Styrketræning og konditionstræning.


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

Hej,

Da jeg sidste år toppede vægtmæssigt på 95 kg startede jeg i marts måned med at cykle(Har cyklet mere eller mindre seriøst de sidste 8 år) mere struktureret og seriøst end tidligere.. Droppede alt styrketræning til fordel for at cykle så jeg kunne komme af med vægten. Resultatet var godt og har tabt omkring 17 kg, men startede så med at træne i år, men cykler stadig.. Omkring 70 km 4 gange i ugen. Spørgsmålet er så om det er okay at styrketræne samme dag?

F.eks. 70 km om morgenen og så styrke om eftermiddagen eller aftenen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu kan jeg forstå dit primære formål, er at tabe/vedligholde dit vægttab. Det ultimative vil nok være at gøre det på forskellige dage - for at undgå overtræning. Styrke -og konditionstræning er to modrettede poler, og det er umuligt at køre begge dele på een gang intensivt. Jeg vil også anbefale min. 1 ugentlig hviledag - hvor du hverken laver styrketræning eller kondition, for bedste resultat. Når du så har nået dit ønskede vægttab - kunne du jo oprioterer styrketræningen. Jo, mere muskelmasse man har - jo forbrænder man også - så det har en dobbeleffekt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share