Polar


la Cour
 Share

Recommended Posts

Jeg søger et ur eller cykelcomputer som har altimeter og samme tid skal det kunne udskrive en grafisk kurve over ruten.

Jeg har haft Polar S725X i sigte i et stykke tid. Men har nu også set der er kommet en ny serie fra polar til cykelbrug hvor der er et ur som hedder CS600. Ud fra hvad der er at læse på Polars hjemmeside har de begge altimeter, men kan de lave grafiske udskrifter?

Jeg vil høre om der er nogle MOLére som har erfaringer med disse ure, og om de kan lave disse grafiske udregninger som jeg søger.

Hvis der er nogle der hellere vil anbefale fastmonteret cykelcomputere som Garmin eller lign. er jeg også klar på at høre erfaringer derfra.

Link to comment
Share on other sites

EDIT: søg og du vil finde!!!!

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=40581

Her kunne jeg da få svar på lidt af mine spørgsmål...

Men stadig vil jeg gerne høre erfaringer med fastmonterede cykelcomputere kontra pulsure. Og evt om der er nogle som bruger det nye CS600 ur fra polar

Kan du ikke lige købe og teste det her og fortælle mig om det er godt?? :tongue:

Ciclosport HAC5

det har fornuftige funktioner set fra et cyklemæssigt synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke lige købe og teste det her og fortælle mig om det er godt?? :tongue:

Ciclosport HAC5

det har fornuftige funktioner set fra et cyklemæssigt synspunkt.

Af alle brugere her på MOL vidste jeg bare at du vil være den eneste til at kommentere på et emne som dette... :bigsmile::blink: Emnet var nærmest dømt på forhånd. Det er jo ikke ligefrem altimeteret der bliver brugt oftes i de svedrige træningslokaler :laugh: Der er åbenbart kke ret mange der triller rundt i skoven på 26" hjul herinde i forumet... :bigsmile:

Jo Lars... Jeg bestiller det lige med det samme, så har du en anmeldelse sidst i næste uge :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Af alle brugere her på MOL vidste jeg bare at du vil være den eneste til at kommentere på et emne som dette... :bigsmile::blink: Emnet var nærmest dømt på forhånd. Det er jo ikke ligefrem altimeteret der bliver brugt oftes i de svedrige træningslokaler :laugh: Der er åbenbart kke ret mange der triller rundt i skoven på 26" hjul herinde i forumet... :bigsmile:

Jo Lars... Jeg bestiller det lige med det samme, så har du en anmeldelse sidst i næste uge :tongue:

Højdekurven for en spinningstime bliver nok lidt kedelig ....men der er trodsalt nogle stykker herinde der forvilder sig udenfor engang imellem og cykler lidt IRL.

Men alvorligt talt indeholder det hvad jeg har brug for så spørgsmålet for mit vedkommende er egentligt bare hvor valide dataene er og hvor ofte der samples. Ellers smutter der for mange småbakker inde i skoven.

Jeg kan godt lide at det er ur formet og da man dermed osse kan bruge det hvis man forvilder sig ud på en løbetur og når man skal på cyklen spænder man det bare på holderen på styret. Til 1500kr er det trods alt noget billigere end polar urene der sjældent ses til under 2000kr. Prøver lige om man kan finde nogen anmeldelser af dem.

/

Lars

EDIT: uret kan sample ned til 2 sek hvilket burde række til det meste ....

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Højdekurven for en spinningstime bliver nok lidt kedelig ....men der er trodsalt nogle stykker herinde der forvilder sig udenfor engang imellem og cykler lidt IRL.

Men alvorligt talt indeholder det hvad jeg har brug for så spørgsmålet for mit vedkommende er egentligt bare hvor valide dataene er og hvor ofte der samples. Ellers smutter der for mange småbakker inde i skoven.

Jeg kan godt lide at det er ur formet og da man dermed osse kan bruge det hvis man forvilder sig ud på en løbetur og når man skal på cyklen spænder man det bare på holderen på styret. Til 1500kr er det trods alt noget billigere end polar urene der sjældent ses til under 2000kr. Prøver lige om man kan finde nogen anmeldelser af dem.

/

Lars

Jeg har det lidt på samme måde... Det er rart at kunne spænde det på armen og bruge det til andre formål end MTB. Men uret er selvfølgelig også cirka 3 gange så dyrt som for eksempel Sigma´s top model inden for cykelcomputere ( ved dog ikke om den kan udregne grafiske kurver )

Lad mig høre hvis du finder nogle anmeldelser af uret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det lidt på samme måde... Det er rart at kunne spænde det på armen og bruge det til andre formål end MTB. Men uret er selvfølgelig også cirka 3 gange så dyrt som for eksempel Sigma´s top model inden for cykelcomputere ( ved dog ikke om den kan udregne grafiske kurver )

Lad mig høre hvis du finder nogle anmeldelser af uret.

Alle de anmeldelser jeg har fundet er på tysk eller hollandsk men der var da en enkelt dansk anmeldelse selvom han måske ikke er helt objectiv ...Cybercycling

Problemet med de billige cykelcomputere er at man ikke kan hive data ud af dem og få vist dem grafisk som man kan med de dyre ure så hvis man skal bruge det til noget reelt er der vist ingen vej udenom at gå op og kigge i prisklassen her. Er selv blevet ret fristet til at hoppe på modellen her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share