stærke smidige muskler


friløberen
 Share

Recommended Posts

Betegnelsen "smidighedsstyrketræning" er jeg aldrig støt på før.

Begge dele hver for sig giver mening, men kombinationen som om det er én ting virker mystisk.

Det er noget skidt at være smidig og slap (i yderstillingerne, led osv), og på samme måde er det skidt (efter min mening) at være stærk og pisse usmidig, selvom en del sikkert lever med sidste combo. :tongue:

Yoga er godt til smidighed, men hvis du skal bruge det ret specifikt ift hvad du laver på en hest, så er det måske total overkill.

Mht styrken så er vi nødt til at vide lidt mere om hvad det er der skal styrkes for at kunne give dig fornuftige råd.

Link to comment
Share on other sites

jeg styrker benene nårjeg løber (:

Ikke nævneværdigt

Jeg vil anbefalde kamsport, yoga eller måske 300 træning.

Hvis du kan uddybe lidt mere vil det være nemmer at kommer med nogle øvelser

Kan det lade sig gøre at komme med tre mere forskellige forslag? Med mindre man er ude efter at blive god til yoga eller kampsport er disse træningsformer ikke mere effektive end målrettet styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil der mene at en form for kampsport både styrker (i form af stryke træningsøvelser) og giver smidighed i form af forskellige spark, slag osv.

Yoga har jeg ikke forstand på, udover at det er god smidigheds træning.

300 træning er jo også styrketræning selv om det er udholdhedspræget

Edited by msk
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil der mene at en form for kampsport både styrker (i form af styre træningsøvelser) og giver smidighed i form af forskellige spark, slag osv.

Hvis man ikke interesserer sig for kampsporten i sig selv er det tåbeligt at bruge så mange timer på det, blot for at få styrket musklerne og træne smidighed. Så er det mere effektivt at træne disse ting målrettet.

Link to comment
Share on other sites

hvis din ride træner er lidt erfaren, så kan denne vel selv forklare og sætte dig ind i de øvelser du har behov for at træne. jeg kan ikke forestille mig at det burde være nødvendigt med specifikt muskeltræning, for at ride.... Muskeltræning kan ikke gøre dig bedre end din teknik lader dig! Teknikken er den der kan gøre dig bedre end ellers.

hvis det derimod er fordi at du har fysiske problemer pga. du måske har nogle svagheder, så kan muskeltræningen evt. forbedre disse. hvis du eksempelvis har en dårlig ryg el.l.

et primitivt foreslag, er at tage det antal mave bøjninger du kan 3 gange, med 3 minutters pause + rygbøjninger på samme måde x 3. 2-3 gange om ugen, evt. om aftenen inden du går i seng.

øvelserne er: lig på ryggen med (90 grader) bukkede ben, lig hænderne på din lår(strækte arme) og løft dig så op til hænderne kan nå lige hen over dine knæ - og ned igen.

øvelse 2: lig på maven, samlede strækte ben, hænderne foldes under hagen, og løft så overkroppen og hovedet så højt du kan. ( fødderne løftes også gerne lidt her).

begge øvelser skal laves roligt og kontrolleret og uden pauser undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share