Verdens bedste program


Søren W
 Share

Recommended Posts

Mandag

Squat: 3x5 + 20 rep breathing squats

Hang cleans: 3x5

Bænk: 3x5

Dips: 3x5

JS rows: 3x5

Chins: 3xhvad jeg kan med bw

Laterals: 3x8

Mave: 3x10

Onsdag

Frontsquat: 3x5

Dødløft: 3x5

Pushpress bagpå: 3x5

Low incl. DB pres: 3x5

Tactical chins: 3xhvad jeg kan med bw

Chest supported rows: 3x5

Mave: 3x10

Fredag

Squat: 5 worksets á 3-1 reps i +80% af 1RM området

Hang cleans: 3x5

Bænk: 5 worksets á 3-1 reps i +80% af 1RM området

Dips: 3x15-20 eller hvad jeg kan med bw

JS rows: 3x5

Chins: 3xhvad jeg kan med bw

Laterals: 3x8

Mave: 3x10

Hvad synes eksperterne, breathing squats er "for sjov", jeg vil lige se om de gir' lee' wheelz. Ellers er jeg lidt i tvivl om mine squats, dødløft og cleans rammer skinkestrengene (baglår) nok?

Link to comment
Share on other sites

Squats er OL-style, hang cleans og dødløft ved jeg ikke lige hvordan jeg skal beskrive.

Hvis du er meget quad-domineret kan det godt være at du skal smide noget baglårstræning ind. Fx romænske dødløft.

Hvis ikke så giv den bare gas. Don't think too much!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gerne træne 100 øvelser, men tiden er jo en begrænsende faktor desværre.

Præcis. Det handler om træningsøkonomi.

Der skal selvfølgelig være balance i et program. Rammer du forsiden skal bagsiden også rammes.

Det handler om at spotte hvad, der giver dig mest "bang for your buck", og så ellers bare udføre.

En mulighed er at supersette enkelte øvelser.. Rows med laterals. Bare et eksempel, hvis du vil effektivisere din tid

Link to comment
Share on other sites

Alternativt:

Mandag

Squat: 3x5 + 20 rep breathing squats

Hang cleans: 5x2-5

Bænk: 5x5

JS rows: 5x5

Laterals: 3x8

Mave: 3x10

Onsdag

Frontsquat: 5x5

Dødløft: 5x5

Pushpress bagpå: 3x5

Dips: 3x5

Tactical chins: 3xhvad jeg kan med bw

Mave: 3x10

Fredag

Squat: 5 worksets á 3-1 reps i +80% af 1RM området

Hang cleans: 5x2-5

Bænk: 5 worksets á 3-1 reps i +80% af 1RM området

JS rows: 5x5

Laterals: 3x8

Mave: 3x10

Færre øvelser, flere sæt pr. øvelse. Så kan der naturligvis også tilføjes noget til skinkestrengen.

Link to comment
Share on other sites

Præcis. Det handler om træningsøkonomi.

Der skal selvfølgelig være balance i et program. Rammer du forsiden skal bagsiden også rammes.

Det handler om at spotte hvad, der giver dig mest "bang for your buck", og så ellers bare udføre.

En mulighed er at supersette enkelte øvelser.. Rows med laterals. Bare et eksempel, hvis du vil effektivisere din tid

Jeg er meget obs på bang for buck, og det kan man også se på mit øvelsesvalg. Jeg supersetter en del når jeg kan slippe afsted med det.

Link to comment
Share on other sites

De er skiftet ud med chins, så får jeg store køller OG kæmpe lats :wink:

:cool: For at spare tid kan du også købe et par håndvægte og træne

DB lat og DB biceps hjemme, når du ser tv. Så sparer du tid i centeret.

Det er ingen skade at træne lidt pump ved siden af chins. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis du kører helt i kælderen i squat og/eller hang cleams, så får du rimelig baglår der. Men hvis det var mig ville jeg nok bytte den ene hang cleans ud med romænsk eller måske goodmornings eller blot tilføje sidstnævnte. Men kommer også an på dit mål, for du mister jo noget eksplosivt ved at skippe en gang hang cleans.

Jeg må lige høre hvad tactical chins er? Det udtryk kender jeg ikke og har ikke lige umiddelbart fundet noget om det. Og så ser det jo generelt ud til du kører lidt lettere i ryg - er det med vilje?

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis du kører helt i kælderen i squat og/eller hang cleams, så får du rimelig baglår der. Men hvis det var mig ville jeg nok bytte den ene hang cleans ud med romænsk eller måske goodmornings eller blot tilføje sidstnævnte. Men kommer også an på dit mål, for du mister jo noget eksplosivt ved at skippe en gang hang cleans.

Jeg må lige høre hvad tactical chins er? Det udtryk kender jeg ikke og har ikke lige umiddelbart fundet noget om det. Og så ser det jo generelt ud til du kører lidt lettere i ryg - er det med vilje?

Tactical chins er kropshævninger med overhåndsgreb og med alle fingre på samme side af stangen.

Jeg synes ikke selv jeg kører mine rygøvelser let, men det er da rigtigt jeg ikke kører helt tungt med 3-1 reps.

Link to comment
Share on other sites

Tactical chins er kropshævninger med overhåndsgreb og med alle fingre på samme side af stangen.

Jeg synes ikke selv jeg kører mine rygøvelser let, men det er da rigtigt jeg ikke kører helt tungt med 3-1 reps.

okay, jeg tænkte også mest på, at du i alle chins "kun" kører med bw. Hvilke øvelse i dit program er det, hvor du rammer ryggen (dynamisk) med så høj intensitet?

Link to comment
Share on other sites

okay, jeg tænkte også mest på, at du i alle chins "kun" kører med bw. Hvilke øvelse i dit program er det, hvor du rammer ryggen (dynamisk) med så høj intensitet?

Jeg kan alligevel kun tage 8-10 reps for tre sæt i chins, så der er ingen grund til at køre med ekstra vægt. Ryggen får godt med tunge tæv fra hang cleans, dødløft og js rows.

Link to comment
Share on other sites

Hør nu her Søren alle programmer i verden giver jo ikke en meter maaa' når du ikke får nok kcal'er vel... du er ca. ligeså tynd som JS strandklar til Hawaii-homo-beach

Gør ligesom Strenght-guru Poul Anderson og tag en 5-Liters-sødmælk-dunk med i OBBC og du går ikke før den er drukket... hvad du så ellers laver er hip som hap bare det brænder bi'er napper og svi'er... Capisce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share