Ny cykel


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg har solgt bilen og skal have en cykel, jeg er blevet lidt forelsket i Scott Speedster S60 FB, som jeg så i Bike Buster i Odense. Jeg er ikke så kendt i cykelverdenen, så hvad er lignende alternativer, den koster 4800,-?

Denne pris er i øvrigt for 2008 modellen, der kommer nu her, men en 2007 model til en god pris er naturligvis interessant, men jeg har svært nok ved at finde en webshop der har den i det hele taget, hjælp mig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte en Scott Roadster S2 for et par år siden for ca. 5.500 kr, som jeg har brugt en del.. kører omkring 15 km om dagen til/fra jobbet på den plus diverse og har været virkelig glad for den. Kvaliteten er glimrende til prisen og da det jo næsten er en racercykel, omend lidt tungere, bare med "alm" styr, så er den ret så hurtig.

Alt i alt har jeg været meget tilfreds med den. Det eneste er, at komponenterne (forskifter, bagskifter etc) ikke lige er de bedste på den Speedster du nævner - eller min Roadster for den sags skyld. Men jeg vil hellere betale for at få en god ramme og så skifte komponenterne efterhånden som det bliver nødvendigt - end betale for en dårlig ramme med bedre komponenter.

I øvrigt kan jeg nævne, at det ikke har været nødvendigt for mig at skifte andre komponenter end casetten (tandhjulene) bagpå og kæden.. og et meget groft estimat er, at den har kørt i hvert fald 9.000 km. Så helt elendige har skifterne ikke været..

Anyways, held og lykke med cykeljagten :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte en Scott Roadster S2 for et par år siden for ca. 5.500 kr, som jeg har brugt en del.. kører omkring 15 km om dagen til/fra jobbet på den plus diverse og har været virkelig glad for den. Kvaliteten er glimrende til prisen og da det jo næsten er en racercykel, omend lidt tungere, bare med "alm" styr, så er den ret så hurtig.

Alt i alt har jeg været meget tilfreds med den. Det eneste er, at komponenterne (forskifter, bagskifter etc) ikke lige er de bedste på den Speedster du nævner - eller min Roadster for den sags skyld. Men jeg vil hellere betale for at få en god ramme og så skifte komponenterne efterhånden som det bliver nødvendigt - end betale for en dårlig ramme med bedre komponenter.

I øvrigt kan jeg nævne, at det ikke har været nødvendigt for mig at skifte andre komponenter end casetten (tandhjulene) bagpå og kæden.. og et meget groft estimat er, at den har kørt i hvert fald 9.000 km. Så helt elendige har skifterne ikke været..

Anyways, held og lykke med cykeljagten :nissecool:

Du har ikke tips til butikker, der har den?

Link to comment
Share on other sites

Du kunne høre dem her om de får den på lager igen: Copenhagen Bikeshop - ellers er bedste bud nok at høre en lokal cykelbiks, der fører Scott, om de kan skaffe den hjem.

En ret fin cykel må jeg sige.

Hvad med at sammenligne den med en Nishiki hybrid 401 som koster ca 3600.

Sådan en har jeg kørt rundt med i et par år, og er godt tilfreds. Så længe vi ikke snakker om race, så er skærmene nu en stor fordel (uden skærme får du altid en mudderstribe op ad ryggen når vejret er lidt fugtigt) En anden god ting er at frempinden til styret et justerbart i hældningen, meget let at tilpasse dig, kan ændres med tiden. Nishiki cykler kan du finde i rigtig mange butikker. god cykeljagt

Peter

post-17114-1197708029_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share