Protein pulver, hvor meget?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Yep 'Kingtot' har helt ret her.. men husk du jo nok også spiser andre ting om dagen

Eksempel: morgenmad kan måske komme op på 20g protein hvis du spiser godt og så spiser du sikkert også aftensmad, som nok indeholder mellem 20-30g protein.

For at regne det ud:

Hvis du vejer 60kg ganger du lige med 2 = 120g protein

Husk at 120g er fordelt over hele dagen! Dvs -morgen og -aftensmad mangler du måske kun 70g til hvad din krop har brug for.

så 2 shakes med 30g hver til formiddag og eftermiddag burde ku gøre det ;)?

Der bør være ca 3timer i mellem de to shakes.. ellers når din krop ikke at bruge det hele.

Edit: Hov.. sry for at genoplive en gammel post :o så ik lige datoen

Det var da en sjov udregning du har gang i... Et eksempel på min dag (mht protein, så jeg nævner ikke frugt/grønt da, det er minimalt hvad det indeholder) - jeg vejer 70kg, så jeg skal have et sted mellem 105g og 140g protein dagligt - alt efter diverse anbefalinger.

Morgenmad - 100g havregryn + 500g (ml) mælk = 14+17,5 = 31,5g protein

Formiddagsmad - 40-60g rugbrød + 20g kødpålæg = 3,5+4 = 7,5g protein

Frokost - 500g mælk + 80-120g rugbrød + 40g = 17,5+7+8 = 32,5g protein

Eftermiddagsmad - 40-60g rugbrød + 20g kødpålæg = 3,5+4 = 7,5g protein

Under/efter træning - 1000g (ml) Mathilde kakaomælk = 35g protein

Aftensmad - 500g mælk + 300g kød = 35+60 = 95g protein

Godnatsnack (generelt noget usundt dog) - chokolade/nødder/mere mælk/ = 5-20g protein

ALT I ALT GIVER DET: 214-229g protein! Dette er mere end 3g protein pr. kg kropsvægt, hvilket er langt mere end jeg har "brug" for!

Dette er UDEN brug af proteinpulver og med helt almindelig mad og mælk :)

Jeg siger ikke at dette er løsningen, men faktum er bare at proteinpulver ikke nødvendigvis er noget vidundermiddel hvis du bare træner et par gange om ugen og ellers spiser fornuftigt.

(PS: Jeg spiser selvfølgeligt ikke selv sådan hver dag - men det er et eksempel på at man sagtens kan få rigeligt med protein igennem sin almindelige kost)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share