Omvendte armhævninger i EN arm


Blackdizz
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen har altid "drømt" eller det lidt for meget sagt. jeg har altid gerne ville kunne lave Omvendte armhævninger i en arm :)

med 2 hånder tager jeg næmt 8-10 stykker hvor jeg går helt ned og remlig langt over stangen. når jeg prøver med en arm er det helt umuligt. Så ville høre om der er nogle som har en speciel teknik til at kunne give sig op i en arm :) eller hvad man skal træne for at kunne.

lidt info om mig;

Højde: 178

Vægt: 79kg

2 arms omvendte armhævninger: 10gange

Armbøjninger 40-51 " var oppe på 51 inden jeg forstuvet håndledet og kan kun 40 nu.

jeg er remlig stærk og slet ikke fed. så skal man være 2talt tynd veje under 60 for at kunne ellers hvorfor kan jeg ikke AHHA ;)

er der nogle her som kan give sig op i en arm 1 eller flere gange :)

det lyder måske svært og jeg forstår heller ikke hvordan min gamle fysik lære kunne han var en lang tynd en, så ham måtte da have noget teknik eller hvad ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvori består det omvendte i armhævningen?

Du mener vel ikke du skal vende på hovedet da?

Mener du bare det at sænke sig kontrolleret ned i en arm?

Du kan ikke helt sammenligne med hhv 2 og 1 arm, men efter hvad jeg har læst og set, så skal man i hvert fald op på 20-25 med to arme før man nærmest bare kan overveje at forsøge at træne sig op til at lave en one arm pullup.

Det er klart, at i og med du trækker egen kropsvægt, så er det en fordel at være mindre, men det er bestemt ikke umuligt med en højere vægt. KennethJay kan lave med en arm så vidt jeg ved, og han skal da nok være omkring 100kg.

Læsning til dig:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/232/

Men som sagt tror jeg det er lige tidligt nok med din styrke at træne specifikt for en-arms.

Link to comment
Share on other sites

Hvori består det omvendte i armhævningen?

Du mener vel ikke du skal vende på hovedet da?

Læsning til dig:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/232/

ja mange tak for linket så nu kender jeg tekniken så skal der bare trænes ;)

og det jeg mener at at hive mig op i en arm

og med onvendt mener jeg ikke på hovdet jeg mener bare:

Normalt: håndrykken er mod ens krop

omvendt: håndrykken vender væk fra en selv, så håndfladen vender mod kroppen altså omvendt tag med hånderne ;) sådan ville jeg godt kunne give mig op i 1 arm.

Edited by Blackdizz
Link to comment
Share on other sites

Må indrømme at det også altid har været lidt en drøm for mig.

Men lige for tiden kører jeg ikke chins, da vi ikke har en ordenlig rippe, men den skulle komme.

Kører bare pulldown med cabel.

Kunne tag en chin med håndfladen ind ad vil være mere end en sejr for mig:)

Det gælder bare om træning træning træning!!!

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nappe en One-arm Chin. Har aldrig trænet efter det. Har bare inkorporeret Chins (begge hænder) i mit program, men holdt mig mellem 6-12 reps. Vil skyde på at jeg kan tage 30 stk med begge hænder. Kræver umiddelbart ingen teknik som er svær at mestre - Gælder bare om at trække alt hvad man kan :)

Link to comment
Share on other sites

Det er klart, at i og med du trækker egen kropsvægt, så er det en fordel at være mindre, men det er bestemt ikke umuligt med en højere vægt. KennethJay kan lave med en arm så vidt jeg ved, og han skal da nok være omkring 100kg

Yup, det kan han!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er næsten 100% sikker på, at jeg har set en video af Joe Eigo lave 18 one-arm pull-ups med højre hånd, og 15 med venstre. Jeg kan desværre ikke finde den, men jeg fandt den her video af ham i stedet. Han er ret imponerende...

Thats one sick puppy :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share