Uro i det ene ben


johns
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har en ubehagelig uro i venstre ben.

Det er især om natten. Det begynder efter, at jeg har sovet et stykke tid, hvorved jeg vågner. Det føles som en svækkelse ned igennem benet. Føles lidt som det kildrer.

Uroen er koncentret i ballen og i siden af overlåret. Altså inde i benet.

Det får mig til at komme hurtigt ud af sengen. Så snart jeg er oppe, er det bedre. Når jeg har siddet et stykke tid på en stol, forsvinder uroen.

(Sover en halv eller hel time for det meste, og så kan jeg ikke være i sengen længere. Efter at have siddet ca. halv time er det bedre, og jeg går i seng igen og sover. Om morgenen lidt bedre, så jeg undertiden kan sove over 2 timer i stræk)

Det er der efterhånden også lidt om dagen.)

Sidste år blev jeg behandlet for iskias nerve i klemme hos fysioteraperut. Nogen tid efter, jeg var blevet rask kom denne uro, som dog gik over igen efter nogen tid. Nogle strækøvelser med benet hjalp dengang. Har ingen virkning længere.

Har stået på siden i foråret og bliver værre og værre.

Hvad kan det være, og hvad gør jeg ved det? Er det et velkendt fænomen? Vil det være godt at få skannet hoften eller ryggen. – Fysioterapeuten antydede, at det måske ville være godt med en scanning.

Der er ved scanning konstateret en mindre diskusprolaps forneden i ryggen.

Tak om nogen kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Johns

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har en ubehagelig uro i venstre ben.

Det er især om natten. Det begynder efter, at jeg har sovet et stykke tid, hvorved jeg vågner. Det føles som en svækkelse ned igennem benet. Føles lidt som det kildrer.

Uroen er koncentret i ballen og i siden af overlåret. Altså inde i benet.

Det får mig til at komme hurtigt ud af sengen. Så snart jeg er oppe, er det bedre. Når jeg har siddet et stykke tid på en stol, forsvinder uroen.

(Sover en halv eller hel time for det meste, og så kan jeg ikke være i sengen længere. Efter at have siddet ca. halv time er det bedre, og jeg går i seng igen og sover. Om morgenen lidt bedre, så jeg undertiden kan sove over 2 timer i stræk)

Det er der efterhånden også lidt om dagen.)

Sidste år blev jeg behandlet for iskias nerve i klemme hos fysioteraperut. Nogen tid efter, jeg var blevet rask kom denne uro, som dog gik over igen efter nogen tid. Nogle strækøvelser med benet hjalp dengang. Har ingen virkning længere.

Har stået på siden i foråret og bliver værre og værre.

Hvad kan det være, og hvad gør jeg ved det? Er det et velkendt fænomen? Vil det være godt at få skannet hoften eller ryggen. – Fysioterapeuten antydede, at det måske ville være godt med en scanning.

Der er ved scanning konstateret en mindre diskusprolaps forneden i ryggen.

Tak om nogen kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Johns

Jeg syntes du bør søge fys med det der. Det lyder lidt som følelsen når blodtilførslen til et ben eller en arm afklemmes i noget tid, og ekstremiteten "falder i søvn". Eller måske snarere følelsen når den vågner igen. Det er jo en meget normal ting, men hvis du får det så tit og det generer dig så meget, må der være noget der ikke er helt i orden med din n. ischiadicus (som jeg går ud fra du mener).

Edited by happyjazz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak for jeres kommentar til mit indlæg om uro i det ene ben!!

Der er tilsyneladende mange danskere, som lider derunder.

Jeg får nu medicinen "Sifrol" 0,09 mg (egentligt medicin imod Parkinsons syge). - Uroen er med et slag forsvundet, og jeg har ikke brug for at opholde mig oppe om natten. Det er jeg Gud taknemmelig for.

Med venlig hilsen

Johns

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share