Koldt træningslokale


Philty
 Share

Recommended Posts

Jeg træner hjemme i en gammel uopvarmet værksteds-garagebygning pt med huller ud i det fri. Det er allerede ved at blive noget koldt. Som sådan har jeg ikke noget imod kulden. Problemet er når jeg kommer til at svede begynder jeg ofte efterfølgende at fryse, da intensiteten går lidt op og ned. Da jeg har løbet meget tidligere har jeg en del svedtransporterende tøj, men det virker ikke i det her tilfælde. Er det uldundertøj der er sagen, som der er en, der foreslår i denne tråd til en storsvedende løber. Sveder. Er der nogen, der har erfaring med det?

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Uld har den gode egenskab, at det stadig varmer/isolerer når det er vådt. Samtidigt virker det faktisk "kølende" i varmt vejr grundet isoleringen. Så uld er et glimrende valg i de fleste træningssituationer - og så lugter det heller ikke :) Vælg merinould, da det er blødest...

Link to comment
Share on other sites

ellers tag ned i en sejler forretning og spørg efter en ny type trøje Musto er begyndt at lave. Det er netop lavet med henblik på at blive koldt og varmt hele tiden. Har rigtig gode erfarringer med det.

Edited by vito
Link to comment
Share on other sites

At finde en hensigtsmæssig påklædning er naturligvis vigtigt, men løser det måske ikke alene

Din situation minder vel lidt om den man har når man er udendørs i længere tid med varierende aktivitetsniveau. Løsningen der plajer at være at tilpasse bekædningen løbende. Eksempelvis vel lige at tage en hue på, når der holdes et kort hvil. Noget i den stil kunne være en løsning for dig. Alternativt kan du se om du kan tilrettelægge dit program så intensiteten er mere jævn - fx uden for lange perioder med meget lav intensitet, så du ikk bliver kold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share