Pulsur + graf på pc


Lone_A_P
 Share

Recommended Posts

Jeg søger et pulsur, som kan overføre data til pc'en og lave en graf, som viser pulsen igennem træningen.

Jeg skal ikke specielt bruge uret til løb, det er også til f.eks. squash, step, cykling ...

Det er egentlig for at se, om jeg får det optimale ud af træningen, for nogle gange er jeg ikke sikker på, at jeg presser mig selv nok - og andre gange får den for meget, så det kunne være rart at få lidt konkrete data sat på pulsen - for det er vel der problemet ligger :-) - eller løsningen ;-)

Hvilket ur vil du anbefale? (i første omgang er prisen ikke så vigtig, jeg har kigget på ure op til 3000, og hvis det er det bedste ... :smile: ... )

Det kunne være cool nok hvis det havde en interval-funktion også, men ovennævnte er vigtigst.

Mvh Lone

PS:

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor man ser, om der hører en graf-funktion med pulsurene på polar.com. Hvor skal der være en rød prik i funktionslisten?

Jeg har i øvrigt et pulsur (polar m61) hvilket jeg er glad nok for, jeg synes blot at det kunne være sjovt/godt med en graf over pulsslagene - måske især, hvis man skulle gå lidt mere ind i intervaltræning.

Hvor kan man evt. finde en test af polars 800-serie? Jeg kan kun finde på 700-serien herinde.

Link to comment
Share on other sites

På Polars hjemmeside kan du i hvert fald kigge under computer connectivity. Hvis det er kompatibelt med Polar Precision Performance eller Polar ProTrainer software kan du lave grafer på PCen. Jeg har selv et S625X og det kan langt mere end jeg har brug for :smile:

Link to comment
Share on other sites

På Polars hjemmeside kan du i hvert fald kigge under computer connectivity. Hvis det er kompatibelt med Polar Precision Performance eller Polar ProTrainer software kan du lave grafer på PCen. Jeg har selv et S625X og det kan langt mere end jeg har brug for :smile:

Du kan jo overveje et 725sx - det kommer med cykelsæt der kan måle hastiged, distance osv på cyklen - samt lave alle de grafer du måtte ønske - jeg har sådan et - og det er fedt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et 725Sx (Det ur som arne også nævner) og det kan kun anbefales. Der følger program med og du smider data over via infrarød port. (Hvis ikke du har infrarød port i din pc, kan du enten købe Polars dyre IR-usb ting, eller købe en billigere af et andet mærke...)

Men der følger som sagt også fartmåler med til cyklen samt en holder til uret som kan sættes på cyklen, og der er mulighed for at købe trykcensor til skoen også.

Men fedt ur som både kan bruges til løb, cykling og andet sport, og så er det vandtæt ned til 30 meter...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mest øje på Polar RS400 eller Polar RS800.

Nogen der har erfaring med disse?

Hvad er forskellen på computer-programmerne:

- Compatible with Polar Precision Performance™ analysis software (som er i 625 og 725, som I omtaler)

- Compatible with Polar ProTrainer 5™ software (som er i 400 og 800)

Mvh Lone

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mest øje på Polar RS400 eller Polar RS800.

Nogen der har erfaring med disse?

Hvad er forskellen på computer-programmerne:

- Compatible with Polar Precision Performance™ analysis software (som er i 625 og 725, som I omtaler)

- Compatible with Polar ProTrainer 5™ software (som er i 400 og 800)

Mvh Lone

Hej Lone_A_P

Jeg tror (men er altså ikke sikker) kun det er nøgletal, der kan uploades fra 400 og 800, f. eks. max, gns puls, distance, forbrænding mv. Jeg kan se på pulsure.dk, at der benyttes soniclink til at uploade data til polarpersonaltrainer.com. Jeg tror derfor ikke du kan gemme detail-data på din egen pc.

Jeg er selv glad ejer af Polar S625X, men har vist ikke mere at tilføje end der allerede er skrevet :smile:

Mvh, Marianne

Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål til:

Hvad betyder "opt." i polars funktionslister?

Betyder det, at der er muligheder for opdatering til den pågældende funktion, men at funktionen ikke er tilgængelig uden ekstraudstyr?

Uden at have læst mere om det, kunne jeg forestille mig, som du selv er inde på at det er "optional", altså, der er mulighed for det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mest øje på Polar RS400 eller Polar RS800.

Nogen der har erfaring med disse?

Hvad er forskellen på computer-programmerne:

- Compatible with Polar Precision Performance™ analysis software (som er i 625 og 725, som I omtaler)

- Compatible with Polar ProTrainer 5™ software (som er i 400 og 800)

Mvh Lone

Jeg har et RS800, som jeg nyder at bruge, endvidere perfekt til at analysere data. Den primære forskel mellem de to software- programmer er, at 625 og 725 har et par år på bagen, mens POLAR udviklede helt ny software specifikt til 400 og 800- serien. I bund og grund drejer det sig formentlig om lidt ekstra features, sikkert ikke nødvendige, overførselshastigheden og andre mindre forbedringer.

Bruger mit 800 til løb, cykling, roning og styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et RS800, som jeg nyder at bruge, endvidere perfekt til at analysere data. Den primære forskel mellem de to software- programmer er, at 625 og 725 har et par år på bagen, mens POLAR udviklede helt ny software specifikt til 400 og 800- serien. I bund og grund drejer det sig formentlig om lidt ekstra features, sikkert ikke nødvendige, overførselshastigheden og andre mindre forbedringer.

Bruger mit 800 til løb, cykling, roning og styrketræning.

Hvordan/hvorfor bruger du det til styrketræning?

Link to comment
Share on other sites

Læste lige det her:

http://www.polar.fi/polar/channels/eng/seg.../RS800_GPS.html

Kort fortalt er Polar på vej med en GPS der kan sluttes til RS800.

ARGH! Kunne mit gamle S710 ikke bare blive væk snart, så jeg har en undskyldning for at shoppe et nyt!? :blush:

Jeg ved ikke, hvordan jeg kan leve uden GPS i uret, så jeg kan se, hvor vanvittigt jeg har kørt på ski! :w00t::w00t::w00t:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share