Min Bill Starr


Søren W
 Share

Recommended Posts

Sådan ser mit nye udkast til et program ud, jeg er begyndt at spille rugby så jeg vil ikke bruge så meget tid på vægttræning som førhen, desuden brænder man nok aw med 4 gange squats om ugen sammen med en masse løbe- og plyometrisk træning.

Squats og bænk køres som Bill Starrs 5x5 hvor der køres op til en lee' 5'er, anden 5x5-dag køres op til en vægt 10-20kg under seneste 5RM og der laves tre sæt á 5 reps med denne vægt. De andre øvelser køres bare på gefühl relativt tæt på failure.

post-2113-1187600430_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har du gjort dig nogle overvejelser omkring konditionstræningen ved siden af vægtræningen? :smile:

Hvis du vil være seriøs omkring din rugbytræning vil du kunne vinde meget på at anskaffe dig en prowler/slæde.

Det har været den vigtigste ting jeg har lært i år. Det nytter ikke noget at være stærkere end de andre hvis kun en fjerdedel af styrken kan bruges igennem kampen pågrund af ringe form. Og jeg er endda kun football spiller. Rugby spillere løber jo en hel del mere.

Link to comment
Share on other sites

David-> Ja jeg har tænkt meget på kondien, min er forfærdelig. En del af den kommer gennem træningen hvor jeg konstant er ved at dø og så tænker jeg at jeg vil supplere med noget intervaltræning (100-400m løB).

789-> Ja det er rumænske dødløft og PP bag er PushPress bag nakken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok skære volumen ned på benene, og fjerne en af squatrunderne (Formentligt Front den aw, men jeg er jo også SL-spasser). Det bliver nok hårdt for ben og knæ oveni cardioen.

Ellers er det jo et fint, tough basisprogram, og du ved jo hvad der virker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok skære volumen ned på benene, og fjerne en af squatrunderne (Formentligt Front den aw, men jeg er jo også SL-spasser). Det bliver nok hårdt for ben og knæ oveni cardioen.

Ellers er det jo et fint, tough basisprogram, og du ved jo hvad der virker :smile:

Ja det har jeg også tænkt på, stængerne får jo masser af tæw som det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share