Korte ledbånd og dødsløft.


Jacky
 Share

Recommended Posts

Dav dav :b

Jeg står med et problem og det er at mine ledbånd for neden af læggene/ved hælene er for korte. Eller ihvertfald rimelig usmidige i bedste tilfælde :p

Så vidt jeg er orienteret dødsløft en af kongeøvelserne og vil utrolig gerne bevæge mig ud i den. Men her kommer mit eksakte problem,

Når jeg bevæger knæene ned i squat stilling (90grader) uden sko, opstår der et mellemrum på 9-10cm fra hæl til gulv (Så vidt jeg er orienteret, skal man ihvertfald bevæge sig ned i knæ for at løfte vægten i dødsløft). Jeg går med frygten for rygskader eller ledbåndskader ved hælen, hvis jeg bliver ved med dødsløft.

Nogle idé'er om hvordan jeg kan komme over dette problem?

Er 15 pt., og har kun prøvet mig frem med øvelsen i et par uger. Formåede dog at løfte 100kg som 1RM, men det kunne da umuligt være godt for ryggen :-/

Edited by Jacky
Link to comment
Share on other sites

Er dette noget du har fået konstateret hos en læge? Det lyder utroligt mærkeligt....

Men, det er slet ikke sundt at udføre dødløft med løftet hæl (det samme gælder squat).

Hvis du ikke kan køre dødløft normalt eller træne dig op til det vil et godt alternativ være rackpulls (dødløft fra boxe).

Link to comment
Share on other sites

jeg har osse stive ankler,

hvis at du stiller dig med skulderbredde afstand imellem benene og spreder knæne fra hinanden, sådan lidt frøagtigt så kan man få hælene lidt længere ned, hvis at det ikke er nok så lav den standart og stil hælene på en vægtskive og for hver uge som går bruger du en lidt tyndere vægtskive til at du kan få hælene ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share