strækmærke eller andet?


BlaziN
 Share

Recommended Posts

hej alle!

jeg har nogle riller, som på en måde ligner ar, ved hæftningen af brystet. Jeg kan ikke finde ud af hvad det er og spørger jer. Hvis det er strækmærker, kan det så godt skyldes styrketræning. Jeg har haft det i lang tid nu, men lagde først mærke til det efter jeg ikke styrketrænede mere (snart 2 år siden)

håber i kan give mig svar:)

på forhånd tak

post-7682-1197394378_thumb.jpg

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

Det ligner meget strækmærker. Dog plejer de at blive lidt mere hvide i det efter noget tid.

Strækmærker kommer tit i forbindelse med styrketræning.

mange tak for svaret. mente også det var det, men skulle bare være sikker. og som du også selv siger, så plejer de at blive mere hvide. derfor jeg var i tvivl.

kommer strækmærkerne, fordi selve huden ikke kan nå at følge med ens muskelmasse vokser?

Link to comment
Share on other sites

mange tak for svaret. mente også det var det, men skulle bare være sikker. og som du også selv siger, så plejer de at blive mere hvide. derfor jeg var i tvivl.

kommer strækmærkerne, fordi selve huden ikke kan nå at følge med ens muskelmasse vokser?

Jep, og det skyldes sikkert også, at din hud er for tør (mere vand + mere creme)... eller også genetisk, at din hud slet ikke kan tåle, at den vokser..

I dit niveau lev med det.. Jeg har selv nogle nasty mærker på maven, efter overvægt som knægt + mine mave muskler voksede ret hurtigt da jeg startede med at træne.

Mit råd: fuck it... begynd dog at drikke mere vand + brug intensivt bodylotion. :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ligner det strækmærker. Mærker på brystet i forbindelse med styrketræning er også en klassiker (har dem selv).

Vand og bodylotion har ingen effekt hverken i forebyggelse eller behandling af strækmærker (striae), strækmærker skyldes ændringer i kollagen og elastinlaget i dermis, den del af huden der ligger umiddelbart under den synlige hud (epidermis). Strækmærker skyldes exessiv vækst, fx i forbindelse med graviditet eller bodybuilding, hvor dermis bindevævsceller (fibroblaster) simpelthen ikke kan følge med. Dannelsen af striae kan dog også acceleres ved brug af forskellige hormoner, her især topisk binyrebarkhormon (glukokortikoid) behandling.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ligner det strækmærker. Mærker på brystet i forbindelse med styrketræning er også en klassiker (har dem selv).

Vand og bodylotion har ingen effekt hverken i forebyggelse eller behandling af strækmærker (striae), strækmærker skyldes ændringer i kollagen og elastinlaget i dermis, den del af huden der ligger umiddelbart under den synlige hud (epidermis). Strækmærker skyldes exessiv vækst, fx i forbindelse med graviditet eller bodybuilding, hvor dermis bindevævsceller (fibroblaster) simpelthen ikke kan følge med. Dannelsen af striae kan dog også acceleres ved brug af forskellige hormoner, her især topisk binyrebarkhormon (glukokortikoid) behandling.

Jeg elsker det her svar. Så jeg kan være 100 % ansvarsløs for mine strækmærker, men i virkeligheden er det jo ikke strækmærker, det er SCARS OF MOTHAFUCKING WAR BABY!!!

Jeg fik først strækmærker da jeg begyndt at ædfe meget FWIW...

Link to comment
Share on other sites

kan godt lide i ikke siger det er strækmærker, men

SCARS OF MOTHAFUCKING WAR BABY!!!
som cookie så smukt skriver :bigsmile:

Jeg synes heller ikke det er grimt på den måde, men det er bare lidt underligt. mine kan sagtens ligne ar:P

det er bare lidt underligt jeg kun har fået det på min venstre side, men det er nok, fordi jeg er højrehåndet, så den side har været lidt større. Nu synes jeg det er lige omvendt:S Specielt overarmen og skulderen, men det er pga jeg har haft en skulder af led:(

Link to comment
Share on other sites

kan godt lide i ikke siger det er strækmærker, men

SCARS OF MOTHAFUCKING WAR BABY!!!
som cookie så smukt skriver :bigsmile:

Jeg synes heller ikke det er grimt. mine kan sagtens ligne ar:P

det er bare lidt underligt jeg kun har fået det på min venstre side, men det er nok, fordi jeg er højrehåndet, så den side har været lidt større. Nu synes jeg det er lige omvendt:S Specielt overarmen og skulderen, men det er pga jeg har haft en skulder af led:(

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share