Rygproblemer


Hessel
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med en overbelastning af ryggen har jeg oplevet store smerter i ryggen. (primært cykling) Ryggen er stiv og "irriteret." Jeg har været til kiropraktor 3 gange i denne uge for at få løsnet op og jeg har også fået nogle få øvelser der kan gøre ryggen mere flexibel. Jeg kunne imidlertidigt godt bruge et mere omfattende træningsprogram for at styrke og smidiggøre ryggen så jeg kan fortsætte med træningen. Nogle idéer og foreslag?

Jeg har holdt mig i ro i denne uge og været hjemme, hvor jeg har været tvunget til enten at ligge helt ned eller stå op for at undgå smerterne. Det går, her sidst på ugen, bedre.

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med en overbelastning af ryggen har jeg oplevet store smerter i ryggen. (primært cykling) Ryggen er stiv og "irriteret." Jeg har været til kiropraktor 3 gange i denne uge for at få løsnet op og jeg har også fået nogle få øvelser der kan gøre ryggen mere flexibel. Jeg kunne imidlertidigt godt bruge et mere omfattende træningsprogram for at styrke og smidiggøre ryggen så jeg kan fortsætte med træningen. Nogle idéer og foreslag?

Jeg har holdt mig i ro i denne uge og været hjemme, hvor jeg har været tvunget til enten at ligge helt ned eller stå op for at undgå smerterne. Det går, her sidst på ugen, bedre.

Hej Hessel

Det var kedeligt

Jeg har selv ind imellem problemer med lænden. Det jeg gør er, at undgå at træne 2 dage i træk. Jeg træner heller ikke øvelser hvor jeg direkte belaster lænden. F.eks er dødløft, bent-over row og hyperextensions ikke en del af mit program. Jeg tilstræber at køre siddende træk-øvelser i en maskine hvor man støtter imod brystet således at man ikke skal holde igen med lænden. Øvelser hvor jeg skal håndtere håndvægte træner jeg skiftende. F.eks skifter jeg imellem bænkpres med stang og bænkpres med håndvægte.

Jeg træner de stabiliserende muskler i lænden og maven så jeg til dels undgår at gøre skaden værre.

Lyt til din ryg, det er det bedste.

Held og lykke med træningen :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share