Når centre gearer ned for sommeren


Powerbaby
 Share

Recommended Posts

Hmm.. så er den gal igen i det center hvor jeg plejer at træne. (Holder pause nu af personlige årsager)

Jeg hører rygter... utilfredse rygter. :nonono:

Folk er utilfredse fordi centret aflyser det ene hold efter det andet, når der er færre end 7 tilmeldte på. (ansatte i centret tæller ikke med) Ja jeg hører endda at nogen melder sig ud og flere vil gøre det, hvis ikke der sker noget i den nærmeste tid.

De føler ikke de får det de betaler for.

De omkringliggende centre i byen (2 store landsdækkende) aflyser ikke skemasatte hold pga. få tilmeldte, så konkurrencen er hård og folk vil sagtens kunne finde et andet tilbud.

Problemet er størst i maj-august, så nogen har snakket om hvor ikke centret tilbyder halv kontingent til de PBS medlemmer de har i de 4 måneder ?

Hvad er jeres holdning til dette ? Er det rimeligt at man kun får noget af det man betaler for i de 4 måneder hvis man nu fx kun går der for at holdtræne og slet ikke vil styrketræne overhovedet ? Med arbejde og det hele kan det jo være svært nok i forvejen at få det til at passe ind og når så de hold man kunne få til at passe bliver aflyst, ja så får man jo ikke hvad man betaler for... gør man ?

Kom med noget. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et lille uafhængigt center er nødt til at have de her minimumsgrænser på holdene for at kunne holde forretningen kørende. De store kæder har råd til at yde den service at lade være med det. Sådan er det bare - hvis man kræver mere service må man også betale for det.

edit: Jeg arbejder selv i center. Jeg anbefaler altid de kunder der kun træner på hold, at benytte klippekort i sommerperioden da det bedste kan svare sig for dem.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis du var informeret om reglerne for aflysning af holdtræning, da du tegnede dit medlemsskab - er det helt fair imo. Vælger du at træne i et mindre center, burde du også vide at sandsynligheden for aflysninger er til stede, og størst i ferieperioder.

Personligt ville jeg benytte nogle af de andre faciliteter (cardio equipments) centeret tilbyder, hvis mine hold blev aflyst. Jeg ville aldrig forvente, at få refunderet en del af mit PBS medlemsskab pga. aflysninger.

/FN :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skemalægger centret skamalagte aktiviteter i sommerperioden, for derefter at aflyse dem pga. få tilmeldte, virker det som bondefangeri i mine øjne. Og så er det ligemeget, om det er et lille center og hvor meget, man har betalt.

Aktiviteten er vel betalt uanset antal tilmeldte, såfremt der er tale om et medlemskab, hvor man betaler et månedligt beløb og så kan deltage på det man vil.

At der kan være et lavere aktivitetsniveau i nogle perioder af året, herunder sommeren, er ok.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du var informeret om reglerne for aflysning af holdtræning, da du tegnede dit medlemsskab - er det helt fair imo. Vælger du at træne i et mindre center, burde du også vide at sandsynligheden for aflysninger er til stede, og størst i ferieperioder.

Personligt ville jeg benytte nogle af de andre faciliteter (cardio equipments) centeret tilbyder, hvis mine hold blev aflyst. Jeg ville aldrig forvente, at få refunderet en del af mit PBS medlemsskab pga. aflysninger.

/FN :smile:

Jeg blev ikke selv oplyst om det da jeg meldte mig ind i tidernes morgen, men om de gør det idag ved jeg ikke. Tvivler.

Nu er det ikke mig der brokker mig, for jeg træner som sagt ikke for tiden og har ikke gjort siden marts, men blev nysgerrig da jeg hørte murren i krogene og ville så gøre jer herinde.

Link to comment
Share on other sites

Skemalægger centret skamalagte aktiviteter i sommerperioden, for derefter at aflyse dem pga. få tilmeldte, virker det som bondefangeri i mine øjne. Og så er det ligemeget, om det er et lille center og hvor meget, man har betalt.

Aktiviteten er vel betalt uanset antal tilmeldte, såfremt der er tale om et medlemskab, hvor man betaler et månedligt beløb og så kan deltage på det man vil.

At der kan være et lavere aktivitetsniveau i nogle perioder af året, herunder sommeren, er ok.

Jeg kan sige så meget at sidste sommer var der en uge hvor kun 1 af de skemalagte timer blev kørt. Resten blev aflyst ! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Skemalægger centret skamalagte aktiviteter i sommerperioden, for derefter at aflyse dem pga. få tilmeldte, virker det som bondefangeri i mine øjne. Og så er det ligemeget, om det er et lille center og hvor meget, man har betalt.

Aktiviteten er vel betalt uanset antal tilmeldte, såfremt der er tale om et medlemskab, hvor man betaler et månedligt beløb og så kan deltage på det man vil.

At der kan være et lavere aktivitetsniveau i nogle perioder af året, herunder sommeren, er ok.

Hvis man i tillæg vil have forudbetalt alle aktiviteter centeret planlægger bliver medlemsskabet endnu dyrere. Man får hvad man betaler for. I kan jo diskutere det med ledelsen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man i tillæg vil have forudbetalt alle aktiviteter centeret planlægger bliver medlemsskabet endnu dyrere. Man får hvad man betaler for. I kan jo diskutere det med ledelsen.

Det er noger pis...

selvfølgelig skal timer afholdes når det er planlagt, med mindre det er umuligt at få en instruktøt på pga sygdom. Begrundelsen med ikke nok tilmeldte holder ikke med mindre at hver enkelt deltager betaler et beløb for hver enkelt time.

Ellers koster det det samme uanset hvad, den eneste udgift er instruktørens løn...

Edited by qaz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

:bigsmile: Problemet er det samme om centret er privat ejet eller kæde ejet... der vil altid være aflysninger, hvilket vi gør vores medlemmer opmærksom ved indmeldelse... og det der med at tilbyde klippekort i sommerperioden, ja, det gør vi allerede...

Det skulle undre mig meget, hvis ikke både Equinox og Fitnessdk også er kørt med aflysninger sommeren over... sådan forlyder det da fra deres medlemmer....

Men igen... der kan 2 timer før holdstart være 6 tilmeldt på et hold - og vælger man mod reglerne at lade det køre, ja, så kan man risikere at stå med kun 2 fremmødte på hold, hvilket ikke er så fedt for hverken medlemmer eller instruktør... så derfor har vi som fast regel indført fra start, at man skal være min. 7 tilmeldte før holdstart, hvilket også står på vores web site og i vores reglement.

Når man melder sig ind i et fitnesscenter, skal man være klar over, at alt holdtræning er et ekstra tilbud om træning, som man kan nyde godt af, hvis man har lyst, men mange tilmelder sig i et fitnesscenter for styrketrænings skyld... og bruger slet ikke holdtræningen... selvom prisen er den samme...

Det er heldigvis minimalt med aflysninger denne sommer, hvilket vi nok også kan takke det "dejlige sommervejr" for.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share