Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Cyklede en tur med en kollega, der har cyklet med Rynkeby i år. Hun er lige fyldt 50, men er jo i cykelform og har hele udtrækket (jeg cykler på en normal citybike uden kliksko og alt muligt fancy :-) )så det var skam hårdt nok. Det blæste nemlig en halv pelikan og vi kørte på masser af småveje med en del bakker. Det blev til ca. 42 km med ca 26 km/t.

Samtidig går jeg og tænker over om jeg skal sige ja til at blive baskettræner. Har jo kompetencerne og trænerkurserne, men er ikke tilhænger af begrebet spillende træner, VIL stadig spille og ved ikke om jeg har tålmodighed til at træne et hold hvor så stor en del ikke er vant til at blive trænet og måske har svært ved at erkende og acceptere de roller de vil få tildelt. Er også nervøs for om jeg har overskuddet til at påtage mig yderligere opgaver og ansvar end junior, arbejdet og eget psykiske velbefindende, Men på den anden side ville det også være sundt at opsøge nogen succesoplevelser. Hmmm, må i tænkeboks

Link to comment
Share on other sites

Baskettræning. Afslappet start på året. Rigtig træning starter i næste uge. Intensitet ikke så høj da der var et andetholdsspillere med og herude daler kvaliteten drastisk når man kommer udenfor top10 af spillerne. Det er fedt de gider og kæmper osv, men stadig frustrerende når der der bliver alt mange turnovers og spillet hele tiden går i stå osv... heldig vis får de nok egen træningstid i næste uge. Anywho det var i dag opvarmning, lidt skud, et par spurter og så kampe for resten.

Link to comment
Share on other sites

I går gåtur med elever. To gange 7 k i stiv kuling med indlagt pause på halvanden time. Pausen bestod af vikingelege, hvilket hovedsageligt var varianter af fangelege med råb og fysisk kontakt. Good times.

i dag opvarmning med eleverne og deltog desuden i finisher med ca 12 sprinter.

Link to comment
Share on other sites

I torsdags baskettræning. intet særligt a berette.

I lørdags Gameturnering. Røg i pulje med 2 rigtige gode hold. Er selv for tyk til at gøre en forskel på det niveau og mine holdkammerater havde aldrig prøvet at spille på det niveau. Men sjovt var det og det måske jeg kan bruge det til et spark i den rigtige retning for et vægttab.

I dag lidt opvarmning og noget finisher med en masse forskellige maveøvelser. Til aften en rigtig god baskettræning med vældig fin intensitet. Meget løb, mange skud og mange kampe.

Link to comment
Share on other sites

Det går den helt forkerte vej med vægten, så nu lover jeg endnu en gang mig selv at stramme op. Målet er tocifret vægt inden december.I den forbindelse har jeg logisk nok sagt mit fitness op. Brugte det for lidt til at udgiften kunne forsvares så motion bliver basket, kælderen på arbejde og så det jeg får lavet med eleverne. Men det kan nu også sagtens være rigeligt når problemet er mængden af kost og dårlige vaner med søde sager. Det er klart her slaget skal stå .

i torsdags baskettræning. Lidt for meget trænerrolle og for lidt bevægelse til mig. Der skal jeg lige finde en balance.

Foean fjernsynet i dag.

5 runder: 20 squats, 20 lunges, 20 strækkere og 20 rygbøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Rigtig fin baskettræning i dag. Super intensitet, masser af afslutninger og en del sprinter. Som hold også en af de bedre af slagsen. Kan vi holde stabilitet i fremmødet ser det ok ud i forhold til 3. div i år. De sidste par gange har vi haft 2 litauere tilstede og det pynter utvivlsomt på mængden af både fundamentals og atletiske evner i hallen :-)

Link to comment
Share on other sites

I går holdt vi uddannelsesmesse i byen. Idrætslinjerne på min arbejdsplads stod for diverse konkurrencer for at få lidt gennemstrømning og opmærksomhed. En af dem var 500m ronings konkurrence. En ung knægt (der viste sig at være Europamester i aldersklassen) roede den 1.33. så ville en kollega prøve og vi var flere der gav det et skud. Jeg fik bedste tid af os der gennemførte, men hold nu op haser og biceps var ødelagte (fik også krampe om aftenen :-D )

Baskettræning var med god intensitet, mange skud, en del sprinter og afsluttende kampe. Glimragende. Sjovt nok passer indholdet fint til temperament, når man selv definerer det.

I dag en coopertest, der beviste det jeg godt vidste. Der er LAAANG vej til en respektabel form, men jeg håber det går i den rigtige retning. Nåede kun 2550 m, så må vel bare sige at der er rum for forbedring (Det er ikke mange år siden den sagde 2840 og målet var 3000. Hmmm...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I torsdags stod den på træningskamp. spillede halvdelen og det gik ok. Vi spillede socialt, så løb ikke af med sejren, men der var mange fine ting at arbejde videre med.

og så har jeg lige nuppet lidt motion foran flimmeren. fik ikke trænet helt nok i sidste uge, men tror at det igen endelig går den rigtige vej med kosten.

5 runder med: 20 squats, 20 lunges, 20 strækkere og 20 rygøjninger.

Link to comment
Share on other sites

I går og i dag har jeg haft mulighed for at deltage en del i idrætsundervisningen inklusive sprintfinishers, så det har været fint.

Baskettræning i går var præget af af en del afbud. Der var ellers god intensitet, men desværre var jeg uheldig og fik et meget hårdt slag over albuen, der gjorde at jeg derfra kun kunne og i dag har jeg stadig svært ved at strække armen :-( men tror nu bare det var slaget.

Link to comment
Share on other sites

Har ligget syg onsdag/torsdag i denne uge. Det vil sige at jeg enten lå og rystede under dynen eller sad på tønden. Så ikke meget træning. I dag et kort smut i fitnesscenter. måske det sidste i denne omgang, da jeg har sagt det op, fordi jeg ikke bruger det nok. Så det må blive basket, hjemmetræning, lidt deltagelse i undervisningen og kælderen på arbejdet.

i dag 15 min opvarmning på crosstrainer

3 cirkler af: 25 strækkere, 20 squats, 20 lunges, 5 dips, 20 swings m 20 kg kb.

til sidst 1000 m på c2.

Håber at lunte en tur i morgen, men nu må vi se. Kosten stadig ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tja. siden sidst er det ikke blevet til meget andet end de to ugentlige baskettræninger med masser af skudøvelser, en del sprint og en del spil.

I dag havde jeg mine elever med på crossfit-fabrikken i Slagelse. Det var sq halvhårdt for en tyksak.

Vi varmede GRUNDIGT op, gennemgik de 3 øvelser og så lavede vi en AMRAP på 10 min + et bonusminut

de tre øvelser var 10 thrusters med 10 kg vægtskive, 15 burpees med release og 20 atomic sit ups.

Det var sq hårdt ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har ikke skrevet i lang tid. Det er gået den forkerte vej med både vægt og motion, hovedsageligt pga stress og depression (jeg er stadig sygemeldt), men nu håber jeg det begynder at gå den rigtige vej og så kan jeg lige så godt skrive lidt, når jeg alligevel tosser rundt på MOL og hygger med at se hvad der sker i de aktive logs.

I den her uge er det blevet til baskettræning mandag. Gåtur på ca. 10 km i går. Og i dag cirkel i stuen og en tur i svømmehal (30 baner bryst).

Cirkel: 5 runder m 15 swings m(2 runder kb16 3 runder kb24), 15 squats (2 runder kb16 3 runder kb24), 2*10 bend over rows kb16, 16 lunges, 15 strækkere.

vægt lige knap 120 ARRGH!!!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag gåtur på ca 7 km og 1 1/2 relativ intens baskettræning

søndag løbetur med junior på cykel. første tur i lang tid, så det gav sved på panden. nok ca 4 km.

derefter lidt cirkel: 4 runder med 15 swings kb 24, 15 squats kb 24, 15 lunges.

mandag baskettræning. god intensitet.

Link to comment
Share on other sites

I går kamp mod Lyngby, som vi heldigvis vandt relativt sikkert på trods af en del vinterferie-afbud

I dag træning, der var præget af samme afbud, men der blev da løbet og svedt osv alligevel.

I morgen skal jeg prøve det der trx-noget i FW.

Med min nuværende form skal det nok blive ganske håbløst, men det bliver spændende at prøve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share