MO beregning af v-max


axiom
 Share

Recommended Posts

Vmax-træning - cykel.

Hvilken udregning er det MO bruger for at omregne maksimal iltoptagelse til V-max.

Jeg har set på kildeteksten og vil gerne viden om beregningen.

Math.round((Maxvo2*21/60*0.23/5)* Math.pow(10,0))/Math.pow(10,0)*5.

Har en fejl da der både ganges og divideres med math.pow(10,0) eller er det bare fordi MO ikke kender almindelige regneregler, og hvad de enkelt tal repræsentere (21, 60, 0.23 5, 5)

Mvh

Kim Skærlund

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Math.round((Maxvo2*21/60*0.23/5)* Math.pow(10,0))/Math.pow(10,0)*5.

Tja det er lang tid siden jeg har rodet med javascript, javascriptet holder fint nok menmen matematisk sååå

(Maksimaliltoptagelse*21/60*0.23/5*10^1)/10^0*5 //koden når man ser borte fra math.round

Og så forvirres man endnu mere da pow(10,0) giver 1 da 10^0 er lig 1 :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager det ganske alvorligt at der ikke må være fejl i vores formler, og hvis man vil påstå at der er det, bør man dels have tjekket det grundigt og dels gøre det uden upassende formuleringer som nedenstående:

... eller er det bare fordi MO ikke kender almindelige regneregler, og hvad de enkelt tal repræsentere (21, 60, 0.23 5, 5)

1. Der er IKKE nogen fejl i formlen.

2. Er koden optimeret?

Math.round() har højere prioritet end * hvorved at der ikke blot bliver ganget og divideret med Math.pow() - kan I se det?

Alt det round og pow er jo for at opnå den ønskede afrunding. Der er muligvis en smartere måde at gøre det på, men fejl - nej!

Link to comment
Share on other sites

Ahhrhgg jeg skrev et indlæg for 3 timer siden men det er åbenbart ikke kommet frem så jeg skriver det igen ;)

Det dårlige ved din udrengning er Math.pow(10,0); der giver en fordi 10^0 er lig en og når du deler og ganger med det ændrer resultatet sig jo ikke særligt meget ;)

Math.round((Maxvo2*21/60*0.23/5)* Math.pow(10,0))/Math.pow(10,0)*5

denne lange smøre kan forkortes

Math.round(Maxvo2*0.0805/5)*5;

Så bliver den også afrundet

Jeg har testet den.

Så den gode gamle eksperten.dk Javascript haj/nørd kan endnu.

Link to comment
Share on other sites

Og endnu værre: mit indlæg forsvandt også. (Se "Teknisk og praktisk").

Kort fortalt: math.pow() tingen er nødvendig når der skal laves afrunding af decimaltal. Da jeg genbruger diverse formelstrukturer angav jeg blot math.pow(0) til denne heltalsafrunding, for at formlen nemt senere kan ændres til en anden afrunding - evt. i en anden sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Så må brugerne bare købe nogle større computere. Jeg gider alligevel ikke have brugere med små computere.

:zcyclon:

Er der mon ikke mulighed for også at udelukke rødhårede... De kommer med nogen fuldstændig ligegyldige indlæg engang imellem? :devil:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Morten Z

Nu vi er ved det kan jeg så ikke få at vide hvordan jeg udregner resultatet fra en to-punkts test på lommeregner? Som du nok ved er vi jo begyndt at bruge testen i forsvaret under navnet ergometertest som en del af den årlige fysiske test for personel.

Og da vi ikke altid har mulighed for at komme på MOL for at taste resultaterne ind vil det være rart at have en formel vi kan bruge. :confused2:

Tolle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share