler jeg virkelig der skal til at ske noget. Jeg træner hovedsageligt på de Technogym maskiner, som jeg mener findes i de fleste motionscentre (de grå med rødlige sæder) Jeg tager følgende øvelser:

(Dette står på maskinerne)

Vertical traction

Shoulder Press

Upper back

Chest Press

Triceps--> kabel

Abdominal crunch

Leg curl

Leg extension

Biceps --> håndvægte

Bryst

Nedre ryg --> De skrå bænke, hvor man løfter ryggen i en bue.

Jeg har læst i flere tråde at man skal have øvelser som squat og dødløft, men så skal jeg lige have fat i instruktøren igen:-) Jeg kan godt se mit program ikke er så godt, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Håber derfor at I kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Det første skridt er at komme ud af maskinerne, prøv så at kigge de forskellige programmer igennem. Du vil med stor sikkerhed kunne få noget ud af for eksempel Bill Starrs program 3 gange om ugen, men husk at få kyndig instruktion i de nye flerledsøvelser.

Og start for guds skyld ud med en overkommelig vægt, det er en almindelig fejl at overvurdere ens styrke når man går fra maskiner til compoundøvelser.

Held og lykke med det.

PS. Hvis du har nogle konkrete spørgsmål skyder du selvfølgelig bare løs.

Link to comment
Share on other sites

Kig på når andre træner (opsever!)

Så kan du muligvis opsnappe et par nye øvelser i forbifarten.

Ellers er det MEGET vigtigt at du begynder at træne på en NY måde bla. så du ikke kører død og mister gejsten, du kunne evt. spørge en instruktør om hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger tak for svarene.

Har lige kigget lidt på Bill Starr programmet og det ser faktisk rigtig godt ud. Langt færre øvelser end jeg er vant til :laugh: Det eneste jeg kan være lidt irriteret over er at jeg ikke er begyndt noget før istedet for at køre de maskiner i en evighed.

Så nu må jeg lige ned og have fat i en instruktør og så får han ellers Bill Starr programmet i hånden. Så må vi se om jeg vokser lidt hurtigere end det har været tilfældet indtil nu, men som jeg også har læst kommer det også meget an på kosten. Så der må jeg også lige stramme op.

Håber dog at øvelserne kan udføres på egen hånd, da jeg oftest træner selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger tak for svarene.

Har lige kigget lidt på Bill Starr programmet og det ser faktisk rigtig godt ud. Langt færre øvelser end jeg er vant til :laugh: Det eneste jeg kan være lidt irriteret over er at jeg ikke er begyndt noget før istedet for at køre de maskiner i en evighed.

Så nu må jeg lige ned og have fat i en instruktør og så får han ellers Bill Starr programmet i hånden. Så må vi se om jeg vokser lidt hurtigere end det har været tilfældet indtil nu, men som jeg også har læst kommer det også meget an på kosten. Så der må jeg også lige stramme op.

Håber dog at øvelserne kan udføres på egen hånd, da jeg oftest træner selv.

Alle øvelser kan udføres selv, dog kan det nogle gange være en god idé at bede en anden fra centeret om lige at stå bagved hvis du kan mærke at der er en god chance for at du måske ikke kan gennemføre et set osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share