Styrke i og træning af hænder/fingré?


konsulenten
 Share

Recommended Posts

Hey alle!

Dette er et ikke særligt diskuteret emne. Jeg træner bl.a. med fri væge og laver fx Biceps med Siddende Dumbbell Curl for biceps og Dumbell Lateral Raises for skuldre. J kan godt tage forholds meget vægt, men j synes ikke at jeg kan give mig fuldt ud sidst i sættene. Dette skyldes, at mine hænder bliver trætte, hvilket nok skyldes manglende styrke i fingre osv.

Spørgsmålene er hvordan man får mere styrke i hænder og fingre og ikke mindst hvordan man skal træne korrekt med hænderne.

Styrke – Har fingrene muskler eller er det bare sener? J har købt sådan nogle Fingergrips et eller andet. Det er OK, men hvor ofte skal jeg træne med dem. Hånd- og fingermuskler er vel ikke det samme som de andre muskelgrupper, der skal have mindst 48 timers hvil osv? Kan man træne fingrene på andne måde?

Korrekt træning/anvendelse af hænder og disses fingre: - ) Nå man træner med fri vægte – skal man sammenknytte hænderne hele tiden under hele sættet? Er det godt eller bruger man får meget energi unyttigt?

Så derfor – Giv en hånd: - )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop købt disse fra USA:

Ironmind - Captain of Crush

De bliver omtalt positivt rundt omkring i diverse fora netop i forbindelse med optræning af grebsstyrke. Efter sigende skulle blot 5 mænd i verden have formået helt at lukke den sværeste model ... lol

Jeg skal hente dem på posthuset i morgen, så der kan jeg fortælle dig mere om dem.

Derudover kan jeg anbefale øvelser, hvor du krøller papir sammen med én hånd - start med ét ark, derefter to ark, osv. Kræver dog nok at du har adgang til papir, som alligevel står til udsmidning. Desuden kan jeg anbefale en "forearm roll", hvor du hæfter en snor fast på en kort stang, og en vægtskive i den anden ende af snoren, hvorefter du "ruller" vægtskiven op ...

P.S. Håber ikke jeg overtræder retningslinier for dette forum, ved at bringe ovenstående link ... hvis det bliver opfattet som en reklame ... ellers håber jeg der er en moderator, som vil fjerne det.

God træning!

Edited by MRK
Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop købt disse fra USA:

Ironmind - Captain of Crush

De bliver omtalt positivt rundt omkring i diverse fora netop i forbindelse med optræning af grebsstyrke. Efter sigende skulle blot 5 mænd i verden have formået helt at lukke den sværeste model ... lol

Jeg skal hente dem på posthuset i morgen, så der kan jeg fortælle dig mere om dem.

Derudover kan jeg anbefale øvelser, hvor du krøller papir sammen med én hånd - start med ét ark, derefter to ark, osv. Kræver dog nok at du har adgang til papir, som alligevel står til udsmidning. Desuden kan jeg anbefale en "forearm roll", hvor du hæfter en snor fast på en kort stang, og en vægtskive i den anden ende af snoren, hvorefter du "ruller" vægtskiven op ...

P.S. Håber ikke jeg overtræder retningslinier for dette forum, ved at bringe ovenstående link ... hvis det bliver opfattet som en reklame ... ellers håber jeg der er en moderator, som vil fjerne det.

God træning!

Hej

Sårn nogle gad jeg godt ha...Kan man købe en sæt, hvor man får flere styrker..Fra 60 lbs til 300 lbs. ???

Hvor meget koster det og hvordan har du betalt??

Er lidt nervøs over at købe dem på en amerikansk hjemmeside..

Hilsen

Curls

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Men er det nu også den bedste måde at øge styrken i hænder og fingre? - jeg tænker bare at låsegreb måske mere er en øvelse i opbyggelse af smertetærskel.. ? :)

Min erfaring er, at det har givet mig tilstrækkelig grebsstyrke, samt hård hud, til at køre alle andre øvelser uden stropper eller krydsgreb. Og ja min smertetærskel er muligvis også rykket en kende på det punkt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sårn nogle gad jeg godt ha...Kan man købe en sæt, hvor man får flere styrker..Fra 60 lbs til 300 lbs. ???

Hvor meget koster det og hvordan har du betalt??

Er lidt nervøs over at købe dem på en amerikansk hjemmeside..

Hilsen

Curls

Jeg har købt 3 stk.:

Trainer @ 100 lb.

No. 1 @ 140 lb.

No. 2 @ 195 lb.

De er købt med baggrund i en artikel på T-nation.com omkring chin-up-træning, og derunder træning af underarm/grebsstyrke. Kan ikke lige finde linket, men har det liggende på min anden computer, hvis nogen måtte være interesseret.

Disse tre modeller skulle være rigeligt til at optræne en mofo-agtig grebsstyrke. Men nu må vi se, hvis det bliver piece of cake, så skal jeg da også have No. 4 ... hehe

Jeg kan give dig svar i morgen, hvor meget jeg har betalt ... kan nemlig ikke huske det, men får pakken i morgen ... :-) Men har betalt med VISA ... køber tit ting over nettet, og det går fint.

Link to comment
Share on other sites

Har også invisteret i en Captains of Crush, og det giver gode finger og håndmuskler ret hurtigt, eneste problem er bare de er en smule dyre og uden at have prøvet en før er det svært at vide hvad man kan trykke.

Jeg ved Getbig.dk sælger dem for 299kr, men de har kun nr 2-4, og jeg synes 2'eren var hård at starte med. Men ellers kan man jo købe en grip helper.

Edited by POW
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest enemigo111
Har også invisteret i en Captains of Crush, og det giver gode finger og håndmuskler ret hurtigt, eneste problem er bare de er en smule dyre og uden at have prøvet en før er det svært at vide hvad man kan trykke.

Jeg ved Getbig.dk sælger dem for 299kr, men de har kun nr 2-4, og jeg synes 2'eren var hård at starte med. Men ellers kan man jo købe en grip helper.

Hehe.. Jeg startede selv med 1'eren, og den kan jeg reppe med til uendelighed nu (sådan næsten da :-))

Jeg vil også have fat i to'eren. Til alle jer, der vil træne grebsstyrke: Tjek www.armwrestling.com

Her finder man en masse fede teknikker til at træne "læg arm", herunder grebsstyrke-øvelser. Kan varmt anbefales.

Edited by enemigo111
Link to comment
Share on other sites

Der er alt for meget snak i denne tråd omkring captain of cruch.

Captain of crush er ét værktøj blandt mange, som man kan benytte.

Vil man have monster forarme og en grebstyrke, som for gæsterne til familiefesterne til at ville ungå at give dig hånden, så bør man gøre brug af en lang række øvelser og ikke kun én.

http://asp.elitefts.com/qa/default.asp?tid...rip%20Exercises

Få ydermere fat i et motherfucker tykt havne reb, og smid noget kropstræk ind, som pull-ups og fatman pullups med håndklæder. Jeg har gennem et årstid brugt en del af disse øvelser, og jeg kan nu holde en 200 kilos stang statisk i overhåndgreb i +10 sek. Variation er nøgleordet.

Zach Even Esh har også skrevet en hel del om dette emne

http://www.undergroundstrengthcoach.com/products/item11.cfm

Tjek ydermere dieselcrews website ud. Det er rimlig hardcore.

Link to comment
Share on other sites

Guest enemigo111
Der er alt for meget snak i denne tråd omkring captain of cruch.

Captain of crush er ét værktøj blandt mange, som man kan benytte.

Vil man have monster forarme og en grebstyrke, som for gæsterne til familiefesterne til at ville ungå at give dig hånden, så bør man gøre brug af en lang række øvelser og ikke kun én.

http://asp.elitefts.com/qa/default.asp?tid...rip%20Exercises

Få ydermere fat i et motherfucker tykt havne reb, og smid noget kropstræk ind, som pull-ups og fatman pullups med håndklæder. Jeg har gennem et årstid brugt en del af disse øvelser, og jeg kan nu holde en 200 kilos stang statisk i overhåndgreb i +10 sek. Variation er nøgleordet.

Zach Even Esh har også skrevet en hel del om dette emne

http://www.undergroundstrengthcoach.com/products/item11.cfm

Tjek ydermere dieselcrews website ud. Det er rimlig hardcore.

Hvis du gad tjekke mine links ud, kunne du jo læse interviews med de ondeste armwrestlere i verden og tjekke deres skills og teknikker ud :-) Men jeg giver dig ret: COC er meget opreklameret, og der findes andre, ligeså gode grippere.

Jeg kan godt lide disse citater, anonymiseret-bruger:

"In fact, there is a combined total experience of well over 150 years in hardcore training with the contributors in 'Grip Experts'! You obviously agree with me that you simply can't afford to miss out on their exclusive information!

"That's exactly why you are probably also tired of internet gurus who type and talk more than they train." (Det får mig lige til at lukke arret for en stund - men igen: Manden ævler jo selv løs :-))

"You want to learn from men who have sweated endless buckets through heavy weight training, fought through pain and grinded out gut busting workouts for years and years" - Ja, okay så!

Edited by enemigo111
Link to comment
Share on other sites

Guest enemigo111
Hej

Sårn nogle gad jeg godt ha...Kan man købe en sæt, hvor man får flere styrker..Fra 60 lbs til 300 lbs. ???

Hvor meget koster det og hvordan har du betalt??

Er lidt nervøs over at købe dem på en amerikansk hjemmeside..

Hilsen

Curls

De kan købes i en dansk "træningsside-webshop" (pokkers, det ord lød dårligt), men jeg siger ikke, hvilken side, det er :-) - Just google it!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide disse citater, anonymiseret-bruger:

"In fact, there is a combined total experience of well over 150 years in hardcore training with the contributors in 'Grip Experts'! You obviously agree with me that you simply can't afford to miss out on their exclusive information!

"That's exactly why you are probably also tired of internet gurus who type and talk more than they train." (Det får mig lige til at lukke arret for en stund - men igen: Manden ævler jo selv løs :-))

"You want to learn from men who have sweated endless buckets through heavy weight training, fought through pain and grinded out gut busting workouts for years and years" - Ja, okay så!

Amerikanerne sælger deres produkter på en meget TV-shop agtig måde. Incl. Robertson og Cressey.

Informationen i det fejler dog intet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share