Den bedste pizzasovs?


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Arh Klaus nu må du sgu lige spænde hjelmen... det handler om at være lidt kreativ... tomatpuré ville være en ret god start... hvad du så derefter vil have i er jo lidt op til dine smagsløg... jeg ville nok snitte lidt chili og komme i... man kunne evt også smide lidt pesto (evt lavet fra bunden)... kun fantasien sætter grænser :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Pesto i pizzasovs???

Anyway ville jeg de fleste af gangene bare bruge tomatpure: i forhold til hvor nemt det er smager det helt fint. Men hvis jeg har god tid kan jeg godt finde på at koge min egen sovs baseret på hakkede tomater (fra dåse eller friske), løg, hvidløg, salt, peber og krydderurter efter smag (timian eller rosmarin i de fleste tilfælde). Tomatpure kan så bruges til at runde af med til sidst. Det er ikke sværere end det. Man skal bare huske at koge sovsen ind, så den ikke er for våd. Ellers bliver pizzaen slatten.

Edited by wichmann
Link to comment
Share on other sites

Tomatsovs ala god og nem!

Man tager en dåse tomater i en blender, 1 lille-mellemstort løg, timian, rosmarin, oregano, salt, peber og så en smule mild chilisauce. Blend til løget er blendet ud i det hele og lad det stå mens du laver pizza'en færdig. Det tager 5min at lave og er fint klar til brug.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share