Drikke sine kalorier?


kalp
 Share

Recommended Posts

Hej igen :D

Har lige et par hurtige spørgsmål.

Kan man drikke sine kalorier i form a mælk og andre produkter istedet for at spise dem? Ikke fordi, at jeg ikke vil spise dem, men det går en del hurtigere at drikke dem:) der er ca. 400 kalorier i en liter mælk. Er yoghurt lige så godt som mælk? For så er det vel enddnu bedre at drikke/spise, da der er ca. 900 kalorier i den.

Jeg har købt en noget "Gainers Fuel" fra Twinlab Super. Er der nogen af Jer der kender dette produkt? Er det godt eller dårligt? det skulle give 800kalorier per,. drik inklusiv 4dl mælk.

Håber i kunne følge med i alle de små spørgsmål, men jeg finder dem alle interessante:)

Link to comment
Share on other sites

Alle Kcal virker på samme måde...dvs de tæller med i dit energi-regnskab...

Så hvis du har problemer med at tage på, så vil en youghurt måske være bedre for dig...men så vælg en af de nye cheasy produkter, der er lidt mere protein i...og lidt mindre fedt end de sædvanlige sødmælksprodukter. Største delen af det energioverskud du skal have skal komme fra protein, men til dels også sundtfedt ( omega 3,6 & 9 )...desuden kan du skrue lidt op for kulhydratindtagelsen...så længe det er komplexekulhydrater...

Det eneste jeg er lidt i tvivl om mht flydende kcal.....hvordan virker de på stofskiftet ?? ..de giver jo ikke maven de samme fibre og lign. at arbejde med...andre der kan bidrage med noget her ??

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har svært med at tage på ..

hvilken slags mad indeholder omega 3,6 & 9 og komplexekulhydrater?

Olivenolie er sundt har jeg hørt... er det stadig sundt hvis jeg spiser 110Ml [100g] i løbet af en dag+ det er 800kcal.

håber i stadig kan følge med i spørgsmålene:)

Link to comment
Share on other sites

Mine træner siger at jeg skal spise 2200kalorier om dagen for at tage på... jeg vejer 56kg er en 180-181Cm høj og 19år... er det ikke for lidt kalorier? en yoghurt og så har jeg allerede spist 900kalorier.

Hvis jeg nu forhøjede min kalorie indtag om dagen til ca. 4000kalorier hvor meget kan jeg så tage på om ugen? Både i fedt og muskler.. Jeg dyrker ikke motion eller noget. Det eneste tidspunkt jeg er aktiv på dagen er når jeg er på arbejde i 4 timer og det er kun 2-3 gange om ugen. Hvad tror i?

Link to comment
Share on other sites

Et overslag over dit daglige energiforbrug er vel på 9.000-10.000 kj = 2.250-2.500 kcal.

Hvis du indtager 4.000 kcal om dagen, så tager du altså ca. 1.500 kcal på om dagen. Eller sagt på en anden måde: Du tager 1 kg fedtvæv på hver 5. dag.

Men dette gælder selvfølgelig kun under den forudsætning at du ikke øger dit aktivitetetsniveau. Men øge dit aktivitetsniveau er ikke dumt - snarere tværtimod. Godt nok vil det nok ikke være så smart her i "tage på perioden" at dyrke cardio (det ville jeg foreslår du begyndte på efter "endt

tage på periode"), men styrketræning er et must for dig.

Du skal nemlig helst også tage nogen kg muskler på. Så gå igang med et muskelmasseopbygende styrketræningsprogram.

Hermed vil vægtforøgelsen godt nok blive lidt mindre pr. uge. Men du vil (såfremt du altså indtager 4.000 kcal ialt, spiser nok proteiner og dyrke styrketræning (BB ) ), rimeligt hurtigt tage både muskler og fedt på.

:) :wave:

Link to comment
Share on other sites

PS: Lige en detalje. I en af de andre tråde du har lavet, fremgår det, at du har formentligt unormalt (og her mener jeg unormalt) højt stofskifte. Således skal du måske lægge en sjat oveni det hele. Måske forbrænder du 3.000-3.500 :huh: kcal pr. dag. Umuligt at sige, du må prøve dig frem. Mål, vej og udregn præcist, hvad du indtager af energi på en dag (husk DET HELE). Start f.eks. med at prøve at ramme de 4.000 kcal pr. dag. Afsæt én måned til forsøget. Vej dig første dag og næste gang efter 30 dage. Herefter skulle du meget gerne kunne afgøre hvad dit stofskifte gennemsnitligt er.

Er det f.eks. de ca. 2.500 kcal som du ville have hvis du var "normal", ja så skulle du ca. have taget 6 kg fedtvæv på på 30 dage. Er det derimod måske 3.000 kcal ja så skulle fedtvævsforøgelsen på 30 dage gerne være ca. 4 kg. Og så fremdeles.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share