At cutte / bulke ...


Korsmo
 Share

Recommended Posts

Hey.

Ja, jeg ved, at emnet også kunne høre til under kost-delen herinde, men nu forsøger jeg mig her.

Jeg vil egentlig godt høre om princippet bag at cutte og at bulke :

Såvidt jeg har forstået, så går det at bulke ud på, at man overspiser i forbindelse med vægttræning for maksimal muskelvækst, mens jeg kan forestille mig, at cutte så går ud på, at man "sulter" sig, så man taber noget af det fedt, man ta´r på, når man har kalorie-overskud ved det første. Har jeg ret?

Men hvad er jeres rytme? Hvor mange dage bulker I i træk og hvornår cutter I?

Og hvordan ser jeres kost ud ved disse to forskellige tilstande? ... Hvad sørger I for at spise?

Endelig : Er det uhensigtsmæssigt at løbetræne hyppigt i forbindelse med at styrketræne? Udligner det ene lidt det andet?

På forhånd tak for jeres svar :)

Edited by Korsmo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der skal bulkes indtil januar. og så cuttes efter så jeg kan ramme strandeformen ;)

Endelig : Er det uhensigtsmæssigt at løbetræne hyppigt i forbindelse med at styrketræne? Udligner det ene lidt det andet?

uhensigtsmssig er det ikke. du skal bare spise noget mere, hvis du skal tage muskler på. altså under bulk. løber selv under min styrke træning. synes det er lidt nederen at være i TOTAL dårlig form :)

God træning

Link to comment
Share on other sites

Der skal bulkes indtil januar. og så cuttes efter så jeg kan ramme strandeformen ;)

uhensigtsmssig er det ikke. du skal bare spise noget mere, hvis du skal tage muskler på. altså under bulk. løber selv under min styrke træning. synes det er lidt nederen at være i TOTAL dårlig form :)

God træning

Vil nu sige at hvis man er meget dedikeret omkring styrketræning/bodybuilding, så vil jeg ikke tilråde løb. Min oplevelse er at løb slider meget på kroppen. Så hellere lidt let cykling, eller en powerwalk, hvis man gerne vil have cardio-elementet ind også. :)

Men ok, 5km, 1-2 gange i ugen skulle nok ikke forstyrre det helt vilde, hvis man formår at planlægge tingene.

Link to comment
Share on other sites

Vil nu sige at hvis man er meget dedikeret omkring styrketræning/bodybuilding, så vil jeg ikke tilråde løb. Min oplevelse er at løb slider meget på kroppen. Så hellere lidt let cykling, eller en powerwalk, hvis man gerne vil have cardio-elementet ind også. :)

Men ok, 5km, 1-2 gange i ugen skulle nok ikke forstyrre det helt vilde, hvis man formår at planlægge tingene.

Tror nu ikke at løb 1-2 gange om ugen slider så meget på kroppen, i forhold til hård styrke træning. men kommer selvfølgelig an på hvordan intensiteten er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share