10kgs håndvægte


Tarzan
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste 3 måneder været i gang med vægttab. Det er lykkedes mig at tabe 12 kg men mangler stadig 4 kg for at veje idealvægt ( 86kg er 186cm høj)

Men med min vægtab føler jeg også at have tabt en del muskelmasse og da jeg i forvejen har meget lidt tid til træning kan jeg ikke presse styrketræning særlig tit ind i min hverdag.

Jeg har dog en 10kgs håndvægt som jeg vil bruge til at træne nakke, skuldre, triceps og biceps med( kan også sagtens lave mave- og armbøjninger)

Hvilken øvelser kan man lave og hvordan kan men evt. sammensætte en uges program - hvis jeg ønsker at bibeholde og måske endda øge muskelmassen? (Denne træning vil jeg kombinere med min løb som er ca. 3 gange om ugen og at komme ned i træningcenteret 2 gange om ugen for at træne fx ryg og ben)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ook så man kan altså ikke træne med 10kg vægt :)

Du kan lave et ganske hårdt styrketræningsprogram med kropsvægt alene hvis du har lidt kreativitet og efter en smule hjælpemidler.

Selvfølgelig kan man lave øvelser med 10kg, men det vil for cirka alle kun være mindre øvelser som ikke kan danne basen i dit program.

Link to comment
Share on other sites

Ook så man kan altså ikke træne med 10kg vægt :)

Tjaa... hvis du er mand, 186 cm høj og vejer over 90 kg... Så bør alt under 15 kg være ren opvarmning... eller det blir' det i løbet af en måned.

Men der er da skrevet en del om "hjemmetræningsprogrammer" her på siden - Bl.a.:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ogram_til_alle/

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share