Cross cykel


Melisen
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at anskaffe en cross cykel til at gøre vintertræningen lidt mere interessant, men er lidt overrasket over et begrænsede udvalg hos Bikebuster, kun to stk.

http://www.bikebuster.dk/detaljer/120700.html til 9500 kr og http://www.bikebuster.dk/detaljer/120701.html til 12500 kr.

Nu er jeg vant til kun at se på rene racere men umiddelbart, bedømt ud fra de komponenter som jeg kender navnene på og de slagtilbud bikebuster ellers kan præstere, så virker de i den dyre ende.

Er der alternativer på markedet? Er prisen på cross cykler bare lidt dyrere? Hvis der er nogen der har en af cyklerne: Ud over de bredere fælge, er cyklerne reelt bygget til cross? (f.eks. bagskifterkabel ført via overrør, dele, der bedre håndtere skidt etc.)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hos Rolsted cykler på Gammel Kongevej 98 har de en del stående. Det havde de i al fald for et par måneder siden da min ven købte en derinde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er en crosscykel egentlig ?

Der et stort set tale om en landevejsracer, dog er kronrør og saddelrørsvinkel lidt fladere. Krankboksen er hævet for bedre frigang, dette betyder at du i praksis skal vælge en ramme som er noget mindre end hvad du er vandt til på din landevejsracer. Kædestagene er en smule længere, dette giver en lidt længere akselafstand som gør at cyklen mere sporstabil. Rammen er naturligvis kraftigere og der er gjort plads til bredere dæk som typisk ligger mellem 28 og 38 mm. Crossdæk minder mønstermæssigt meget om de typer man bruger på MTB’en. Regulære knopdæk eller semislicks. Bremserne er cantlieverbremser. Nogle ryttere supplererer med bremsegreb der sidder på det øverste vandrette stykke af gedebukkestyret. Resten af udstyret er stort set taget fra landevejsraceren.

Kilde: www.cyclingonline.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det kunne være en god idé at aflægge Road Bike Shop et visit.. hvis udvalget på Djævleøen er omtrent som i Århus, så skulle der være et godt udvalg at se på. Deres website er som sædvanelig ikke ret opdateret, men der er da en enkelt cross-cykel, der ser ret fornuftig ud:

Crosstrail Ultralite Shimano 105

105 komponenter, Fulcrum 7 hjul og carbon-forgaffel til 8.999 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det kunne være en god idé at aflægge Road Bike Shop et visit.. hvis udvalget på Djævleøen er omtrent som i Århus, så skulle der være et godt udvalg at se på. Deres website er som sædvanelig ikke ret opdateret, men der er da en enkelt cross-cykel, der ser ret fornuftig ud:

Crosstrail Ultralite Shimano 105

105 komponenter, Fulcrum 7 hjul og carbon-forgaffel til 8.999 kr.

Ikke dårlig :smile: Jeg tror jeg for en gangs skyld iver roadbikeshop en chance i morgen. Takker mange gange.

Link to comment
Share on other sites

Ikke dårlig :smile: Jeg tror jeg for en gangs skyld iver roadbikeshop en chance i morgen. Takker mange gange.

Heino på Østerbro har to forskellige cube cross- cykler stående, ene endda en carbon- model med dura- ace/ultegra. Husker ikke priserne men priserne på cube er overkommelige og 2007- designet faktisk også lidt "bling - bling".

Edited by Dynamix
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share