Ischias?


BGBG
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg er for et stykke tid siden begyndt at få smerter i lænden, som går videre ned i ballen og så til toppen af mit baglår. Smerten føles brændende i det område den er.

Kan det være min ischias nerve som sidder i klemme?

Og hvilke øvelser kan jeg benytte for, at aflaste stedet? Evt. vil magnesium fosfat have nogen virkning.?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa...

Jeg er for et stykke tid siden begyndt at få smerter i lænden, som går videre ned i ballen og så til toppen af mit baglår. Smerten føles brændende i det område den er.

Kan det være min ischias nerve som sidder i klemme?

Og hvilke øvelser kan jeg benytte for, at aflaste stedet? Evt. vil magnesium fosfat have nogen virkning.?

Ischias smerter opstår typisk ved at en lille muskel inde i glute-regionen kaldet piriformis, ligger og trykker på nerven. Massage og udstræk vil hjælpe i de fleste tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene....

Jeg tvivler stærkt på der er tale om diskusprolabs..

Jeg føler primært at det strter i min balle... Grunden til jeg er øm i lænden tror jeg skyldes tung dødløft altså ganske almindelig doms......

Har fået anbefalet Mckenzie øvelserne så det er rart, at få et link til dem, så tak for det Jørgen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Her er en strækøvelse til piriformis, som jeg selv tidligere har haft stor glæde af ved iskias-problemer. Det er i øvrigt en god strækøvelse at fortsætte med efter symptomerne er væk. Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share