Lave brystvorter


SørenKB
 Share

Recommended Posts

Hej derude!

Jeg er en 19-årig knægt, der efterhånden har gået på fitnesscenter i lidt over et år. Før i tiden har jeg været aktiv gennem bl.a. fodbold og badminton, men stoppede i en alder af 16-17 år. Herefter tog jeg meget på, og for lidt over et år siden vejede jeg lige i underkanten af 80 kg, og da jeg "kun" er omkring 180 cm høj, var dette meget!

Derfor besluttede jeg at lave en livstilsændring og begynde på det nærliggende fitnesscenter, hvilket har hjulpet meget. Et år med fedtforbrænding på henholdsvis løbebånd, kondicykel og stepper og styrketræning til hovedsagelig bryst, biceps og mave har gjort, at jeg er betydeligt mere markeret og nu blot vejer omkring 66-68 kg alt efter, hvad jeg har spist den pågældende dag. Min kost lavede jeg ligeledes om, således at jeg for et år siden begyndte at tænke over, hvad jeg spiste, selvom der stadig kan være dage, hvor kagedåsen er lidt for fristende.

Men alt i alt er jeg rigtig tilfreds med mit vægttab, hvilket også har vist sig i min buksestørrelse, hvor jeg er gået fra en størrelse 33 i livet til en størrelse 29! Dog har jeg et lille problem! Jeg nævnte, at jeg hovedsageligt har baseret min styrketræning på mine brystmuskler, og det har da også givet udslag, da min brystkasse er blevet meget mere markeret og generelt større. Mit problem består dog i, at mine brystvorter ser ud til at sidde ualmindeligt lavt, og derfor sidder de faktisk under selve brystmusklen - hvor underligt det end lyder!

Der går ikke en dag, uden jeg tænker over, hvordan jeg på en eller anden måde kan få strammet det op, så brystvorterne sidder normalt; det vil sige på selve brystet og ikke under! Da jeg vejede omkring de 80 kg, havde jeg en form for hængepatter, men jeg tænkte, at hvis jeg tabte mig og styrketrænede, så ville det forsvinde. Men nej! Selvom min brystkasse er hård som sten, ser det ikke særlig godt ud, fordi brystvorterne simpelthen sidder malplaceret!

Jeg har tænkt i mange baner - deriblandt en operation, men jeg ved ikke, om det er vejen ud, så derfor vil jeg høre, om ikke nogle af jer måske kan hjælpe mig?

På forhånd mange tak!

Mvh. Søren.

post-15766-1184616396_thumb.jpg

Edited by SørenKB
Link to comment
Share on other sites

Hejsa Søren

Velkommen til....

Der er flere tråde her på MOL om "problemer" med brystkassen, dem kan du evt søge efter, og læse. :D

Det svar du finder langt de fleste steder, vil være at du skal give dine forældre skylden. Med det mener jeg, at dit "problem" højst sandsynligt er genetisk.

Brystvorten er jo fra naturens side allerede placeret lavt... :bigsmile:

Du kan finde billeder af andre trænede mænd, hvor brystvorterne faktisk næsten peger nedaf, og taget dine billeder i betragtning synes jeg ikke det ser slemt ud.

post-4577-1184618639_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår din tanke med, at man føler at man ser forkert ud, i dette tilfælde brystvorten. Jeg mener dog ikke at der OVERHOVEDET er noget at gå og bruge mere tid på da de ikke ser " slemme " ud. De sidder forskælligt på mænd men så stor er forskellen dog ikke! Mine sidder vel 1 cm over dine (udgangspunkt fra midten af brystet, hvor ribbenene mødes )

Nu ser du også tynd ud på billedet hvilket måske kan gøre det visuelle mere fremherskende men hvis du hurtigt får trænet lidt bryst vil du se, at brystmusklerne " flytter " lidt på dine brystvorter.

Held og lykke med træningen.

Mvh. Kris

Link to comment
Share on other sites

Hej, Kris!

Mange tak for de opmuntrende ord! Dog står jeg i den situation, at hvis lyset rammer min krop rigtigt, kan man sagtens se formen af brystmusklen, men problemet er bare, at selve brystvorten sidder under selve brystmusklen og altså ikke . Generelt er min brystkasse blevet meget større gennem det sidste års tid, og jeg er desværre begyndt at tvivle på, om træning overhovedet er den rigtige vej frem. Da min fedtprocent også er på omkring 10-11 %, tror jeg heller ikke, det er her, jeg kan gøre så meget. Det, jeg tænker lidt på, er, om det muligvis kan være, fordi jeg enten har for meget hud, eller om selve brystvorten simpelthen af genetiske årsager sidder placeret længere nede?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, at jeg måske overdriver, men da jeg var oppe på de 80 kg, var netop mine hængepatter det, jeg allerhelst ville ændre, og nu, hvor jeg har tabt mig alle andre steder, er det stadigvæk brysterne, der ikke rigtig vil samarbejde med det, jeg gerne vil have. Er der virkelig slet ikke noget, man kan gøre?! Selvom det måske ikke er så slemt som så meget andet, er det virkelig noget, der piner mig, og da jeg synes, jeg efterhånden er ved at få en okay flot brystmuskelform, er det i mine øjne ærgeligt, at brystvorternes placering skal ødelægge det hele.

post-15766-1184622180_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din brystmuskel er altså ikke speciel stor, den er vel nok markeret, men jeg ville ikke kalde den stor.. forsæt med at træne, og så prøv at spis noget mere, sådan at musklerne får noget energi til at vokse af.. bare omkring 200-300 kcal over dit ligevægtsindtag.. find et godt fullbody program herinde, og spis lidt over dit ligevægtsindtag, så skal du nok blive større.. så tror jeg, at det nok skal komme til at se bedre ud..

Link to comment
Share on other sites

Ok, det vil jeg helt klart tage til efterretning! Men da jeg ingen erfaring eller decideret viden inden for området, ville jeg tro, at hvis jeg indtager flere kalorier, så vil jeg tage på i vægt?

det er meget svært (næsten umuligt), at få større muskler uden tage på i vægt.. der skal kcal (herunder jo protein) til, for at du kan danne muskelmasse.. for at tage på i muskelmasse, skal du spise over dit ligevægtsindtag.. hvis du holder dig de 200-300 kcal over, så undgår du at tage nævneværdigt fedt på, men gaine muskelmasse..

Link to comment
Share on other sites

Altså der er én ting der skal bankes på plads her og det er at du ikke nærmer dig overvægt!

Hvor høj er du? og hvad vejer du?

Du skal se at få noget mad indenbords og få trænet nogle store øvelser. Dvs. Squat, dødløft, bænk, roning etc.

Hvis du får mere "kød" på kroppen vil det samtidigt få det hele til at se mere naturligt ud, da dine ribben og i det hele taget knoglestruktur er meget synlig.

Som der blev sagt er det noget psykologisk det med at finde fejl ved sin krop.. Lev med det!

Link to comment
Share on other sites

Hvor høj er du? og hvad vejer du?

Fra post #1:

af 16-17 år. Herefter tog jeg meget på, og for lidt over et år siden vejede jeg lige i underkanten af 80 kg, og da jeg "kun" er omkring 180 cm høj, var dette meget!

Derfor besluttede jeg at lave en livstilsændring og begynde på det nærliggende fitnesscenter, hvilket har hjulpet meget. Et år med fedtforbrænding på henholdsvis løbebånd, kondicykel og stepper og styrketræning til hovedsagelig bryst, biceps og mave har gjort, at jeg er betydeligt mere markeret og nu blot vejer omkring 66-68 kg

Link to comment
Share on other sites

Hej igen, alle sammen!

Jeg vil gerne sige jer mange tak for jeres svar! Egentlig troede jeg i første omgang, at jeg måske ville være nødt til at tabe mig endnu mere, da jeg havde på fornemmelsen, at det var et fedtlag, der gjorde, at mine brystvorter sidder lavt, men efter hvad I har fortalt mig, virker det nu i stedet, som om jeg måske bør få lidt mere kød på kroppen, så det vil jeg helt sikkert tage til efterretning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke ville have tænkt over det, hvis jeg bare havde set dig på stranden eller lign.

Tror mest det er et problem der er i dit hoved, mere end det er noget andre lægger mærke til. Men som andre skriver, lidt mere fylde på brystmusklerne ville ikke gøre noget :bigsmile: Tilgengæld ville jeg ikke bruge energi på, at få en kirurg til at flytte på dem.

Link to comment
Share on other sites

Nu, da jeg er blevet anbefalet at indtage nogle flere kalorier, er der så nogen, der kan komme med råd til, hvilke kalorier der er tale om? I forvejen drikker jeg 400 ml proteindrik efter hver træning, men hvis jeg skal indtage 200-300 kcal mere, kan jeg så f.eks. gøre det ved at kværne en pose chips - bare for at sætte eksemplet op på en spids - ?

Plastikkirurgi? Er det ikke noget, der koster en helvedes masse penge?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor helvede har mænd også brystvorter??

Tror da godt en kirug kan flytte dem, de skal jo ik bruges til noget alligevel, eller?

Her er der da nævnt noget om plastikkirurgi?

Det, jeg gerne vil opnå, er skam ikke at få en overkrop, som er postet i indlæg nummer to - overhovedet ikke! Jeg vil blot være markeret, og jeg synes allerede, jeg er nået en smule af vejen, men når brystvorterne hænger, som de gør, mister jeg efterhånden modet, da dét er det eneste, der ikke rigtig ser ud til at forbedres gennem det år, hvor jeg har trænet.

Link to comment
Share on other sites

Her er der da nævnt noget om plastikkirurgi?

Det, jeg gerne vil opnå, er skam ikke at få en overkrop, som er postet i indlæg nummer to - overhovedet ikke! Jeg vil blot være markeret, og jeg synes allerede, jeg er nået en smule af vejen, men når brystvorterne hænger, som de gør, mister jeg efterhånden modet, da dét er det eneste, der ikke rigtig ser ud til at forbedres gennem det år, hvor jeg har trænet.

Som allerede nævnt så tror jeg primært problemet er i dit hoved. Jeg er en pige og jeg kan med sikkerhed sige at jeg ALDRIG ville have bidt mærke i dine brystvorters position som noget særligt eller abnormt hvis jeg havde set dit på stranden/i svømmehallen/whatever - og selv nu hvor du "påpeger" dem som særligt placerede må jeg indrømme at jeg stadig har MEGET svært ved at se problemet. Om ikke andet så er det genetisk bestemt så du kan ikke gøre noget særligt ved det med mindre du vil under kniven (og det vil jeg absolut ikke anbefale dig).

Op med hovedet! Og god træning! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu, da jeg er blevet anbefalet at indtage nogle flere kalorier, er der så nogen, der kan komme med råd til, hvilke kalorier der er tale om? I forvejen drikker jeg 400 ml proteindrik efter hver træning, men hvis jeg skal indtage 200-300 kcal mere, kan jeg så f.eks. gøre det ved at kværne en pose chips - bare for at sætte eksemplet op på en spids - ?

Plastikkirurgi? Er det ikke noget, der koster en helvedes masse penge?

Prøv at kig på madvarer etc. Der står indholdet jo på bagsiden og så kan du sammenligne de forskellige produkter og derved finde ud af hvilke der er rige på kulhydrater og hvilke der ikke er. usund mad er ikke godt for træningen.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kig på madvarer etc. Der står indholdet jo på bagsiden og så kan du sammenligne de forskellige produkter og derved finde ud af hvilke der er rige på kulhydrater og hvilke der ikke er. usund mad er ikke godt for træningen.

Hvorfor mener du, at han skal være særligt opmærksom på kulhydrater?

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share