Køb af vægtskiver


Chris27
 Share

Recommended Posts

I min vægtløftningsklub (AK Thor) er vores vægtskiver ikke helt nye, og et par af dem kunne godt trænge til at blive skiftet ud, så jeg har lovet at kigge på, hvad man kan få af nye skiver.

Alle de gamle skiver er eleiko konkurrenceskiver, som har gjort det godt, men som skulle være meget dyre, så måske skulle man kigge på andre billigere mærker eller træningsskiver.

Som konkurrenceskiver vil vi holde os til eleiko.

Men der er ikke priser på eleiko's hjemmeside, så jeg kan ikke vurdere priserne, og jeg kender ikke andre producenter af bumper plates, så jeg ville blive glad for lidt input og erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

I min vægtløftningsklub (AK Thor) er vores vægtskiver ikke helt nye, og et par af dem kunne godt trænge til at blive skiftet ud, så jeg har lovet at kigge på, hvad man kan få af nye skiver.

Alle de gamle skiver er eleiko konkurrenceskiver, som har gjort det godt, men som skulle være meget dyre, så måske skulle man kigge på andre billigere mærker eller træningsskiver.

Som konkurrenceskiver vil vi holde os til eleiko.

Men der er ikke priser på eleiko's hjemmeside, så jeg kan ikke vurdere priserne, og jeg kender ikke andre producenter af bumper plates, så jeg ville blive glad for lidt input og erfaringer.

Eleikos skiver er DYRE - og de opgiver gerne priser hvis du spørger. LEOKO er stort set samme pris (fås hos ER equipment).

Har ik lige priserne - men mig bekendt kan du ikke lige umiddelbart få andre i den størrelse. Men jeg vi logså gerne have nogle, så sig til hvis du finder andre.

Mener Eleiko er ca 1K for en 10Kg skive, ca og opefter :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Vi har købt et sæt træningsskiver på 10kg. Så vidt jeg ved, gav vi 3300kr for sættet, og det er så dårlig kvalitet at vi har besluttet ikke at bruge dem til vægtløftning, så det var ikke nogen succesfuld investering.

Jeg ville have mere respekt for eleiko, hvis de vedkendte sig deres priser og skrev dem på deres hjemmeside.

Men jeg skal nok skrive, hvad vi finder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pure equipment har et STORT udvalg af Ivanko udstyr, hvoraf meget er super lækkert. De har gummiindstøbte (bumper) træningsskiver helt ned til: 20 kg DKK 798,- og 25 kg. DKK 898,- og jernskiver i samme mål og vægt til DKK 300,- mindre stk.

Siden er enormt dårligt google-optimeret, så det er ingen under til, at du ikke selv har fundet dem. Butikken ligger i Viborg hvor jeg selv er fra, så hvis din klub er interesseret kan jeg godt smutte forbi adressen og se om det er seriøst nok.

Anyways, her er hjemmesiden:

Pure's olympiske udstyr

Ivanko er IKKE IWF-godkendt, men deres vægtløftnings-udstyr møder alle standardspecifikationer på IWF-godkendt udstyr. Ivanko's powerlifting-udstyr er IPF godkendt.

Håber det hjalp. :showoff:

Edited by rasputin99
Link to comment
Share on other sites

Vi har et konkurrencesæt, så skiverne behøver ikke være IPF-godkendte.

Så vidt jeg kan se, er det kun OBC-skiverne, som er bumper-plates til vægtløftning.

Jeg tror ikke, at RUBO-skiverne, som jeg går ud fra, at du tænker på, er til vægtløftning (i hvert fald står der specfikt, at de andre er bumper skiver).

Men 1298kr for en 20kg skive er stadigvæk en god pris, som er værd at overveje, specielt, da det er det første alternativ til Eleiko, som jeg har set.

Doc> Jeg synes, at du skulle skynde dig at købe nogle skiver derfra, så du kan fortælle os, om de er gode :wink: .

Det er muligt, at jeg bliver nødt til at sende en mail til Eleiko, for at få nogle priser at vurdere ud fra. Jeg hader bare firmaer, som ikke skriver priser på deres hjemmesider, det virker så uprofessionelt. De har efter, hvad jeg så, da jeg sidst kiggede, også adskillige serier, så jeg først skal finde ud af, hvilke jeg skal spørge om.

Link to comment
Share on other sites

Chris27> Jep, men mit shoppingbudget er i bund, og jeg skal både til Rom i næste uge, og Tokyo ugen efter :innocent:

Men så...!

...

Enig mht Eleiko - men grunden er (AFAIK) at de ingen faste udsalgssteder har (og derfor kan differentiere prisen) samt at de ikke er interesserede i at at vedligeholde netstedet med prisændringer...

Hvis du sender en mail med alle de produkter du vil have prisen på, svarer de. Husk der kommer svensk moms til ( det er vist 20%)

Link to comment
Share on other sites

Vi har et konkurrencesæt, så skiverne behøver ikke være IPF-godkendte.

Så vidt jeg kan se, er det kun OBC-skiverne, som er bumper-plates til vægtløftning.

Jeg tror ikke, at RUBO-skiverne, som jeg går ud fra, at du tænker på, er til vægtløftning (i hvert fald står der specfikt, at de andre er bumper skiver).

Men 1298kr for en 20kg skive er stadigvæk en god pris, som er værd at overveje, specielt, da det er det første alternativ til Eleiko, som jeg har set.

Doc> Jeg synes, at du skulle skynde dig at købe nogle skiver derfra, så du kan fortælle os, om de er gode :wink: .

Det er muligt, at jeg bliver nødt til at sende en mail til Eleiko, for at få nogle priser at vurdere ud fra. Jeg hader bare firmaer, som ikke skriver priser på deres hjemmesider, det virker så uprofessionelt. De har efter, hvad jeg så, da jeg sidst kiggede, også adskillige serier, så jeg først skal finde ud af, hvilke jeg skal spørge om.

Så vidt jeg kan se er der tale om gummiindstøbte skiver. Vi har selv nogle lignende hvor jeg træner. Den største forskel jeg kan se, er at de er smallere end typiske bumper plates og derfor nok ikke er helt så skånsomme for underlaget. Som sagt kan jeg undersøge det for dig.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til at vægtskiver næsten har en pris som var de lavet af guld? (haha)

Er de afbalancered ved hjælp af dyr technologi? Jeg kan ikke forstå jern kan være så dyrt.

Hvis du tjekkede priserne på jern og stål ville du nok nemmere kunne forstå det.

>Chris

Eleiko´s training discs er i en ganske udemærket kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Squatfather> Vi har et sæt 10kg eleiko training dsks, som har kostet 3300kr. Her er navene blevet løse, selvom de vist ikke er over 3 år gamle, så dem bruger vi slet ikke til VL-øvelser mere, da de ikke virker særlig stabile. Derfor er vi lidt skeptiske overfor dem, samtidig med, at de stadig er meget dyre.

Ivanko-skiverne er jo halv pris i forhold til dem, så hvis de er gode, virker det umiddelbart som et bedre tilbud. Er der nogen, som har erfaring med dem?

Med hensyn til Eleikos priser, så betaler man vist også for navnet, og indefor VL har de vist også nærmest monopolstatus. For de 3300kr, som jeg nævner ovenfor er for et par ukalibrerede skiver. De kalibrerede, som er konkurrencegodkendt er en del dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share