Program med få øvelser.


Silve
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne have et let program med så få øvelser som muligt, men som rammer hele kroppen og kan give styrke og masse.

Mit foreslag ser således ud. Jeg kører fullbody 3 gange om ugen.

Squat 5x5

Dødløft 5x5

Brystpress 5x5 (dumbbell)

Skulderpresse "dumbbell press"

Bend over rowing 3x8

Lateral Raise 3x8

Triceps Push Down 3x8

Biceps Curl,stående 3x8

Mavebøjninger.

Kom endelig med jeres bud, da jeg er meget usikker på om det er nok til at ramme hele kroppen. Fik stukket et begynder program i hovedet af instruktøren i mit fitness center, men det var kun maskine øvelser, og da jeg har læst en del herinde og trænet i noget tid, så synes jeg ikke at jeg gider maskine træning.

Glæder mit til at læse jeres svar.

Hilsen silve.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle træne med så få øvelser så muligt, så ville jeg skifte mellem disse programmer:

Program 1

Squat

Bent over row

Bænk

Maveøvelse

Program 2

Dødløft

Kropshævninger

Millitary press

Dips

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne have et let program med så få øvelser som muligt, men som rammer hele kroppen og kan give styrke og masse.

Mit foreslag ser således ud. Jeg kører fullbody 3 gange om ugen.

Squat 5x5

Dødløft 5x5

Brystpress 5x5 (dumbbell)

Skulderpresse "dumbbell press"

Bend over rowing 3x8

Lateral Raise 3x8

Triceps Push Down 3x8

Biceps Curl,stående 3x8

Mavebøjninger.

Kom endelig med jeres bud, da jeg er meget usikker på om det er nok til at ramme hele kroppen. Fik stukket et begynder program i hovedet af instruktøren i mit fitness center, men det var kun maskine øvelser, og da jeg har læst en del herinde og trænet i noget tid, så synes jeg ikke at jeg gider maskine træning.

Glæder mit til at læse jeres svar.

Hilsen silve.

Jeg er nysgerrig, når du alligevel har en stang til rådighed, hvorfor snupper du så ikke almindelig bænkpres?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid brugt håndvægte i stedet for bænkpress...

Det er nok mest noget psykologisk, mareridtet om at man ligger der med en stand over brystet og ikke kan få den væk, og tanken om det gør at jeg nok ikke kan give mig 100% hvis jeg bruger en stand.

Et spørgsmål.

Military Press

VS.

Skulderpress.

Hvad er bedst? Hvad giver mest?

-Silve

P.S. Tak for alle de gode svar! Er lækkert med så hurtig respons!

Link to comment
Share on other sites

Military Press

VS.

Skulderpress.

Hvad er bedst? Hvad giver mest?

Umuligt at svare direkte på...

Det er to forskellige øvelser, som har hver deres force.

Personligt er jeg meget glad for military eller push press til træning af "overhovedet-styrke"

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nysgerrig, når du alligevel har en stang til rådighed, hvorfor snupper du så ikke almindelig bænkpres?

Hvis han ikke er styrkeløfter, så synes jeg bestemt at han skal undgå bænkpressen og bruge DB.

Jeg kan slet ikke komme på nogen anden øvelser, der fucker skuldrene så meget op som den. Faktisk kan jeg ikke komme i tanke om een eneste styrkeløfter, der ikke har haft skulderproblemer pga. bænkpressen.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Der kan være noget om snakken. Men personligt, så syntes jeg at triceps tager utrolig meget over i DB benchpress, fremfor alm. benchpress.. Så med almindelig bench, syntes jeg at får den største mængde tæsk.

Ellers ser jeg ingen grund til, at du har både skulderpress også lateral raise i programmet, som du postede først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne have et let program med så få øvelser som muligt, men som rammer hele kroppen og kan give styrke og masse.

Mit foreslag ser således ud. Jeg kører fullbody 3 gange om ugen.

Squat 5x5

Dødløft 5x5

Brystpress 5x5 (dumbbell)

Skulderpresse "dumbbell press"

Bend over rowing 3x8

Lateral Raise 3x8

Triceps Push Down 3x8

Biceps Curl,stående 3x8

Mavebøjninger.

Er det et program med få øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share