Muscles like a SPARTAN!


ferdinand9286
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Gym Jones, hvor skuespillerne trænede, bygger på Crossfit træning - Mark Twight som står bag er ligeledes moderator på Crossfit forummet. Både Musashi her fra MOL og jeg selv træner efter Crossfit-protokollen som til tider ligner 300 træningen meget. Du kan eventuelt tjekke vores logbøger. I dag stod Crossfit træningen f.eks. på:

På tid:

1700 meter løb

100 Pull-ups

200 Push-ups

300 Squats

1700 meter løb

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Gym Jones, hvor skuespillerne trænede, bygger på Crossfit træning - Mark Twight som står bag er ligeledes moderator på Crossfit forummet. Både Musashi her fra MOL og jeg selv træner efter Crossfit-protokollen som til tider ligner 300 træningen meget. Du kan eventuelt tjekke vores logbøger. I dag stod Crossfit træningen f.eks. på:

På tid:

1700 meter løb

100 Pull-ups

200 Push-ups

300 Squats

1700 meter løb

:smile:

wow jeg har kigget lide på hjemmesiden og det ser ret fedt ud!! Følger du de workouts der bliver postet på siden hver eneste dag? Hvis jeg evt skulle starte på det, hvordan vil du anbefale jeg griber det an? Kender du til et komplet crossfit program?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
wow jeg har kigget lide på hjemmesiden og det ser ret fedt ud!! Følger du de workouts der bliver postet på siden hver eneste dag? Hvis jeg evt skulle starte på det, hvordan vil du anbefale jeg griber det an? Kender du til et komplet crossfit program?

Der findes ikke noget Crossfit program. Metoden består af 3 dage on efterfulgt af én dag off, og så forfra. Træningen der skal køres på on-dagene bliver postet på Crossfit.com samme dag som det skal køres (når du er i DK, i USA svarer det til dagen før). Hvis du ikke har erfaring med den type træning bør du starte med at nedskalere de træninger der bliver postet, og tage nogle flere hviledage. I de fleste tilfælde er det ret let at skalere træningen til et menneskeligt niveau - i går kunne du f.eks. have kørt følgende på tid:

1 kilometer løb

20 pull-ups

40 push-ups

80 squats

1 kilometer løb

... alt efter hvor god din form er i forvejen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Crossfit lyder rigtig, rigtig nice..

Har du nogen forstand på, hvilken diet man skal have?

det står faktisk også på siden

kopieret direkte fra siden;

What about Nutrition?

World-Class Fitness

in 100 Words:

Eat meat and vegetables, nuts and seeds, some fruit, little starch and no sugar. Keep intake to levels that will support exercise but not body fat. Practice and train major lifts: Deadlift, clean, squat, presses, C&J, and snatch. Similarly, master the basics of gymnastics: pull-ups, dips, rope climb, push-ups, sit-ups, presses to handstand, pirouettes, flips, splits, and holds. Bike, run, swim, row, etc, hard and fast. Five or six days per week mix these elements in as many combinations and patterns as creativity will allow. Routine is the enemy. Keep workouts short and intense. Regularly learn and play new sports.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Slettet bruger
"no sugar", selvfoelgelig skal man ikke spise for meget, men er der nogen der kan fortaelle mig hvorfor man absolut intet skal spise, i forbindelse med denne traeningsform?

Der er ikke mindre grund til ikke at spise sukker bare fordi at du træner Crossfit - ingen burde gøre det. Du kan jo i stedet ændre spørgsmålet og stille det til dig selv "kan du fortælle mig hvorfor man absolut skal spise sukker, i forbindelse med denne traeningsform?". Hvis du ikke kan komme med et fornuft svar ville det være dumt at gøre det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke mindre grund til ikke at spise sukker bare fordi at du træner Crossfit - ingen burde gøre det. Du kan jo i stedet ændre spørgsmålet og stille det til dig selv "kan du fortælle mig hvorfor man absolut skal spise sukker, i forbindelse med denne traeningsform?". Hvis du ikke kan komme med et fornuft svar ville det være dumt at gøre det :tongue:

Ofte er det jo fordi man ikke har viden omkring emnet. Siden sukker er en vigtig ting for kroppen er der vel en del skepsis omkring dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har prøvet følgende program i går mandag og i dag:

1 kilometer løb

20 pull-ups

40 push-ups

80 squats

1 kilometer løb

Tog så dødløft kun med stang 35 og dips 40

Virkelig hårdt når man træner tungt normalt..

Regner med at køre det mandag tirsdag og så tungt fredag og evt lørdag.

Nogen der har prøvet at blande crossfit med tung træning?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share