Arme/Skulder


POW
 Share

Recommended Posts

Hey. Jeg har trænet i ca. halvandet år nu, og det hele kører rimelig godt, på nær arme og skulder.

Det begynder at se lidt komisk ud for ryggen, maven, bryst og ben følger godt med, mens der ikke rigtig er gang i væksten på de små spaghetti-arme hehe :nonono:

Mit skema er følgende:

Mandag: Ryg, biceps, mave

Tirsdag: Skulder, Nakke

Onsdag: Ben, motionscykel

Torsdag: Bryst, triceps

Fredag: Ryg, biceps, mave

Altså får jeg hele tiden kørt det ene sæt 2 gange om ugen, næste gang vil det så være Ryg,biceps der er flytter over til mandag osv. Skifter desuden øvelser ca. hver anden uge.

Så det går jo fremragende og jeg spiser ordenligt, plus proteinpulver. :4mewantfood:

Nogen idéer til hvordan jeg får kickstartet de små arme?

Link to comment
Share on other sites

Kender ikke så meget til navnene på øvelserne, tror den eneste jeg kan navnet på er hammer curls.. :blush:

Mht til rep. og sæt kører jeg 4 sæt med 8-12 rep. plus en opvarmer.

Måske burde jeg så træne arme onsdag eller lørdag?

Edited by POW
Link to comment
Share on other sites

Kender ikke så meget til navnene på øvelserne, tror den eneste jeg kan navnet på er hammer curls.. :blush:

Mht til rep. og sæt kører jeg 4 sæt med 8-12 rep. plus en opvarmer.

Måske burde jeg så træne arme onsdag eller lørdag?

Jeg synes du skulle investere en time eller to på at finde ud af hvad de øvelser du går og laver hedder og så poste programmet herinde. Du har trods alt brugt 1,5 år på træning nu, så mon ikke en time eller to vil være givet godt ud, hvis den hjælp du vil modtage bliver meget bedre og mere specifik, hvilket den med stor sandsynlighed vil blive, hvis vi ved hvilket udgangspunkt du har pt.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne bl a lade være med at træne biceps og ryg den samme dag, da rygøvelser også engagerer biceps. Hvis du lægger dem på forskellige dage, kan man sige at du rammet biceps to gange - en gang let og en gang tungt.

Det samme gælder for bryst og triceps. Der er for meget overlap mellem dem, og du trætter bare dine triceps ud mens du kør bryst og så kan du bagefter ikke yde det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share