Alkohol og kondition


92'eren
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Dette indlæg bæger nok præg af at jeg ikke er så vant til alkohol endnu, men jeg må jo vende mig stille og roligt til det.

Derfor vil jeg gerne vide hvor meget man egentlig skal drikke, før man begynder at nedbryde noget af ens kondition el. muskelmasse. Har før hørt noget med at en gang fuld ødelægger 2 ugers træning, måske det bare var brugt, som skræmmeeksempel. Nu lyder det måske som om jeg bare har tænkt mig at drikke lige til grænsen, men det er ikke dette indlægget, skal udmynte sig i, slet ikke!

ER bare af ren nysgerrighed interesseret. Om man skal hen og være discideret fuld el. lidt bare er nok til at ødelægge alt det, jeg går og knokler med i hverdagen..

Håber virkelig i kan hjælpe mig med spørgsmålet.

Link to comment
Share on other sites

Det har været oppe at vende en del gange tidligere.. her er de første par søgeresultater efter en søgning på "alkohol træning":

Øl i weekenden?

Kondition og alkohol

Træning og drukture

Du kan garanteret finde flere tråde, hvis du selv søger.

Og her er en artikel om alkohol og vægttræning. Konklusion er i øvrigt:

Så overordnet er det meget nemt at konkludere at alkohol indtagelse er en ekstremt dårlig ide, hvis man går meget op i sin sport. Ikke mindst pga. de ovenstående punkter, men også fordi folk ofte har en tendens til at droppe træningspas pga. tømmermænd. Det betyder, at der ikke kun er tale om at de træningspas man har lavet inden indtagelse af alkohol giver et dårligere udbytte, blandt andet pga. hormon-ubalancen. Nej, formkurven får også et knæk, fordi man misser et eller flere træningspas pga. tømmermænd.

Der er dog ingen grund til at være urealistisk. Det er en del af ungdomskulturen at gå i byen og drikke en større eller mindre mængde alkohol. Derfor vil det være totalt urealistisk at forlange at unge mennesker som dyrker meget sport skal holde sig 100 % fra alkohol. Men det er dog anbefalelsesværdigt at man ikke drikker sig fra sans og samling hver gang, og at man måske holder antallet af byture nede på et niveau, hvor det ikke ødelægger træningen totalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share