Opspænd under Close-grip Benchpress?


Vanggaard
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Er der virkelig ingen der ved det :cry: ?

Og et nyt spørgsmål samtidig.

- I dips ser man mange dippe med bøjede ben. Flytter det ikke bare stresset og en del af aktiveringen af på triceps og gør det nemmere?

Hvorfor skulle de bøjede ben flytte stresset nævneværdigt i dips? Jeg kører med bøjede ben fordi jeg ellers ville ramme jorden på hver rep.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle de bøjede ben flytte stresset nævneværdigt i dips? Jeg kører med bøjede ben fordi jeg ellers ville ramme jorden på hver rep.

Jesper <--- du ville ramme jorden uanset hvor højt stativet er så du er selvfølgelig undskyldt. :tongue:

Men jo, jeg vil godt mene at man kan få en højere brystbelastning ved at dippe mere foroverbøjet (imens man bøjer benene) og ja, nogle er måske stærkere på den måde. Men er det ikke ligegyldig, det er jo bare en supportøvelse anyway. Den ROM og TUT som man dipper med er iøvrigt langt mere afgørende for hvor mange man kan tage.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak for svarene.

Og Thorhauge, fordi det føles nemmere, så ville det give mere mening hvis det flyttede noget af stresset.

Men jeg kan da høre jeg skal til, at køre Close Grip BP med opspænd og Dips foroverbøjet/bøjede ben så.

Jeg anede såmænd ikke at det føltes nemmere da jeg altid kører dem på den samme måde for ikke at ramme gulvet med fødderne :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share