vindruer eller flødeboller?


no.13
 Share

Recommended Posts

En samba flødebolle indeholder 77 kcal og 100 gr. vindruer indeholder 71 kcal. Dvs. jeg ligeså godt kan spise 5 flødeboller frem for 500 gr. vindruer? Selvom det er sundere at spise vindruer pga. vitaminindholdet mm. er det måske ligemeget, hvis man vil opnå et vægttab?

Link to comment
Share on other sites

Eller jeg kunne dække mit daglige energibehov med cirka 500g kærgården.

Selvfølgelig er det ikke ligemeget hvor energien kommer fra, selvom kcal er det samme.

Nej det er da klart. Men tænker på, hvis man alligevel er lækkersulten... Er det så stort set ligegyldigt? Følte mig ellers så god, fordi jeg ikke spiste slik. Men herinde siges det jo, at hvis man er i kalorieunderskud, vil man tabe sig - og så er det måske ligemeget, om man spiser flødeboller eller vindruer, når den søde tand melder sig?

Link to comment
Share on other sites

Nej det er da klart. Men tænker på, hvis man alligevel er lækkersulten... Er det så stort set ligegyldigt? Følte mig ellers så god, fordi jeg ikke spiste slik. Men herinde siges det jo, at hvis man er i kalorieunderskud, vil man tabe sig - og så er det måske ligemeget, om man spiser flødeboller eller vindruer, når den søde tand melder sig?
De fleste vil føle at vindruerne mætter mest, men ellers har du da ret i at det er ligemeget.
Link to comment
Share on other sites

Nej det er da klart. Men tænker på, hvis man alligevel er lækkersulten... Er det så stort set ligegyldigt? Følte mig ellers så god, fordi jeg ikke spiste slik. Men herinde siges det jo, at hvis man er i kalorieunderskud, vil man tabe sig - og så er det måske ligemeget, om man spiser flødeboller eller vindruer, når den søde tand melder sig?

Hvis du er på kur og er lækkersulten, så er flødeboller et udmærket valg - det er vist almindeligt kendt blandt folk på slankur. Du kan også vælge lidt vingummi eller lakrids. Hvis du gør det en sjælden gang så er der ikke noget forkert i det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Frugt er naturligvis bedst.

Har flest kendte og måske også endda ukendte næringsstoffer.

Selvom syre i frugt kan være hård ved tænderne.

Men derfor vil jeg gerne alligevel gerne synge til flødebollens pris:

Man skal ikke absolut forsage ALT man kan li', og jeg har endda for nylig set det meget plausibelt anført, at hvis man forsager sådan noget helt, så bliver man endnu mere fikseret på netop det man ikke må få.

Enjoy.

Flødebolle, yummi.

Kaffe, mmm.

Flødebolle igen, aaaah.

Link to comment
Share on other sites

.....og jeg har endda for nylig set det meget plausibelt anført, at hvis man forsager sådan noget helt, så bliver man endnu mere fikseret på netop det man ikke må få.

Jeg ville ønske jeg kunne huske kilden, men det kan jeg altså ikke.. men et eksperiment jeg læste om gav to grupper personer en knap.. gruppe 1 fik blot at vide at skulle trykke på knappen hvis de kom til at tænke på en bjørn, hvorimod gruppe 2 fik at vide at de IKKE måtte tænke på en bjørn, men kom de til det, skulle de trykke på knappen.

Gruppe 2 tævede deres knapper langt mere end gruppe 1 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share