Vasil - Hvordan er deres udstyr


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med udskiftning og ny indkøb af en masse udstyr til LVK har vi jo luret lidt på hvad der findes.

Noget af det kan vi bruge i Nautilus, andet bliver ER, men nogle enkelte ting så som Hack Squat, og høj og lav træktårn (samlet i en enhed) , og eventuelt en pracher curl "station" og en decline bench station kunne være aktuelt at finde en anden leverandør på.

I den forbindelse har Vasil i deres GYM serie nogle ganske fede ting.

Men kan det holde? Vi taler jo ikke Sats, og Fitness DK hvor tingene bliver behandlet "pusse nusse" men nogle gutter som ikke altid behandler ting med lige meget omtanke, og hvor der bliver hældt seriøse kilo på tingene ind i mellem.

Er der nogen der har nogle erfaringer her?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt om cybex' powercage. Det er af høj kvalitet og har gode justeringsmuligheder. Til alm. bænkpres er ER-bænken i særklasse det bedste jeg har prøvet.

Jeg kender desværre ikke noget til Vasil.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har efterhånden en del vasil-udstyr nede ved os, og jeg er nu ikke synderlig imponeret over det.. Vores cabelcross stativ er udmærket. Men det siger jeg sådan set kun fordi at der er en god chinning-bar monteret på tværstiveren. Selve kabelstationerne har jeg aldrig brugt...

Derud over har vi en siddende rygbænk, hvor man kan køre hver hånd individuelt eller på samme tid. Den er der flere der roser. Har heller ikke brugt den så meget selv. Vi har også et "siddende bænkpress" stativ, med to håndtag der efterligner bænkpress bevægelsen. Total unaturlig bevægelse efter min mening, og føles som en skulderskade just waiting to happen hver gang jeg har været oppe på bæstet.

Derud over har vi lige fået en flad bænkpress-bænk, en incline bænk og en bænk til siddende skulderpress. Alle tre bærer præg af ikke at være testet ret godt, efter min mening. "krogene" til at aflægge stængerne på på den flade bænk sidder alt alt for lavt, så selv folk med meget korte arme starter hvert sæt med en halv rep. Desuden er selve bænken for smal i puden og for blød til at holde et ordentligt opspænd. Den skrå bænk tangerer udmærket, men langt fra så god som vores gamle, simple bænke. Den siddende skulder er også dårlig efter min mening. træls ryglæn og aflæggerne er for langt fremme i forhold til sædet..

vil selvfølgelig ikke afskrive alt deres udstyr som værende dårligt. Cabelcross og rygbænken har trods alt vist sig at være meget populære, men ville ikke være mit førstevalg.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share