Konceptspinning i SATS..


slash
 Share

Recommended Posts

Dvs. at det der sker i SATS, formentlig ikke kommer til at ske i andre kæder som fx Fitness.dk, medmindre de selv ønsker det.

Hvad mener du??? Altså det sker da overalt ik!? Det er et spørgsmål om tid! At det ikke allerede er sket, er rent faktisk utroligt.....

:4boxing:

Edited by slash
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er lige før man føler sig priviligeret over at kunne køre sin time idag, med hjemmemixet musik, pitchet, beatmixet og alt hver der kan trækkes af tekniske ændringer (loops, overlays m.v) :blush:

Jeg håber den virkelige grundlæggende årsag til musikændringerne i SATS kommer frem og jeg føler med instruktørerne dér.

Link to comment
Share on other sites

Det er lige før man føler sig priviligeret over at kunne køre sin time idag, med hjemmemixet musik, pitchet, beatmixet og alt hver der kan trækkes af tekniske ændringer (loops, overlays m.v) :blush:

Jeg håber den virkelige grundlæggende årsag til musikændringerne i SATS kommer frem og jeg føler med instruktørerne dér.

Jeg glæder mig også selv som sjældent før... må jo nyde det de sidste timer inden det er slut.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der så også kommet opslag i SATS-centrene (i hvertfald et af dem) om, at ændringen

i musikken på spinning skyldes krav fra pladeselskaberne....

Som ovenfor nævnt kunne det da sagtens tænkes, at kravet kommer fra pladeselskaberne i

Sverige (eller Norge), hvor SATS er større end i Danmark, og så har man valgt at det skal

gælde hele SATS-kæden..... Og nu skal vi så huske, at det endnu ikke er helt 'koncept-spinning'

der er indført, men at det jo nok er den vej det går....desværre..... :crybaby:

Edited by Boerge
Link to comment
Share on other sites

Nu er der så også kommet opslag i SATS-centrene (i hvertfald et af dem) om, at ændringen

i musikken på spinning skyldes krav fra pladeselskaberne....

Som ovenfor nævnt kunne det da sagtens tænkes, at kravet kommer fra pladeselskaberne i

Sverige (eller Norge), hvor SATS er større end i Danmark, og så har man valgt at det skal

gælde hele SATS-kæden..... Og nu skal vi så huske, at det endnu ikke er helt 'koncept-spinning'

der er indført, men at det jo nok er den vej det går....desværre..... :crybaby:

Ja det må være "big brothers" i Sverige og Norge der skaber problemet. Det opslag er direkte usandt, hvad angår Danmark. Pladebranchens advokat afviser at have stillet retsligt krav om noget sådant. Tvært imod afventer pladebranchens advokat en henvendelse fra fitnessbranchen så man kan få lavet en meningsfyldt aftale der passer til spinning instruktørernes behov så de kan lave deres arbejde ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du??? Altså det sker da overalt ik!? Det er et spørgsmål om tid! At det ikke allerede er sket, er rent faktisk utroligt.....

:4boxing:

JA RET UTROLIGT :laugh:

Ledelsen i SATS Danmark burde derfor begynde at bekymre sig en lille smule om, hvordan de skal holde på de instruktører, for hvem musikken betyder noget (hvis der er findes sådan nogle). Da det har været deres hovedargument for, hvorfor vi skulle accepterer ændringeren, istedet for at forlade SATS....

Link to comment
Share on other sites

...og har med andre ord ingen myndighed i Danmark :bigsmile:

Myndigheden i Danmark må ligge hos (Koda/) Gramex

Gramex er godkendt af Kulturministeriet til som fællesorganisation for udøvende kunstnere og fremstillere af lydoptagelser at gøre krav på vederlag for offentlig fremførelse af lydoptagelser inden for det danske område, jfr. § 68 i lov om ophavsret.

https://www.gramex.dk/cm480.asp?d=1

Og Gramex har på en del områder forhandlingsretten på vegne af IFPI Danmark, som er den danske afdeling af pladebranchens internationale organisation IFPI

IFPI's arbejde i Danmark

Link to comment
Share on other sites

JA RET UTROLIGT :laugh:

Ledelsen i SATS Danmark burde derfor begynde at bekymre sig en lille smule om, hvordan de skal holde på de instruktører, for hvem musikken betyder noget (hvis der er findes sådan nogle). Da det har været deres hovedargument for, hvorfor vi skulle accepterer ændringeren, istedet for at forlade SATS....

Og det er selvfølgelig også derfor, at SATS sørgede for at holde det skjult for alle ansatte indtil starten af august, selvom beslutningen om at indføre koncept overalt blev taget længe inden. Oveni det kører de deres skræmmekampagne om, at det sker i alle andre centre "meget snart". Udelukkende for at undgå medarbejder- og medlemsflugt. Men HVIS det viser sig, at SATS bare har fyldt os med løgn, så giver det nok bagslag på et senere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Og det er selvfølgelig også derfor, at SATS sørgede for at holde det skjult for alle ansatte indtil starten af august, selvom beslutningen om at indføre koncept overalt blev taget længe inden.

Når vi nu nærmer os afdelingen for rygter mv (:laugh:), skulle det allerede have været møder om ændringen fra

sidste efterår......

Link to comment
Share on other sites

Når vi nu nærmer os afdelingen for rygter mv (:laugh:), skulle det allerede have været møder om ændringen fra

sidste efterår......

Jeg skriver da også "HVIS" i næste afsnit :laugh:

Men kan SATS give os en grund til, at vi som instruktører først måtte høre om ændringen 2. august, hvor langt de fleste konkurrerende kæder nok har fået styr på instruktørsituationen til efterårsplanen og dermed ikke behøver nye instruktører??? Jeg har spurgt flere gange, men ingen har kunnet svare.

Link to comment
Share on other sites

Når vi nu nærmer os afdelingen for rygter mv (:laugh:), skulle det allerede have været møder om ændringen fra

sidste efterår......

De møder er så bare ikke afholdt med folk fra IFPI. De er først blevet involveret for ganske nylig - i øvrigt til stor irritation for dem selv, nu hvor de bliver brugt som 'de onde'. Kilde: Jakob Plesner, IFPI's advokat.

Link to comment
Share on other sites

Myndigheden i Danmark må ligge hos (Koda/) Gramex

https://www.gramex.dk/cm480.asp?d=1

Og Gramex har på en del områder forhandlingsretten på vegne af IFPI Danmark, som er den danske afdeling af pladebranchens internationale organisation IFPI

IFPI's arbejde i Danmark

Nu risikerer vi at gå lidt i ring her i tråden.. Jeg mener at have dækket nogenlunde ind, det du skriver ovenfor, i mine indlæg de sidste par sider :smile: - men tråden er selvfølgelig også ved at være lang nu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er det 'officielt' bekræftet, eller er det bare rygter, der løber?? Læste også på en svensk fitness-side i går,

at der gik rygter om, at det blev droppet....

Vedr. opsigelse - hvis man er en god instruktør, og ikke har smækket med døren, kan man vel altid komme

tilbage eller trække sin opsigelse tilbage?? Et eller andet sted kan ledelsen vel godt forstå, hvis man har

sagt op pga. tiltag, som så bliver droppet....

Spændt på om det er rigtigt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sandt, at koncept-spinning er droppet....

Jeg synes godt nok, at det er dårlig ledelse, at man åbenbart overhovedet ikke har lavet lidt lobby-arbejde på forhånd og vejret stemningen blandt medlemmer og instruktører og vurderet konsekvensen af de tiltag man sætter i gang. Hvis man går ud og hårdnakket påstår, at det er et krav fra pladebranchen - og det så viser sig, at man bare har prøvet at gøre dem til syndebuk, så synes jeg det oser så langt væk af desperate handlinger og forsøg på at redde en synkende skude.

Jeg ved godt, at det hele sikkert vil være glemt i løbet af kort tid og mange medlemmer har sikkert ikke engang hørt om ændringen eller overvejet om det betyder noget for deres medlemskab i sats, men det har da godt nok betydet noget for mig :dry:

Eneste positive tiltag jeg har set i denne "sag" er da at man har indset, at man har begået en fejl og nu forsøger at rette den op.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt officielt nu, cykelinstruktørerne i Sats skal ikke længere køre med Beatmixmusik. Ministry of Sound, og andet originalt mixet musik, er alligevel tilladt fremover.

Dog er det vedtaget, at det ikke er tilladt at køre med hjemmemixet musik, a' la Mixmeister, alle mix skal være originalmusik.

Ja.. tillykke med det.. nu har jeg jo sagt op :mad:

Det kan du da godt redde i land igen :wink:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Dog er det vedtaget, at det ikke er tilladt at køre med hjemmemixet musik, a' la Mixmeister, alle mix skal være originalmusik.

Ja så er vi jo lige vidt - holder stadig ikke.. der er da ingen seriøs instruktør der kører med købemixes?? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt officielt nu, cykelinstruktørerne i Sats skal ikke længere køre med Beatmixmusik. Ministry of Sound, og andet originalt mixet musik, er alligevel tilladt fremover.

Ikke helt korrekt. Du må bruge alt musik du har på din computer, så længe du enten har det fra en original cd eller har downloadet det via feks. iTunes. Du må mikse så tosset du vil - bare du ikke lader numre overlappe hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt officielt nu, cykelinstruktørerne i Sats skal ikke længere køre med Beatmixmusik. Ministry of Sound, og andet originalt mixet musik, er alligevel tilladt fremover.

Dog er det vedtaget, at det ikke er tilladt at køre med hjemmemixet musik, a' la Mixmeister, alle mix skal være originalmusik.

Det kan du da godt redde i land igen :wink:

Det musik SATS havde fået produceret var ikke beatmixmusik.....

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt korrekt. Du må bruge alt musik du har på din computer, så længe du enten har det fra en original cd eller har downloadet det via feks. iTunes. Du må mikse så tosset du vil - bare du ikke lader numre overlappe hinanden.
Er ikke enig, og citerer lige for 3. gang

Kopiering af udgivne lydoptagelser til offentlig fremførelse

Hvis du spiller musik fra f.eks. en computer (harddisk), minidisc, en mp3-afspiller, en IPOD eller anden afspiller, hvor du har lagt f.eks. dine cd'er ind på denne afspiller, har du foretaget en kopiering af de udgivne lydoptagelser fra cd'erne til afspilleren.

Benytter du afspilleren til offentlig fremførelse i et teater, en butik, café, fitnesscenter eller andre handels- og afsætningslokaler, skal du have en kopieringstilladelse fra samtlige rettighedshavere til de kopierede udgivne lydoptagelser.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt officielt nu, cykelinstruktørerne i Sats skal ikke længere køre med Beatmixmusik. Ministry of Sound, og andet originalt mixet musik, er alligevel tilladt fremover.

Dog er det vedtaget, at det ikke er tilladt at køre med hjemmemixet musik, a' la Mixmeister, alle mix skal være originalmusik.

Det kan du da godt redde i land igen :wink:

JOJO ...

Men efter denne tur som ledelsen har budt os.. tror jeg at jeg holder fast i min nye kontrakt i DK.

Har faktisk fået en mail om at jeg jo kendte vejen, hvis jeg skulle få lyst.......................... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share