Fjerne fedt på siden.


Los-Alex
 Share

Recommended Posts

Kan det have betydning for min højde at jeg ikk spiser morgenmad og frokost. ??

Ja, man kan jo godt have svært ved at tro det, men for lidt mad KAN faktisk betyde at man ikke taber vægt. Fordi stofskiftet indstiller sig på "hungersnød" = intet forbrug. Så tyk noget rugbrød, æbler, gulerødder, bananer og drik (evt. fedtfattig) mælk i løbet af dagen og kør noget kød ned til aftensmaden, så holder du stofskiftet igang. Det giver dig iøvrigt også nogle vitaminer, proteiner og energi til at dyrke motion - for det kan du bare ikke klare når du ikke spiser noget - og din hjerne bliver også sådan lidt underlig grødagtig, når du ikke spiser... og det bliver du altså heller ikke klogere af hvilket vel også betyder lidt :cool:

Og.... jeg bliver jo nødt til at sige det til dig.... din vægt (isoleret set) er ganske perfekt til din alder. Du vil nok gerne have at den ser anderledes ud, men jeg må tilslutte mig resten af koret og sige at det handler om at være fysisk aktiv og få nogle ordentlige muskler. Sådan nogle vejer et par tons :tongue: så du kan forvente at din vægt stiger betragteligt i takt med at du får en flottere krop. Mit bedste råd? Smid vægten ad h...... til og køb et par håndvægte i stedet :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja, man kan jo godt have svært ved at tro det, men for lidt mad KAN faktisk betyde at man ikke taber vægt. Fordi stofskiftet indstiller sig på "hungersnød" = intet forbrug. Så tyk noget rugbrød, æbler, gulerødder, bananer og drik (evt. fedtfattig) mælk i løbet af dagen og kør noget kød ned til aftensmaden, så holder du stofskiftet igang. Det giver dig iøvrigt også nogle vitaminer, proteiner og energi til at dyrke motion - for det kan du bare ikke klare når du ikke spiser noget - og din hjerne bliver også sådan lidt underlig grødagtig, når du ikke spiser... og det bliver du altså heller ikke klogere af hvilket vel også betyder lidt :cool:

Og.... jeg bliver jo nødt til at sige det til dig.... din vægt (isoleret set) er ganske perfekt til din alder. Du vil nok gerne have at den ser anderledes ud, men jeg må tilslutte mig resten af koret og sige at det handler om at være fysisk aktiv og få nogle ordentlige muskler. Sådan nogle vejer et par tons :tongue: så du kan forvente at din vægt stiger betragteligt i takt med at du får en flottere krop. Mit bedste råd? Smid vægten ad h...... til og køb et par håndvægte i stedet :superman:

Tak for svaret, men faktisk så synes eg at jeg har pænt store muskler brystmuskler og noget men fedtet på siden ser ulækkert ud. ´synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hej Alex.

Egentlig ville jeg ikke blande mig, var bare herinde for at finde lidt gode fif. Men du er lidt ude på et skråplan. Din vægt ligger i underkanten - jeg har en lillebror på din alder, og han vejer lige omkring 10kg mere end dig, og det er ikke ligefrem muskelmasse han har mest af... Og han er pæn og slank.

Når man kommer i (præ)puberteten er det normalt at der sætter sig lidt ekstra på sidebenene. Og lige så normalt er det, at man pludselig vokser 10-20 cm på et par år, og fedtet så forsvinder helt af sig selv igen. Jeg er vokset op med 6 søskende, og det er sket for os ALLE ind til videre - UDEN undtagelse!

Det fedt du siger, at du har på siderne, er det man kalder hvalpefedt. Ligesom bumser får nogen det - andre gør ikke. Men du er på et stadie i dit liv hvor det er virkelig, virkelig vigtigt, at du lader din krop udvikle sig. Din krop skal have energi til at vokse, og din hjerne skal have energi til at følge med i skolen.

Det lyder som om du HAR fattet, at du ikke skal leve at chips, cola og weekend-druk, og at du har tjek på det med, at man skal dyrke motion for at styrke og vedlige¨holde sin krop. Jeg er til gengæld ked af, at du ikke har fattet, at det er et dårligt spisemønster du er inde i. Du skal ikke tænke på kalorieunderskud, for som sagt er din krop i gang med en udviklingsproces der kræver energi. Grunden til at jeg bekymrer mig er, at jeg udviklede spiseforstyrrelse da jeg var 12 år gammel fordi jeg gerne ville af med min topmave... Og nu sidder jeg her 10 år efter og vil stadig gerne af med min topmave. Jeg kunne med andre ord have droppet 10 års rendyrket tortur ved at have talt med nogle professionelle om mit "problem" :-)

Det jeg prøver at siger er bare, at fokuser på at dyrke motion fordi du synes det er rart at bruge kroppen og blive stærk - ikke fordi du skal brænde kalorier af. Det er en forkert indgangsvinkel. Det er ikke let at være tålmodig som teenager, men du må altså stole på, at din krop (hvis ikke du når at spolere den for meget med slankekure) helt naturligt ændrer sig til det bedre.

OG sidst men ikke mindst.. Som én tidligere har sagt her: smid den forbandede vægt ud. Det mest ligegyldige tal i verden er ens vægt. Jeg har ikke vejet mig i 5 år, og det er jeg altså ikke blevet fed af....

Jeg håber du forstår mit budskab. Held og lykke med træningen, og få nu noget at spise....

PS: hvor er dine forældre henne i det her? De kan hjælpe og vejlede dig... Og hvis problemet i virkeligheden ikke er din vægt, men dit selvværd, så burde du især bede dem om hjælp. Prøv at tænke det igennem...

Link to comment
Share on other sites

Det jeg prøver at siger er bare, at fokuser på at dyrke motion fordi du synes det er rart at bruge kroppen og blive stærk - ikke fordi du skal brænde kalorier af. Det er en forkert indgangsvinkel. Det er ikke let at være tålmodig som teenager, men du må altså stole på, at din krop (hvis ikke du når at spolere den for meget med slankekure) helt naturligt ændrer sig til det bedre.

OG sidst men ikke mindst.. Som én tidligere har sagt her: smid den forbandede vægt ud. Det mest ligegyldige tal i verden er ens vægt. Jeg har ikke vejet mig i 5 år, og det er jeg altså ikke blevet fed af....

Jeg håber du forstår mit budskab. Held og lykke med træningen, og få nu noget at spise....

Fornuftigt... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke vokse hvis man ikke spiser, hverken den ene eller den anden vej. Lyt i stedet til hvad de kære mennesker skriver, specielt EssE:

Hvis du gerne vil imponere the ladies skal du finde en sport hvor man bruger overkroppen meget (Redskabsgymnastik, svømning, styrketræning, roning osv.)

Stod jeg og skulle vælge, ville jeg sige gym, men alle fire er gode.

Og det er ikke noget som kommer over 1 måned eller to, og det er hårdt arbejde, så jeg håber du er stædig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share