Vægttab gået i stå mangler 10 kg, hjæælp


dutsi
 Share

Recommended Posts

hejsa

jeg skriver fordi jeg bare ikke kan presse vægten længere ned, på tidspunktet vejer jeg 62,5 kg og mit mål er 52,5 kg da jeg ikke er højere end 167 cm, jeg har prøvet at leve af overvejende frugt og grøntsager, så tabte jeg 5 kg, men nu står det helt stille og det har det gjort i en måned. Jeg har været på fedtkur for at få gang i fedtforbrændingen igen, men stadig står det stille..

er der nogen der ved hvad man bedst kan gøre for at få gang i vægttabet igen og hvordan energifordelingen skal være? jeg har lavet min kost om så fordelingen er 30% protein, 20% fedt og 50% kulhydrat.

Hvor meget motion er nødvendigt om ugen og hvordan skal fordelingen være, styrketræning og konditionstræning?

ligenu kører jeg med kaloriesvingning så jeg ik spiser lige meget hver dag men der sker bare intet, håber der er nogen her som kan hjælpe mig, for jeg har stadig et godt stykke vej...

mvh dutsi...

Link to comment
Share on other sites

fedtkur er hvor man lærer kroppen at brænde fedt af igen og får gang i forbrændingen hvis man for længe har spist enten for lidt eller for fedtfattigt:)

Det lyder som en omgang indbildt vrøvl!

Hvad spiser man på sådan en "fedtkur"? Har en mistanke om at den ikke ligefrem biddrager positivt til dit ønske om vægttab(!).

EDIT: I øvrigt er grunden til at du ikke taber dig, at du spiser for meget fx. fordi du har en kost bestående af mange energirige og næringsfattige (her mener jeg fødevarer der ikke mætter ret længe ift. deres kalorieindhold) fødevarer...

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Det er svært, at sige hvor meget motion der skal til om ugen. Der skal så meget til, så du ser resultater.

Du kunne evt. kombinere styrketræning og cardio, i from af nogle complexes. ( Det er kun fantasien der sætter grænser.) Krudret med nogle tabata-sprints, på cykel eller bare løb.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

først vil jeg lige sige at fedtkuren var en jeg fik af en fitnessinstruktør, så spiser man en forfærdelig masse fedt i en uge, 125 g fedt daglig, kun 60 g kulhydrat og resten protein og energimængden er 8000 kJ

Jeg har læst en masse nu om hvorfor det er godt at kombinere styrketræning og konditionstræning. Jeg har ikke tid til at begynde i et træningscenter, men kunne måske kombinere ½ times styrketræning med ½ times konditionstræning på hjemmeniveau (har nogle bøger om pilates og har en romaskine, løbesko og cykel)

og herudover har jeg forsøgt igen at lave om i kostplanen, den er fortsat med svingninger i kalorieindholdet fra dag til dag, men jeg har fået fedt og proteinmængden op som jeg har læst mig frem til skulle være godt, jeg har fået kaloriefordelingen til 35% protein, 25 % fedt og resten kulhydrat.

så er spørgsmålet bare hvor mange gange ugentligt jeg skal træne min ½ times øvelser og ½ times konditionstræning?!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

først vil jeg lige sige at fedtkuren var en jeg fik af en fitnessinstruktør, så spiser man en forfærdelig masse fedt i en uge, 125 g fedt daglig, kun 60 g kulhydrat og resten protein og energimængden er 8000 kJ

Jeg har læst en masse nu om hvorfor det er godt at kombinere styrketræning og konditionstræning. Jeg har ikke tid til at begynde i et træningscenter, men kunne måske kombinere ½ times styrketræning med ½ times konditionstræning på hjemmeniveau (har nogle bøger om pilates og har en romaskine, løbesko og cykel)

og herudover har jeg forsøgt igen at lave om i kostplanen, den er fortsat med svingninger i kalorieindholdet fra dag til dag, men jeg har fået fedt og proteinmængden op som jeg har læst mig frem til skulle være godt, jeg har fået kaloriefordelingen til 35% protein, 25 % fedt og resten kulhydrat.

så er spørgsmålet bare hvor mange gange ugentligt jeg skal træne min ½ times øvelser og ½ times konditionstræning?!

Bare fordi en fitnessinstruktør har givet dig det, behøves det skam ikke, at være sandheden. Mange sprang også på ketogene diæter - anbefalet af "kosteksperter"

Skrot Pilates. I mine øjne er det mere velvære end det når dig frem til målet.

En halv times øvelser og en halv times konditræning? Jamen, et kommer jo igen an på hvilke øvelser, hvilken intensitet, hvilket tempo etc. De øvelser de fleste laver på stuegulvet derhjemme er ikke at råbe hurra for.

Hvis du har tid en halv time 3 gange om ugen er det jeg foreslog før fremragende. Og så er det altså bedst med belastning af en art. Du kan evt. købe din egen stang til hjemmet og lave complexes med den. Og så lave noget tabata inspireret cardio.

Op på hesten.

Link to comment
Share on other sites

Højde 167 - vægt 52 kg = BMI 18,65...

Tangerer undervægt... har du tænkt over det? Lige nu har du en BMI på lige godt 22, hvilket er et helt fint niveau. Hvis du dyrker meget sport og har masser af muskler, så skal du være opmærksom på at de vejer en del mere end fedt, og så kan du godt få rigtigt svært ved at komme så langt ned i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Mere motion, mindre mad.

LR har fat i en vigtig pointe. 52kg til 167cm er lige niveauet over skin og ben.

Sikke noget vrøvl. Har du noget belæg for det? Så du mener måske også, at en BMI på 30 er lig med dødelig overvægtig? Du vil *aldrig* kunne vurdere hvorvidt en person er under- eller overvægtig udfra BMI'en alene, med mindre vi snakker om ekstremer - fx en bmi på 13-14 stykker. Og så lige for at slå det fast - en BMI på 18-19 stykker er helt, helt normalt og generelt på ingen måde faretruende for piger/unge damer.

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget vrøvl. Har du noget belæg for det? Så du mener måske også, at en BMI på 30 er lig med dødelig overvægtig? Du vil *aldrig* kunne vurdere hvorvidt en person er under- eller overvægtig udfra BMI'en alene, med mindre vi snakker om ekstremer - fx en bmi på 13-14 stykker. Og så lige for at slå det fast - en BMI på 18-19 stykker er helt, helt normalt og generelt på ingen måde faretruende for piger/unge damer.

WHO definerer bmi 18,5 og ned som undervægt, hvorfor 18,65 er niveauet over og ergo er det ifølge WHO niveauet over skind og ben ;-) Men måske skulle jeg have brugt et mere moderat sprog. Iøvrigt er det vist også deromkring modehusene skiller, for ikke at propovere et anorektisk udseende.

Du har ganske ret i at man er nød til at tage højde for personens bygning og fordeling af fedt, muskelmasse og resten, og derfor er bmi ikke en entydig størrelse. Så det er under forudsætning af at man er normal af bygning.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

WHO definerer bmi 18,5 og ned som undervægt, hvorfor 18,65 er niveauet over og ergo er det ifølge WHO niveauet over skind og ben ;-) Men måske skulle jeg have brugt et mere moderat sprog. Iøvrigt er det vist også deromkring modehusene skiller, for ikke at propovere et anorektisk udseende.

Du har ganske ret i at man er nød til at tage højde for personens bygning og fordeling af fedt, muskelmasse og resten, og derfor er bmi ikke en entydig størrelse. Så det er under forudsætning af at man er normal af bygning.

WHO's definition er ekstremt løs, da den skal dække 6 milliarder mennesker. Derfor vil du aldrig kunne bruge den til at sige, om en enkel person er under- eller overvægtig. De kan meget nemt være undervægtige i forhold til WHO's definition, men det betyder ikke, at de er undervægtige i forhold til deres optimalvægt/i sundhedsmæssigt forstand, pga. *ekstremt* store individuelle forskelle.

Der er i øvrigt også enorme forskelle på hvordan folk er bygget mht. knoglestruktren. Fx vejer folk med smalle hofteben og 'ribcage' (hvad de så end hedder på dansk) betydeligt mindre end folk, der er 'brede'. Amerikanerne taler jo også meget om tykkelsen af knogler. Jeg ved ikke helt hvor meget der er i det, men bare en forskel på 1-2 kg. er nok til at rykke et helt BMI-point, så der skal ikke ret meget til.

Mht. modehusene. Det er simpelthen et mediestunt. Det startede med den ubetydelige modeuge i Madrid, som oplevede så lave besøgstal, at de blev nødt til at gøre noget. Det blev så til, at man indførte en nedre BMI-grænse. Dermed fik de en masse billig og nødvendig publicity. Det har tvunget resten af industrien til delvis at følge trop, for at undgå den værste kritik. Heldigvis har man her været meget fornuftige. I stedet for at bestemme den enkeltes 'sunhed' udfra et mål, som er skabt til statistiske undersøgelser, så har man lavet et individuelt lægecheck af hver model. Således kan man meget mere effektivt sortere dem, der er syge, fra.

:)

Edited by Aesthetic
Link to comment
Share on other sites

Man kan diskutere om jeg skulle have anvendt et forbehold i min udtalelse længere oppe, og man kan diskutere om jeg skulle have brugt et mindre kraftigt slang. Det var en generel bemærkning, som jeg åbenbart har opbakning fra WHO til at komme med. Jeg citerer lige mig selv:

Du har ganske ret i at man er nød til at tage højde for personens bygning og fordeling af fedt, muskelmasse og resten, og derfor er bmi ikke en entydig størrelse. Så det er under forudsætning af at man er normal af bygning.

Min pointe var at pointere at man skal passe på ikke at gå for langt i jagten på fedtet.

Ribcage = brystkasse

Link to comment
Share on other sites

Man kan diskutere om jeg skulle have anvendt et forbehold i min udtalelse længere oppe, og man kan diskutere om jeg skulle have brugt et mindre kraftigt slang. Det var en generel bemærkning, som jeg åbenbart har opbakning fra WHO til at komme med. Jeg citerer lige mig selv:

Min pointe var at pointere at man skal passe på ikke at gå for langt i jagten på fedtet.

Ribcage = brystkasse

Så tror jeg, at vi er enige, alt i alt. :)

Og ja, brystkasse var det ord jeg ledte efter. :)

Link to comment
Share on other sites

jeg ved godt det med at bmien ville være lidt i underkanten der, men nu har jeg før vejet 58 kg og der var jeg ikke slank nok endnu hvor jeg bare følte mig tilfreds, så lige lidt længere ned, for jeg har også prøvet at være rimelig muskeløs ved den vægt jeg har nu, der synes jeg stadig jeg var for stor ii det og det er slet ikke hen af anoretisk, for jeg synes ikke det er pænt når man er for tynd, jeg kan godt li lidt former, bare lidt mindre former måske så:)

men takker for hjælpen, jeg arbejder som sagt på sagen i ro mag, er jo ik ved at dø ved synet af mig selv, men vil stadig gerne ha der sker lidt hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Prøv at undgå kulhydrater (ris, pasta, kartofler mm.). Sørg for at drikke min. 2 liter vand om dagen. 5-6 gang frugt, heraf min. 1 x citrus, da det sparker til forbrændningen. Det samme gør krydderier. Spis så vidt muligt 300 g. grøntsgaer til såvel middag som aften. Spis ikke for store potioner mad. Prøv med maks. 3 gange kød om ugen og 2-3 gange fjerkræ. Spis gerne fisk til frokost eller aftensmad. 4-5 gange om ugen. Sørg for at spise 3-4 æg om ugen. Gode proteiner. Sørg for at spise varieret. Undgå for mange mælkeprodukter, ost mm. 30 g brød til morgen, 60 til middag og 30 til aften, hvis man er mand og 30 morgen/30 middag, hvis man er kvinde. Groft brød. Undgå franskbrød og andre former for hvidt brød. Undgå spiritus, vin og øl samt sodavand. Sidstnævnte kan man dog drikke ½ liter af om dagen udover de min. 2 l. Man bør ikke overdrives. Det program virkede for mig uden tab af energi. Tabte 35 kg på et lille halvt års tid. Det må ikke blive for surt, men kræver alligevel lidt stædighed og at man er standhaftig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil lige sige tak for alle de gode råd der er kommet i denne tråd, jeg er kommet ned på 61 kg nu, så der er jo sket lidt igen:)

Jeg har lige fået målt min fedtprocent og den beviser da at man ikke bare skal tage efter bmien for den var på 28,4 % :cry:

og det var jo knap så godt... så fedtprocenten vil jeg hvert fald gerne have ned mellem 18 og 24!

Men da jeg synes det blev for meget tid der skulle gå med både styrketræning og konditionstræning i træk, har jeg inddelt min træning således nu pr uge:

1xløbetur 45 min

1xøvelser med bold for hele kroppen 30 min

1xromaskine 45 min

1xpilates underkrop 30 min

1xpoweryoga 45 min

1xpilates overkrop 30 min evt. plus 20 min roning

En afslapningsdag

Så når jeg vidst op på den anbefalede 3-4 timer ugentligt uden det er for kedeligt og jeg kører surt i det, ja og hvis det ikke virker i længden må jeg bide i det sure æble og sætte mere træning ind!

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig!

Nu har jeg læst dine indlæg igennem. Du vil tabe dig og det kræver man bevæger sig ud af "behagelighedszonen". At man kun skal træne 3x30-60 min. om ugen skal betragtes som et MINIMUM (for at holde sig sund). Skal man reducerer sin vægt kræver det endnu mere, specielt fordi kroppen er så god til at holde på de depoter den først har opbygget.

Jeg vil anbefale dig at motionere 5-6x om ugen(30-90min.) Hvor du før pulsen op og ligge mellem 70-20 pulsslag under din maxpuls. Dvs. at du fx 2x om ugen har træning hvor pulsen ligger 30-20 slag under max og 3x om ugen 70-30 slag under max. Træningen skal IKKE være pilates, yoga eller andre former for timer hvor man ikke træner pulstræning. Disse timer hører under kategorien af timer man kan lave når man har tid i overskud efter konditionstræning!

Jeg vil anbefale dig at du træninger styrketræning (15-30min. TUNG styrketræning (og nej du bliver ikke bodybuilder så bare gå til den!)) før konditionstræning.

Eks.

Dag 1)

Brystøvelse(maskine) - 2x6-10 gentagelser (Du skal være MAX-presset ved 7-8) + Skulder(maskine) - 2x6-10 + Triceps(maskine) - 2x6-10gentagelser. Derefter konditionstræning af en varighed af 30-90 min.

Dag 2)

Ryg + biceps.

Dag 3)

Ben + Mave

Du kan på den måde faktisk træne hver muskelgruppe igennem 2 gange på en uge. Husk at varme op. Programmet kan køres i en 6-8 ugers periode derefter skal det justeres om så det passer til den form du er i på det tidspunkt. Variation og en REALISTISKE målsætning er nøgleorderne.

Man kan sagtens tabe sig af at spise normalt (her tænker jeg på, at man ikke skal på alle mulige diæter og kurer men bare spise normalt = frugt, grønt, kød, fisk, kyllinge, kartofler, osv).

Sidst men ikke mindst (VIGTIGT) du bliver nød til at lære dig selv at kende, lad vær med at tror på alt hvad du hører (fedtkur (Atkins)) Lån bøger læs og forhold dig realistisk til din krop. Læg vægten, BMI, målebånd, slanketabeller, kcaltabeller og des lignende i glemmeboksen et stykke tid (6-8 uger). Man skal træne fordi man kan lide (altså noge man synes er sjovt). Det skaber motivation. Motivationen skaber vedholdenhed og vedholdenhed skaber resultater.

der er for mange i fitnessbranchen der starter op og skal slæbe sig over i centeret. Brug tid på at find noget som er sjovt og som man kan udvikle sig i og blive målbart bedre til i stedet for hele tiden at fokusere på vægten. Det er det at man bliver god til noget der fastholder mennesker i deres aktiviteter samt et socialt netværk.

52 kg er for lidt i forhold til din krop og personlighed (Man skal være meget vedholden for at holde den vægt). Det virker som om du vil vise (gennem din kontrol af kroppen) at du har styr på tingene.

Idræt eller fitness skal være leg, udvikling og udfordring.

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Vil udminbart sige løb er valget for dig, eventuelt kombineret med svømning - nu hvor du siger du ikke har tid til motionscenter.... Men det at man går i motionscenter er nu ikke ensbetydende med man skal være der 100 år og en madpakke, man kan godt lave korte visits.... (Eller kan jeg så ikke personligt... ;) )

Hej

Prøv at undgå kulhydrater (ris, pasta, kartofler mm.). Sørg for at drikke min. 2 liter vand om dagen. 5-6 gang frugt, heraf min. 1 x citrus, da det sparker til forbrændningen. Det samme gør krydderier. Spis så vidt muligt 300 g. grøntsgaer til såvel middag som aften. Spis ikke for store potioner mad. Prøv med maks. 3 gange kød om ugen og 2-3 gange fjerkræ. Spis gerne fisk til frokost eller aftensmad. 4-5 gange om ugen. Sørg for at spise 3-4 æg om ugen. Gode proteiner. Sørg for at spise varieret. Undgå for mange mælkeprodukter, ost mm. 30 g brød til morgen, 60 til middag og 30 til aften, hvis man er mand og 30 morgen/30 middag, hvis man er kvinde. Groft brød. Undgå franskbrød og andre former for hvidt brød. Undgå spiritus, vin og øl samt sodavand. Sidstnævnte kan man dog drikke ½ liter af om dagen udover de min. 2 l. Man bør ikke overdrives. Det program virkede for mig uden tab af energi. Tabte 35 kg på et lille halvt års tid. Det må ikke blive for surt, men kræver alligevel lidt stædighed og at man er standhaftig.

Skide god idé!!!

Så har kroppen ikke noget at arbejde med, og du kommer til at lugte af acetone, thumbs up!

... En gang for alle, lad os slå fast at det IKKE HOLDER AT UNDLADE KULYDRATERNE !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mht den omtalte fedtkur, så vil jeg nok ikke gå så vidt at anbefale et så højt fedtindtag. Ikke desto mindre er der en lille gran af sandhed i det. Sørg for at en stor del af de fedstoffer du får er langkædede, umættede fedtsyrer - f.x. fiskeolier. Specielt DHA (docosahexansyre) er en rigtig god sag. For at kroppen skal kunne nedbryde disse skal den lave en stor mængde enzymer (lipaser) specielt til dette formål og en høj lipaseaktivitet vil selvfølgelig også gøre det lettere at forbrænde det fedt der er i fedtdepoterne. Kroppen har også brug for fedt. Fx består alle cellemembraner af fedt og specielt vores hjerne indeholder meget fedt. Nogle typer fedtsyrer kan kroppen selv lave ud fra det kulhydrat og fedt vi indtager, mens andre fedtsyrer kun kan komme udefra. Det gælder så vidt jeg husker specielt de lange som DHA.

Når det så er sagt er der ingen tvivl om at fedtet absolut ikke bør dominere i kosten. Fedt har en dobbelt så høj energitæthed som kulhydrater og proteiner og selvom det giver en hurtigere (og kvalmende) mæthedsfølelse er det ikke sikkert at man ikke kommer til at få for meget af det i forhold til at man rent faktisk skal have et underskud af kalorier for at tabe sig.

Så er der en del debat om hvorvidt kulhydrat eller proteiner skal dominere en slankekost. Energitætheden er stort set den samme, men forholdet mellem kvælstof og kulstof er forskelligt. Både kulhydrat og protein kan af omveje omdannes til fedt hvis det indtages i overskud, omend at det, så vidt jeg kan huske fra min biokemibog, er langt lettere at omdanne kulhydrat end protein. Derimod kan kun proteiner bruges til opbygning af muskelmasse, da dette kræver kvælstof, som der ikke er noget af i kulhydrater. Det er nok på den baggrund at Atkins fik sine ideer.

Som kostpyramiden ser ud i dag skal man tilsyneladende spise mest pasta, ris og kartofler. Med den viden jeg har om evolutionsteori og biokemi, tror jeg det er en misforståelse. Kulhydrater fra pasta, ris og kartofler er en billig og effektiv energikilde, hvilket var godt for 100 år siden da folk var fattige og havde meget fysisk arbejde. Desværre er vores krop ikke rigtigt lavet til den kost. Vores nære slægtninge - chimpanser - spiser hovedsageligt frugt, nødder og kød (ja - de spiser meget gerne kød når de kan fange et dyr). Der er god grund til at tro at vores krop rent evolutionært er blevet indrettet til nogenlunde samme kost og ikke pasta, ris og kartofler. Det er dog ikke hele sandheden.

Fibre er en rigtig god ting at have i kosten. Det fylder godt (giver mæthed), og det tager lang tid for kroppen at nedbryde i forhold til de mere "billige" kulhydrater som sukker og stivelse. Generelt er de jo også gode for fordøjelsen.

Et for højt indhold af protein i forhold til kulhydrat vil give dårlig ånde fordi et af biprodukterne ved nedbrydning af proteiner/aminosyrer er ketonstoffer som kroppen bare vil af med, samt en risiko for problemer med nyrerne, fordi der er et overskud af kvælstof i kosten.

På den baggrund mener jeg faktisk at thunderspike har fat i noget rigtigt mht kostsammensætning. Det er ikke en fuldstændig kulhydratfri kost, men har de rigtige kulhydrater med. Jeg vil dog undlade fuldstændigt at drikke kulhydrater (som sodavand). Det har aldrig været meningen at vi skulle drikke andet end modermælk og vand, så at drikke noget med så højt indhold af sukker er at snyde kroppen fuldstændigt. Ved ikke hvorfor vi mennesker er nået til den konklusion at det er bedre at drikke noget med smag i en alm. postevand... Fejl i vores opdragelse velsagtens. Skal man endelig drikke noget med smag er juice og mælk selvfølgelig bedre, da der er andre stoffer i som kroppen har godt af. Husk blot på at kalorieindholdet i juice stort set er det samme som i sodavand.

Sørg for at få kalk på anden vis, hvis du ikke får mælkeprodukter!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hejsa

ja jeg vil gerne sige tak for alle de gode råd. jeg har fundet en anden løsning, istedet for jeg skal følge et bestemt program, noterer jeg bare hvad jeg spiser, på den måde kan jeg holde øje med energifordeling og hvor meget jeg spiser, samt hvad der skal gøres bedre. Blandt andet fandt jeg ud af jeg fik alt for lidt væske.

men nu er vægten nået til 60,5 kg, så nu sker der lidt igen:)

På de dage hvor jeg er meget sulten sørger jeg for at få mere protein end de dage hvor jeg er knap så sulten hvor jeg istedet spiser mere frugt og grønt men jeg får selvfølgelig godt med protein hver dag. Jeg er begyndt at spise fisk nu og da og så får jeg ofte nødder, så jeg får nogle af de gode fedtstoffer! Det var åbenbart det der skulle til, at jeg ikke var under et fast program, for det brød jeg mig ikke om egentlig, der skal være plads til udskejelser!

jeg vender tilbage når jeg kommer nærmere målet

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om folk lige har svaret på det, men jeg læste kun første del af denne tråd og så fik jeg en tanke:

Hvad er det for noget nonsens din fitnessinstruktør har bildet dig ind? Jeg er virkelig efterhånden blevet overbevist om, at de såkaldte 'fitness-instruktører' er baseret på weekend-kurser og ikke egentlige uddannelser. Der var også en fitnesstræner i mit center som en dag gik rundt og prædikede excentrisk træning som var det dét sidste nye indenfor hypertrofi; altså, ro på folkens, fordi det er med på et kursus, behøver det ikke at være hele sandheden.

Fedtkur? Altså, logikken for mig er, at hvis man indtager for mange kalorier, så omdanner kroppen det til fedt, uanset hvad det er. Proteiner, kulhydrater, fedt -> Triglycerider(animalsk fedt; det var har over hoftebenene ;)).

Ved at du indtager en masse fedt behøver ikke at få kroppen til at forbrænde det. Kroppens primære energiforbrænding er jo kulhydrat i form af glukose og da dit kulhydratindtag jo stadigvæk er der, samt proteinindtag, så går dit fedt(som har dobbelt så mange kalorier end proteiner/kulhydrater) jo bare fluks i flæsket i stedet for at blive "brændt af".

Hvad du brænder af, kommer altså ikke så meget an på hvad du indtager. (Jo, det gør det hvis du primært indtager noget bestemt, men så begynder du at gå på kompromis med dit helbred).

Fedtforbrænding mener jeg sker ved lav intensitet; fx når du sidder her ved computeren og læser dette indlæg, imens den "hurtige energi" kommer ved glukoseforbrænding, når du begynder at kræve noget af dine muskler; fx når du henter en chokoladebar ud fra skabet :p

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om folk lige har svaret på det, men jeg læste kun første del af denne tråd og så fik jeg en tanke:

Hvad er det for noget nonsens din fitnessinstruktør har bildet dig ind? Jeg er virkelig efterhånden blevet overbevist om, at de såkaldte 'fitness-instruktører' er baseret på weekend-kurser og ikke egentlige uddannelser. Der var også en fitnesstræner i mit center som en dag gik rundt og prædikede excentrisk træning som var det dét sidste nye indenfor hypertrofi; altså, ro på folkens, fordi det er med på et kursus, behøver det ikke at være hele sandheden.

Fedtkur? Altså, logikken for mig er, at hvis man indtager for mange kalorier, så omdanner kroppen det til fedt, uanset hvad det er. Proteiner, kulhydrater, fedt -> Triglycerider(animalsk fedt; det var har over hoftebenene ;)).

Ved at du indtager en masse fedt behøver ikke at få kroppen til at forbrænde det. Kroppens primære energiforbrænding er jo kulhydrat i form af glukose og da dit kulhydratindtag jo stadigvæk er der, samt proteinindtag, så går dit fedt(som har dobbelt så mange kalorier end proteiner/kulhydrater) jo bare fluks i flæsket i stedet for at blive "brændt af".

Hvad du brænder af, kommer altså ikke så meget an på hvad du indtager. (Jo, det gør det hvis du primært indtager noget bestemt, men så begynder du at gå på kompromis med dit helbred).

Fedtforbrænding mener jeg sker ved lav intensitet; fx når du sidder her ved computeren og læser dette indlæg, imens den "hurtige energi" kommer ved glukoseforbrænding, når du begynder at kræve noget af dine muskler; fx når du henter en chokoladebar ud fra skabet :p

hahah... jaaa jeg prøver godt nok at spare på slik osv hehe... det går langsomt men der sker da lidt, og folk er begyndt at sige det til mig nu, det er meget dejligt:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share