Pu-erh the (slanke the)


madmax911
 Share

Recommended Posts

jamen, så vil jeg da gerne slå et slag for www.tea.dk

Jeg har ingen økonomiske interesser der, men deres te er formidabel. Noget af det smager rædselsfuldt, men sådan er smag jo så forskellig.Desuden har de været så smarte at med hver bestilling kan (og bør) man medtage tre forskellige smagsprøver, så det er let hurtigt at udvide sin te-horisont.

Personlige favoritter her i huset: White Lychee, Silver Sickle og Wild Pu-erh.

vi drikker også deres theer hos os. De smager glimerende. vil lige præcisere, at jeg heller ikke tror på, at man kan tabe sig af at drikke the.

Link to comment
Share on other sites

Min egen teori går ud på at jo tættere ens kost er på hvad vi spiste for 50000 år siden jo sundere er det, fordi det er den kost vores krop rent genetisk burde være forberedt til.

Giver det så bare ikke det problem at der er forskellige teorier omkring præcis hvad vi spiste for 50.000 år siden?

vi drikker også deres theer hos os. De smager glimerende. vil lige præcisere, at jeg heller ikke tror på, at man kan tabe sig af at drikke the.

Så er jeg jo nødt til at spørge til navnene på favoritterne, det kunne jo være jeg kunne lære noget til den næste bestilling :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Giver det så bare ikke det problem at der er forskellige teorier omkring præcis hvad vi spiste for 50.000 år siden?

Jo... Det er dog sandsynligt at kosten ligger tæt op af hvad chimpansernes kost er. Dvs. hovedsageligt frugt, grønt (også fiberholdige blade), nødder og kød (når man kan fange det) og hvad man ellers kan finde i en skov. Tror i hvert fald ikke at det har været let tilgængelige kulhydrater som lyst brød, pasta, ris og kartofler, da der dengang ikke var nogen form for landbrug og avanceret tilberedning af maden som kogning. En del forskere har fremsat teorier om at vi på et tidspunkt i vores evolution væk fra aben har opholdt os meget i vandet/ved stranden. Kan bl.a. forklare hvorfor vi er mindre behårede end aber og vores svømmehud mellem fingrene. Dermed vil fisk og andet fra havet nok også skulle indgå i en sådan "urtidskost". Nu er sådan en kost jo nok ikke så populær i dag, men man kan nok gøre sit bedste ved at minimere stivelsesholdig kost og få sine kulhydrater fra groft, fiberrigt brød og lign. og så ellers slå sig løs med mest frugt/grønt og en del kød og fisk.

Det gælder om at finde en balance mellem frugt/grønt og så kød. For meget kød vil give en belastning af urinveje og nyrer, der står for at fjerne overflødigt kvælstof fra kroppen og dårlig ånde og kropslugt pga. de ketoner som aminosyrer kan omdannes til. For lidt kød vil gøre det svært at opretholde en fornuftig muskelmasse.

Derudover gælder der jo også at vi i dag skal arbejde (fysisk) langt mindre for føden. Derfor skal der naturligvis også være en fornuftig balance mellem motion og kalorieindtag.

...og så en hel anden ting som jeg ikke forstår ingen har kommenteret på: Hvad er det da for et navn til en the? Pu-erh? Puh bvadr! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser din vægt ud i dag?

Og er det fedt du har tabt, eller har det påvirket din muskelmasse også?

Snakker du til mig?

He he... en ting er teori - et andet er at føre teorien ud i praksis :wink: Som du muligvis kan se i en af de tråde jeg har startet har jeg svært ved at finde balancen - formentlig fordi jeg ikke kommer op på det rette protein og kalorie indtag. Har tabt 6 kg indtil videre, men da jeg ikke har en fedttang har jeg svært ved at se om det er rent fedt eller muskler der er røget.

Umiddelbart ser jeg dog ikke noget problem i min "teori". Har svært ved at finde videnskabelige beviser der taler i mod den. Man kan selvfølgelig tabe sig på mange måder...

Snakker du ikke til mig, men i stedet til den der startede denne tråd, så ku' jeg også godt tænke mig at høre hvordan denne te har virket (er skeptisk).

Link to comment
Share on other sites

Nå nu er der ved at ha gået et par måneder siden jeg startede på the'en og kom lige i tanke om at jeg skrev ind om the'en her så vil da lige fortælle om situationen nu.

Jeg har ikke drukket the'en i et par uger da jeg er faldet lidt af på den :nonono: men har siden jeg startede tabt mig 10kg og jeg har levet ret normalt som jeg plejer siden dengang, men det kan jo være der har været andre ting som skyldes vægttabet men jeg vil nu godt give the'en skylden.

Jeg har lige bestilt en ny sending og vil til at drikke det igen da den kommende tid ikke byder på slankemad :4mewantfood:

I den tid der er gået er der flere som vi kender der har prøvet det og de fleste har været ret tilfredse men en af min kones veninder har ikke haft effekt på the'en overhovedet selvom hun drak det dagligt. Men hun var tilgengæld også meget slank (tynd i mine øjne) i forvejen og hun har et ret højt stofskifte. Så noget kunne tyde på det ikke har stor effekt på folk med højt stofskifte.

Men det var som sagt det der er sket i the sagen i de par måneder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share