Får jeg nok?


Currant
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg har i en længere periode været igang med at smide nogle kilo... Inde midt i det hele var jeg begyndt at tage kreatin til træningen, hvilket gjorde at min nedsatte vægt kom igen og gav anledning til depresion hvis jeg ikke lige huskede på at det nok var kreatinens skyld... Nå ligemeget...

Jeg træner selvfølgelig stadig og vil nok igang med HST inden længe... (skal bare lige have drejet hullerne i mine vægtskiver 2 mm større, så de passer på min nye CurlStang)...

Jeg ville lige vide om jeg får nok af alt muligt?

Morgen - Kelloggs produkter

Middag - youghurt, matilde eller noget fra Føtex

Eftermiddag - rugbrød/franskbrød med familien

Aften - hvad mor har lavet (tit noget ris eller pasta)

Før træning - 1/4 liter matilde med 5 g kreatin

masser af vand til træning

Efter træning - 1/4 liter matilde med 5 g kreatin

Sen aften - nogen gange franskbrød med familien igen...

De kloge siger at man begynder at tære på musklerne, hvis man ikke for fornuftig kost, men "problemet" er at jeg vokser ganske udenmærket hva musklerne angår...

Men jeg synes stadig at mit kostprogram ser noget mindre fornuftigt ud end de andre BB'ers...

Eller hva?

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste for opbygning af muskler er protein, og her ville din kostplan sikkert være i orden, hvis ikke du vægttrænede. Men det gør du jo, og så holder kostplanen ikke længere.

Konkrete kommentarer:

1. Hvor er din frokost mellem morgenmad og middagsmad?

2. Yoghurt som middagsmad er for lidt. Spis et par stykker rugbrød med torskerogn, makrel i tomat e. lign.

3. Spis rugbrød om eftermiddagen i stedet for franskbrød.

4. Aftensmad er sikkert god nok. Men husk at spise kød eller fisk sammen med ris og pasta.

5. Nu ved jeg ikke hvor stor du er, men sammenlagt en halv liter cacaomælk i forbindelse med træning lyder ikke af ret meget. Sæt det op til en hel liter.

6. Drik en masse mælk i løbet af dagen. Skummetmælk indeholder ligeså meget protein som letmælk, men stort set ingen fedt.

7. Sidste råd er at droppe kreatinen og erstatte den med et proteinpulver. Så længe du ikke giver din krop det grundstof den skal bygge muskler af, så spilder du pengene på "ekstraudstyr" som kreatin.

For en god ordens skyld skal jeg lige pointere, at jeg ikke er hverken diætist eller kostekspert, så ovenstående er bare mine personlige kommentarer. Ikke ekspertråd.

Link to comment
Share on other sites

Alt det der med kost virker bare som en jungle... Jeg synes det er for sindssygt at vade rundt og hele tiden tænke på hva klokken er og spise en vist mængde hver gang - hverken mere eller mindre...

Kan man ikke bare spise som man har lyst til og bare lige tænke lidt over hvad man spiser? Eller er det direkte at ødelægge sig selv?

Problemet er lidt at min familie ikke lige synes om pasta, fisk og oksekød hver dag i fedtfattige blandinger... Desuden er der ikke en bestemt "spisetid", da deres interesser er heste... Så maden kan blive serveret alt imellem 16.30 og 21.00 - what am I going to do - rent a department?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er for sindssygt at vade rundt og hele tiden tænke på hva klokken er og spise en vist mængde hver gang

Det kommer helt af sig selv, når din krop vænner sig til det. Jeg bliver automatisk sulten omkring 3 timer efter jeg sidst spiste, så det bliver hurtig en rutine at få mad indenbords hele tiden. Det bliver også rutine at få den rette mængde grøntsager osv. indebords. Og justering af kalorie indtaget synes jeg også man får en god "fornemmelse" for uden at regne præcis antal etc. ud

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er lidt kvik og går op i din træning, så laver du sgu da bare selv din aftensmad. Det gjorde jeg da jeg boede hjemme :)

Hvis jeg var dig ville jeg ikke være så fokuseret på hva vægten siger. Få målt din fedtprocent, 1 gang om md. For det er jo ikke "fedt" hvis det er muskler man taber, men cool hvis det nu er muskler du tager på af. Derfor kan ens vægt godt svinge meget, når man styketræner.

Link to comment
Share on other sites

Nu vi snakker kost, så læste jeg lige dette her fra Nomedica..

I modsætning til hvad de fleste tror, vil det også sige, at

fødevarer som pasta, brød o.l. IKKE bør indtages i ret store

mængder. I nogle tilfælde endog helt undgås! Koncentrationen

af næringsstoffer i forhold til kalorier er generelt for lav i pasta,

brød, kartofler o.l. til, at der er plads til alt for store mængder

af den type mad i en ideel kost.

og dette her:
Det er samtidig vigtigt, at kosten kun indeholder minimale

mængder animalske fødevarer - som kød, fjerkræ, æg og

mejeriprodukter. Fisk er en undtagelse.

Hvilket jo ikke er godt for os der træner, da det er her vi får støreste delen af vores animalske-protein :o

Her er iøvrigt lige en ny hjemmeside som omhander kost..:

http://www.altomkost.dk/forside.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share