SATS


Olsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu i flere indlæg ser at der bliver refereret til SATS som noget negativt noget. Jeg er enig med mange i at alm. fitness instruktører ikke altid ved så meget som de påstår (er selv 'kun' instruktør, men kender dog mine begrænsninger og vil aldrig sige/instruere i noget jeg ikke er sikker på :innocent: ) og kan derfor godt se at fitness centrene ikke altid giver klienterne verdens bedste programmer. Men er der nogen grund til at SATS ofte står mere for skud end fx. fitnessdk, fitness world, equinox osv? kan ikke rigtig se hvorfor SATS skiller sig så meget ud fra de andre centre

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke bare det er fordi du arbejder for SATS, at du lægger mere mærke til det? Fitness world skiller sig måske lidt ud, da priserne er overskuelige og rimelige, men jeg tror ikke SATS bliver skældt mere ud end de andre store kæder herinde.

Link to comment
Share on other sites

Okay, læste bare lige indlægget om concept 1010 og så at SATS blev nævnt og kunne huske at have set det før, så blev bare nysgerrig :tongue: . Erindrer ikke at have ser noget videre om de andre, men det er bare mig der ikke har været vågen så :nonono:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Eller også er SATS-brandet bare stærkere end fedtfjæs.dk og ikikoks. Det er så bare det første folk refererer til istedet for en af de andre.

:laugh: Næ hør nu.. nu sårer du mit gamle SATS hjerte og mit ungdommelig ÆKINÅX hjerte :innocent: Som de andre siger: der bliver smidt med mudder efter de fleste kæder, så uanset hvor man er, så vil man altid kunne finde noget skidt om sit eget og andres....

That's life...

god weekend fra Ækinåxeren... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er også meget let at være elitær og syntes at alle skal køre basisøvelser og løfte tungt.

Sådan er virkeligheden for de fleste medlemmer i de store motionscentre bare ikke.

Det ville være fedt hvis disse medlemmer startede ud med overhead squats for at forbedre stabilitet omkring skuldere/skulderblad/optræne thorachale extensorer/dynamisk bevægelighed i hoften, men det er ikke realistisk!

det er:

*uforsvareligt uden tæt coaching imens øvelsen læres

*for vanskeligt og derfor demotiverende initielt

*for hårdt for utrænede

Man bliver nødt til at møde mennesker hvor de er, og ikke pådutte dem avancerede teknikker og metoder de ikke er klar til/ikke kan udføre forsvarligt uden tæt opfølgning.

Mange MOL'ers mål og niveau er SÅ forskelligt fra de menige SATS/Equinox/FitnessDK medlemmers virkelighed som man kan være.

Er det et mere værdigt mål at:

*Træne efter at kunne squatte 300kg.

*Opbygge en vane om at træne 2gange om ugen for mere velvære, tabe de ekstra kg og få blodtrykket under kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Det der med at som instruktør smide sin egen entusiasme og sine egne mål for meget over sine medlemmer, tror jeg er let gjort og meget hyppigt.

Så sent som i dag, hvor jeg var og trænede, såg jeg en instruktør gå rundt med den samme gut i en hel time (normalt er tiden til programlægning 30 min) og lægge et splitprogram - hvor han var nød at vise samtlige indgående øvelser :hmmm: Og ud fra hvor meget han var nød at rette medlemmet på langt over halvdelen af øvelserne, er jeg meget i tvivl om hvis gutten var helt klar til det.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share